Beste forumleden. Het sleepcontact in het stuur van mijn Xantia (1.8 16V benzine uit 1999) is kapot en moet vervangen worden. Mijn garage werkt met 1 leverancier en die geeft aan dat dit onderdeel niet op voorraad is en dat het nog wel even kan duren voordat die weer iets binnen krijgt.
Heeft iemand een tip voor mij? Kan ik dit onderdeel (ik heb geen idee wat de productcode is) zelf ergens bestellen? Adresje / website?
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
De 4112AC heb ik wel voor je liggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/gegevens/8168882/sloopvoertuig-citroen-xantia-1998/
Op deze site staan nog 167 sloop xantia’s dus dat moet wel lukken
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ter info, meer PSA modellen hebben dezelfde ‘sleepring’ ingebouwd gekregen destijds. In mijn Xantia heb ik er recent ééntje van een Peugeot 406 ingebouwd, werkt prima.
JW schreef:Daarvan bestaan verschillende versies, zie plaatje hieronder.
En veel ervan staan op NFP, niet meer leverbaar dus. Helaas….
Groet,
JW
Hmmm… die typenummers duizelen me nogal. Wat betekent ‘vanaf OPR …’? Hoe kom ik er achter wat voor mijn Xantia de juiste is?
Andere vraag: het originele niet-leren stuur heb ik vervangen door een leren stuur. De knoppen voor de radiobediening zijn verder hetzelfde. In jouw lijstje lees ik dat er specifieke types zijn voor een leren stuur? Klopt dat?
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
citroen23 schreef:De 4112AC heb ik wel voor je liggen.
Dank voor het aanbod, maar volgens het lijstje is dit een versie voor Xantia’s zonder radiobediening op het stuurwiel. Dus helaas…
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
OPR is het organummer. Dat is te vindwn op een sticker op de A-stijl.
Ook kun je googlen op “orgacalculator”. Daar moet je dan het VIN invoeren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Aha… zo zit dat dus. Het ORGA (of OPR) nummer van mijn auto is 8100. Dan zou dat dus betekenen dat ik ergens een sleepring met typenummer 4112 X7 zou moeten vinden?
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
Huisje32 schreef:JW schreef:Daarvan bestaan verschillende versies, zie plaatje hieronder.
En veel ervan staan op NFP, niet meer leverbaar dus. Helaas….
Groet,
JWAndere vraag: het originele niet-leren stuur heb ik vervangen door een leren stuur. De knoppen voor de radiobediening zijn verder hetzelfde. In jouw lijstje lees ik dat er specifieke types zijn voor een leren stuur? Klopt dat?
O wacht. Ik keek verkeerd. Het gaat natuurlijk alleen om de typenummers die bij ‘03’ staan. Geen verschil dus tussen een leren / niet-leren stuur wat de sleepring betreft. Alleen de productiedatum is relevant.
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
Ik denk dat ik de juiste gevonden heb bij http://www.garage80.nl. Op typenummer 4112X7 was het lastig zoeken. Gelukkig vond ik op de website van Bart Ebben ook de productnummers van Valeo. Op die kenmerken kon ik verder zoeken.
Ben benieuwd of het past. Ik meld me weer zodra e.e.a. binnen en gemonteerd is. Dank voor de hulp!
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
Hopelijk gaat het daar goed mee.
Een goede vriend had daar kortgeleden een LHM leiding voor een Xantia besteld, dat ging toen mis…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het sleepcontact is binnen. Netjes geleverd binnen 2 werkdagen. Volgende week monteren.
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
Hopelijk is het de goeie en werkt alles weer zoals het hoort.
We zijn dus benieuwd naar het resultaat.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Een update:
Het sleepcontact is inmiddels gemonteerd en voldoet goed. Alles werkt weer naar behoren. Mijn garage heeft 3 keer gecontroleerd om te zorgen dat het contact er (dit keer?) goed recht op zit om te voorkomen dat hij de volgende keer weer ‘krak’ zegt. Alleen stond het stuur zelf vervolgens een paar graden scheef. Het stuurhuis is al eerder vervangen door een gereviseerd exemplaar. Zou het daardoor kunnen komen dat stuur en stuurhuis niet 100% ‘in lijn’ met elkaar zijn? Enfin, ze hebben vandaag de stuurinrichting weer ‘recht’ gezet. Geen idee hoe precies.
Gelukkig (deze keer?) dus een goede ervaring met garage80. Ik begreep uit sommige comments dat dit niet altijd vanzelfsprekend is.
Dank voor alle hulp! Zonder jullie had ik niet kunnen uitvogelen wat ik precies moest hebben.
En op naar het volgende euvel… dit keer een lek in een onderdeel van de LHM terugkeerleiding. Er bleek hiervoor al een draadje te bestaan, dus daar heb ik iets op gepost. Dus als je wilt weten hou dat afloopt, lees dan mijn post bij: LHM “klosje” vervangen.
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D