Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Ik heb ooit een keer (ongeveer) hetzelfde probleem meegemaakt met een C3.
Door een slechte aansluiting van de sproeierslang aan de sproeikop had er ruitensproeiervloeistof gelekt boven cilinder 1 met als gevolg een wit uitgeslagen bougie/bobineaansluiting. De injector had door die nattigheid ook schade opgelopen waardoor de motor ging inhouden. Na het vervangen van de injector was het probleem opgelost…
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Even een vraag: welke koelvloeistof moet er in deze TU3JP van 2007. Ik ben de sp14+ blauwgroene gewend in mijn XM. Hier zat roze in. Kan op t www het antwoord niet vinden
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In mijn TU5JP4 uit 2003 zit de roze van de Action.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ook wel G12 genoemd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
En dus kwam ik er bij het vullen met verse koelvloestof achter dat de ontluchtingsplug thermostaathuis meer met loctight vast zat dan met schroefdraad…
Denk er maar even afdraaien een een maatje ruimer intappen, of zijn er betere alternatieven
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Tenzij die op een andere manier verdwenen is, heb ik er volgens mij nog een thermostaathuis (artikelnummer 1336.z0) in de schuur liggen. Nooit gebruikt maar hij ligt er wel al een jaar of 5 voor een auto met de 16-16v TU die ik niet meer heb… Ik weet alleen niet of daar een ontluchtingsplug op zit?
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Plug heb ik nog wel. Vorige eigenaar heeft schroefdraad kapot gedraaid.
Dus er moet een M7 of M8 in.
Ik heb nog een oud BX thermostaathuis liggen. Kijk wel even wat daar in zit
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
JKER schreef:Tenzij die op een andere manier verdwenen is, heb ik er volgens mij nog een thermostaathuis (artikelnummer 1336.z0) in de schuur liggen. Nooit gebruikt maar hij ligt er wel al een jaar of 5 voor een auto met de 16-16v TU die ik niet meer heb… Ik weet alleen niet of daar een ontluchtingsplug op zit?
Ja, die heeft een ontluchtingsnippel.
Er zit er ook nog één op een van de kachelslangen, vlak voor die het schutbord ingaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Draad tappen in een kunststoffen huis valt niet mee, dat wordt dus een nieuwe.
Ik heb nu de inspuitventielen eruit gehaald. Kun je daar iets aan testen?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou de injectoren in een ultrasoon-reiniger doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ok, wat is er nu gedaan.
Distributie
Kleppen gesteld
Nieuwe bougies en bobine
Aansluiting brandstofleiding aan rail(nu provisorisch vast)
Resultaat, waar de auto inhield bij 3100 tpm, doet tie het nu bij ruim 4000 tpm. Daar is prima mee te rijden, maar het is niet goed.
Viel me op dat er regenwater in de bovenste motorsteun aan de aachterzijde stond, en dat het blok ook wat regendrukppels bevatte. Kan dat een inspuitventiel beschadigd hebben?
bougies 1e cilinder was ook wat roestig.
Net nog een keer Lexia eraan gehangen. Enige storing is een permanente sturign aansturing geregelde dynamo(iets dergeklijks) P1767
Wat te doen: inspuitventielen laten controleren?
Andere suggesties?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaps schreef:Enige storing is een permanente sturign aansturing geregelde dynamo(iets dergeklijks) P1767
Andere suggesties?
Laadstroom meten bij diverse toerentallen. Te veel, of te weinig spanning geeft storingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
moter uit 12.80
stationair, 1000tpm, 2000 tpm 3000tpm: 13.58, 13.57, 13,53 volt, en nu begint tie bij 3200 toeren weer te mokken,
Spanning blijft constant
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is weinig. Moet minimaal 14,2 zijn vanaf 2000 toeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste