2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Veel storingen in eens
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 mei 2024 06:27 PM
  [ # 16 ]

De enige goede raad is al eens gegeven: Ga naar een Citroen of Peugeot dealer en laat hem daar uitlezen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 22 mei 2024 08:51 PM
  [ # 17 ]

Hallo, Het uit laten lezen betekent dat de auto naar de dealer gesleept moet worden. Dat zijn aanzienlijke kosten. Ik woon in Duitsland en daar zijn niet zoveel Citroen dealers. Dus een grote sleepafstand. Daarom wil ik kijken of ik de ABS sensors kan vervangen. Wel werk maar mijn uren zijn gratis. Ik wil alleen weten, moet de auto altijd naar de Citroen dealer om te resetten, of doet de computer dat bij het opstarten als de fout hersteld is. Wanneer ik mijn auto weer aan het rijden krijg wil ik best bij de Citroen dealer langs gaan. De auto is dusdanig oud dat onkosten rond de 500 euro het niet meer waard is om te laten repareren.

Groet Kasper

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2024 09:43 PM
  [ # 18 ]

Een auto uit 2013 is voor mij niet oud, onze jongste komt uit 2009. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 mei 2024 09:45 AM
  [ # 19 ]

Maar goed:

Die eco mode blijft totdat de auto gestart wordt of totdat je een reset doet.
Als de uitlezer niks ziet dan is dat heel vreemd bij de problemen die je geeft, zegt meestal dat de uitlezer niks kan met een Citroen/Peugeot..
Hebben zij wel geprobeerd alle fouten te resetten ? Dat klinkt raar, maar sommige van die apparaten kunnen fouten resetten die ze niet zien: Ze geven namelijk een “algemeen reset” commando zonder te kijken of en welke fouten er zijn. ( Ik gebruikt zo’n ding om thuis te komen als er eens iets mis gaat, daarna ga ik met de diagbox aan de slag…)

Het heeft geen zijn de ABS sensoren te vervangen als je niet weet welke het probleem geeft, alle 4 vervangen is veel werk en 4 x betalen, terwijl je niet zeker weet of het dat is, wel waarschijnlijk, maar.
Je zou nog zelf een goedkope EOBD lezer kunnen kopen, dan weet je al iets, maar dan moet je er wel een hebben die met PSA voertuigen overweg kan.

Maar: Als je een goede accu hebt moet toch kunnen starten ? Hij wil niet rijden met die foutmeldingen, maar als je de voet op de rem houdt dan zou je moeten kunnen starten, de bak geeft dan wel fouten, maar zou dan in de vrij moeten gaan ?
Als de motor loop gaan die accu gerelateerde foutmeldingen weg. Soms na een keer starten, soms pas als je 3 keer gestart hebt zonder die fouten.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 25 mei 2024 03:07 PM
  [ # 20 ]

Hallo,
Ik heb een nieuwe remlichtvoetschakelaar ingebouwd. Helaas met geen resultaat.Bij het willen starten geeft de melding zoals in de bijlage en het scherm ziet er zo uit dat de meters niets aanwijzen. De accu is nieuw en ik ga ervan uit dat deze volgeladen is. Ik kan de auto niet starten, het blijft op de ECO stand staan. Wat kan ik nog doen?

Groet Kasper

Afbeelding Bijlagen
fr5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 25 mei 2024 05:04 PM
  [ # 21 ]

Hallo,

Ik heb gekeken naar een OBD2 diagnose apparaat. Zie foto. Is deze geschikt om voor mijn auto de foutmeldingen uit te lezen en te resetten?

Afbeelding Bijlagen
OBD2.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 mei 2024 06:14 PM
  [ # 22 ]

Daar moet je wek iets mee kunnen doen. Maar toch nooit zoveel als diagbox. Daarmee kun je bijvoorbeeld ook sleutels en afstandsbedieningen inleren.
Waarom heb je die schakelaar vervangen?
Heb je een laptop? Als je die hebt met windows 7, en anders er een virtual pc op zet zijn er zat van te vinden op internet. Gewoon googlen op diagbox.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 25 mei 2024 06:42 PM
  [ # 23 ]

Hallo, Fijn dat je zo goed meedenkt.
Ik heb de schakelaar vervangen, aangezien een filmpje op Youtube aangaf dat mogelijk de oorzaak ABS sensor of de remlichtschakelaar zou kunnen zijn. Ik heb de remlichtschakelaar doorgemeten. Het zou een verbreek en een maakcontact zijn, maar ik meet met een digitale meter geen maak of verbreekcontact. Dus zou dat de oorzaak kunnen zijn. Vandaar de vervanging.
Ik heb te weinig verstand van auto’s, maar gezien de huidige garage tarieven en de filmpjes op Youtube probeer ik zelf achter de storing te komen. Wat ik niet weet of bepaalde storingen zichzelf herstellen, of dat er eerst een reset plaats moet vinden. Uiteindelijk heb ik een storing gehad dat mijn accu niet meer goed was (wat terecht was). Een nieuwe accu erin gezet en gehoopt dat de storingen weg zouden zijn. Dus niet. Zo ook de storing met de handrem,ESP,ABS enz. Weet jij of je de storing eerst moet resetten zodat de computer geen fouten meer ziet en goed opstart.
Kan de OBD2 diagnose apparaat de storing uitlezen en resetten. Ik heb nog een halve week om te beslissen de auto naar de Citroendealer te laten slepen, maar dat gaat in de papieren lopen. Een bestelling bij Amazon is maandag bij mij thuis.

Groet Kasper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 mei 2024 06:56 PM
  [ # 24 ]

Met een fatsoenlijke OBD reader kun je de tijdelijke storingen wissen.
De storingen die er nog steeds zijn komen namelijk snel weer terug.
Als je dan kijkt welke als eerste terugkomt is dat een aanwijzing.
Ook met kijken naar filmpjes blijft die nieuwe schakelaar onderdelen naar het probleem gooien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 28 mei 2024 03:35 PM
  [ # 25 ]

Hallo, Ik heb een donoshome at500 gekocht om de foutcodes te kunnen uitlezen. Ik heb de scanner aan de auto aangesloten. Er ging een geel lampje branden. Er stonden geen DTC foutcodes in. Toch even DTC gereset en nu brandt de lamp groen. Verder geen foutcodes. Accu 12,18 volt. Bijgaand de monitor status en I/M readiness. Kan iemand aan de hand van deze gegevens mij nog een advies geven. Wat betekend O2S, HRT en EGR. Toch ABS sensor??
Groet Kasper de Beer

Afbeelding Bijlagen
donos_1a.jpgdonos2a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 mei 2024 06:16 PM
  [ # 26 ]

DTC:  Diagnostic Trouble Code:  De error codes.

EGR: Exhaust Gas Recirculation. Uitlaatgas reciculatie, vaak gerelateerd aan diesel motoren, maar een moderne benzine motor doet dit ook.

O2S;  Zuurstof sensor: Dat zijn je lambda sensoren, normaliter 1 voor de katalysator en 1 erna.

HTR: zegt me even niks.

Codes die beginnen met een P zijn van de powertrain, lees de motor en de versnellingsbak.

Code die met een C beginnen zijn van het “chassis”, en dat is inclusief de remmen , besturing etc.

Nu de hamvraag: Start je C4 weer, komen de foutmeldingen terug ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 28 mei 2024 06:44 PM
  [ # 27 ]

Hallo,
Mijn citroen start nog steeds niet. Het scherm wordt wel opgestart maar de meters hebben geen aanwijzing. Na een poosje valt de auto in de ECO stand en kan dan niets meer. Geen idee waar het aan ligt. Uiteindelijk zijn er geen fouten geconstateerd door mijn scanner. Doordat ik niet kan starten komen er ook geen meldingen. Is de Accuspanning te laag?? 12,13 Volt??
De ABS sensors worden niet gemeten, dus daar kan het probleem ook nog liggen. Woie helpt!!
Groet Kasper

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 mei 2024 07:01 PM
  [ # 28 ]
Repsak89 schreef:

Is de Accuspanning te laag?? 12,13 Volt??

Is dat bij een accu in ruste gemeten of tijdens een startpoging?

En heb je de nieuwe accu alvorens te plaatsen wel volledig opgeladen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Repsak89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 28 mei 2024 07:28 PM
  [ # 29 ]

Hallo,
Ik heb de accu niet volgeladen toen ik deze er nieuw ingezet hebt. Ik kan alleen de accu meten met de scanner zonder dat de motor loopt. Immers de motor wil niet starten. Is de spanning te laag??
Moet ik de accu eruit halen en aan de lading zetten of kan ik de auto van mijn vrouw ernaast zetten met accuklemmen en proberen te starten op haar accu??

Groetr Kasper

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 mei 2024 07:52 PM
  [ # 30 ]

Dat laatste heb je dus nog niet geprobeerd? Een hulpstart m.b.v. een andere draaiende auto?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook