7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
De D super 5 van Frans
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 januari 2024 08:57 AM
  [ # 91 ]

Komt de koppeling wel goed vrij?
En als je hem eerst in 2 doet en dan in 1? Door een slechte synchromesh van de 1 gebruikte ik de 2 om de bak stil te zetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 10-07-2022

- ID/DS D-super 5
Gepost: 30 januari 2024 02:08 PM
  [ # 92 ]

Ja, heb ik gedaan, is een goede gewoonte om eerst naar 3 of 4 te gaan voordat ik de achteruit inschakel, het zou misschien kunnen dat de nok op de hevel die de schakelas naar rechts beweegt (naar 1 en 2 dus) zo ver gesleten is dat de hevel zelf al tegen de bak aankomt maar de as onvoldoende ver naar rechts brengt waardoor de schakelvinger ook de inkeping voor 3 en 4 raakt, heeft iemand dit wel eens ervaren?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2024 08:36 AM
  [ # 93 ]

ja is bekend. Is ook af te stellen naast de bak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 10-07-2022

- ID/DS D-super 5
Gepost: 31 januari 2024 05:17 PM
  [ # 94 ]

En dat was het dus ook, hevel opnieuw afgesteld en ze schakelt weer netjes door alle versnellingen, koppeling ook maar meteen even afgesteld want er was nog maar weinig vrije slag
Die schakel kabel vind ik trouwens in geen enkele webshop terug, kennelijk een weinig gevraagd onderdeel
Bedankt voor de input weer

Profiel  
 
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 10-07-2022

- ID/DS D-super 5
Gepost: 26 mei 2024 05:25 PM
  [ # 95 ]

Weet iemand misschien hoe ik aan een, liefst nummerloos, motortypeplaatje van een DX2 blok kom?

Profiel  
 
1969DS20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-04-2024

- ID/DS DS20H
Gepost: 26 mei 2024 09:35 PM
  [ # 96 ]

De volgende leverancier van motorplaatjes gevonden: https://ardennes-plaques.fr/produit/plaque-identification-moteur-citroen/
Succes gewenst.

Profiel  
 
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 10-07-2022

- ID/DS D-super 5
Gepost: 27 mei 2024 12:12 AM
  [ # 97 ]

….meer dan waar ik op durfde te hopen, hartstikke bedankt

Profiel  
 
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 10-07-2022

- ID/DS D-super 5
Gepost: 23 september 2024 04:40 PM
  [ # 98 ]

Ik had toch nog steeds die irritante lucht in de auto als we reden, na de voorlaatste toerrit was ik het helemaal zat en heb een nieuwe flexpijp geplaatst, dit was uiteindelijk het laatste onderdeel van de uitlaat dat ik nog niet vervangen had en je kan aan de buitenkant niet zien of zo’n ding lek is.
Afgelopen zaterdag de Riverside Car Classic gereden en het was nog steeds niet te harden binnen, raampje dicht aan mijn kant hielp wel wat maar dit is verdorie niet normaal, vrouwtje begon ook al een beetje te piepen en dat kan heel goed het begin van het einde van de DS hobby zijn want alleen rijden is ook maar alleen.
In uiterste wanhoop maar eens een berichtje op facebook geplaatst en daar opperde iemand of ik wel eens goed naar de carterventilatie gekeken had, jawel, heb de slangen nagezien en dat fijne gaasje aan de linker zijkant van het blok schoongemaakt maar verder niet, heb toen een stuk slang in dat deel naar het gaas toe gestoken en geblazen om te zien of er misschien een verstopping zat, hoor ik toch een duidelijk gesis vlakbij bougieschacht nr 1, dacht eerst dat het het ding was wat op het luchtfilter aangesloten zit maar na het verwijderen van de bougiekabel even de vingers bij het resterende gat gehouden en er komt dus gewoon lucht langs de bougieschachtrubbers van het kleppendeksel!!
Had wel eens wat vettigheid gezien in die omgeving maar niet zoveel dat ik er direct aandacht aan geschonken heb.
Ja, dan kan ik wel de hele uitlaat inclusief pakkingen gaan vervangen maar als de carterdampen via het klepdeksel zich verzamelen onder de motorkap en zo richting het interieur gaan dan snap ik het wel.
Op dit moment zijn er nieuwe afdichtingen onderweg en dan meld ik me wel weer, tevens met een stethoscoop (rvs draadeindje) aan het oor opgezocht waar nou die luide tik vandaan komt tijdens stationair, de tik was het luidste bij cilinder nr.1 uitlaatzijde, ah tuimelaar en as uitlaatzijde, dus die ook maar meteen mee besteld, hoop dat de foto’s het doen maar de slijtage is zeer duidelijk te zien en te voelen, weet alleen niet of die rare V-vormige groef er in hoort maar dat zie ik wel als de nieuwe binnenkomt. Dus…uitlaatgas in het interieur is niet altijd een lekke uitlaat, dacht eigenlijk altijd dat carterventilatie op onderdruk werkte doordat deze op de inlaat aangesloten is? Hopelijk binnenkort wat goed nieuws en kunnen we eindelijk genieten van het rijden want dat doet deze dame verder voortreffelijk Smile

Afbeelding Bijlagen
tuimelaar.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 september 2024 05:00 PM
  [ # 99 ]

Als de nieuwe rubbers er zijn ook controleren of de stalen ringen om de bougieschachten op de goede hoogte zitten.
En welke bedoel je met cilinder 1?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Frans&Inge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 10-07-2022

- ID/DS D-super 5
Gepost: 23 september 2024 05:54 PM
  [ # 100 ]

De eerste vanaf de voorkant van de auto, hoezo? Randje van de bougieschacht waar de stalen ring op ligt op 54,65 / 54,95 mm toch?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 september 2024 09:13 AM
  [ # 101 ]

En je moet je kleppendeksel wel goed strak aandraaien. Het is nooit precies vlak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 september 2024 10:26 AM
  [ # 102 ]

Ik vroeg het omdat Citroen met de cilindernummering afwijkt van ndere fabrikanten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 31 oktober 2024 01:03 PM
  [ # 103 ]
Frans&Inge; schreef:

dacht eigenlijk altijd dat carterventilatie op onderdruk werkte doordat deze op de inlaat aangesloten is?

Het lijkt er op dat je carter overdruk hebt ondanks afzuiging via inlaat. Overdruk kwam bij mij door compressieverlies langs zuigers/veren (olie lekte uit meerdere plekken uit het motorblok). Compressie kan je meten om te kijken of dat de oorzaak is.
Blijft wel vreemd dat de walmen onder de motorkap in het interieur komen, check eens op openingen in het schutbord.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 oktober 2024 01:43 PM
  [ # 104 ]

Een keer bij een traction gezien. De olie kwam gewoon door de open carterdampafvoer aan de zijkant van het blok naar buiten.
Een serieus geval van blow-by….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook