Goedemiddag. Ik ben nieuw op dit forum. In het bezit van een C4 picasso 1.2 130pk uit 2016. De motor is recent na 350000 km geheel gereviseerd. Loopt nu stationair niet goed en stottert erg als hij koud is. Ik heb het vermoeden dat de IAT sensor stuk of vuil is. Vraag waar zit die sensor? Als ik kijk online en zie hoe die sensor er uitziet, dan zie ik hem onder de motorkap nergens. Wie kan mij helpen?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb even bij onze puretech gekeken.
Ik vermoed dat de sensor bovenop de buis zit die links van de motor naar achter loopt en dan naar beneden duikt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En welkom op ons mooie forum!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank voor het welkom. Gekeken en gevoeld of er op de buizen links van de motor een sensor zit. Maar niet gevonden.
350000 km.! Dat geeft me een gerust gevoel. Sinds kort heb ik een zelfde type uit 2019 met 54000 km en vroeg me af hoelang zo,n 3 cylinder mee gaat. (Ik had hiervoor 12 jaar een C6)
Succes met de sensor, ik kan je niet helpen want ik heb nog niet onder de motorkap gekeken….
C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6
De 1.2 130pk is een prima motor. Je moet de juiste olie gebruiken 0w30 en nooit iets anders. Verder op tijd de distributieriem vervangen. Ik heb na 340.000 km de motor laten reviseren bij TSC in Geldermalsen en meteen de versnellingsbak meegenomen (nieuwe lagers door Oldenburger bakrevisie). Gezorgd voor nieuwe koppelingsset. De revisie bestond uit nieuwe bredere zuigerveren,de cylinders honen,nieuwe distributieriem en koppakking,nieuwe bobines en bougies en luchtfilter. Olieverlies is totaal verdwenen. Was 1 liter per 1000 km.
Maar loopt stationair onrustig nu en stottert als hij koud is. Vandaar dat ik denk aan een vuile of versleten IAT sensor.
Weet aub niemand waar die sensor zit?
Als de motor pas gereviseerd is en nu niet goed loopt dan kun je het beste terug gaan naar de garage. Ga je zelf lopen sleutelen eraan en gebeurt er wat heb je kans dat de garage moeilijk gaat doen bij verdere problemen.
Je hebt toch garantie op die revisie lijkt me?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Peb schreef:waar zit die sensor?
Boven op de motor, in/op de inlaatluchtverdeler.
Maar ik zou eerst even de zaak (laten) uitlezen met Diagbox.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986