Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Oftewel: klik!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dank, Flickr had wat tijd nodig
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik weet even niet waar ik naar zit te kijken….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En wat doet ie tijdens het rijden dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Precies t zelfde. Tot 3000 tpm normaal en dat dit bokken
OK, dus boven de 3000 tpm geen vermogen, MET en ZONDER belasting, dus niet belastingafhankelijk.
Ik zou in eerste instantie denken aan een elektrisch storing, maar omdat de geschiedenis van deze Pluriel grotendeels onbekend is kan het ook het resultaat zijn van een eerdere “reparatie”.
Ik zou eerst eens kijken of de signalen van de krukas en nokkenas sensoren wel goed zijn: Dat zijn typisch onderdelen die frequentie afhankelijke signalen afgegeven.
Je zou ook de massa aansluitingen van de ontsteking en de injectie computer kunnen controleren, maar dan zou je verwachtten dat de storing ook afhankelijk is van het vermogen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Zoals ik eerder schreef is de historie van deze auto geheel bekend. Import Duitsland met volledige historie.
Koppaking is een keer vervangen ivm olielekkage, en garage waar ik m van gekocht heb heeft het dak verkloot, maar verder niks bijzonders
OK, terug naar af, we weten veel van de auto, maar nog steeds niet waarom hij niet sneller wil lopen.
Hij houdt in boven 3000 tpm, belast of onbelast en er gaat geen motor management lampje branden.
Dat denkt de computer dus dat alles OK is, maar knijpt de motor af. Dat wil zeggen dat de gemeten realiteit niet overeenstemt met de werkelijkheid.
Ik denk niet dat je dat gaat vinden zonder er een diagnose apparaat aan te hangen en naar de motor parameters te kijken.
Dus : Diagbox eraan en kijken wat bijvoorbeeld de lambda waarde, het onstekingstijdstip etc doen boven de 3000 tpm.
Er onderdelen naar gooien lijkt me dan ook niet de aangewezen weg.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Geheel eens.
Ik heb de Lexia eraan gehad, kon eigenlijk niets raars zien bij optreden storing.
Kun je zien of kruskassensor of nokkenassensor(zit tie erop?) goed functioneren?
Zal m morgen nog eens testen
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Houd dus nu p0620 en p0485 in beeld
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De spanning op beide lambdasensoren kan dus echt niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik verdenk de ECU. Er heeft wel eens wat vocht in de connectoren gestaan.
Nu kan ik wel aan een andere ECU komen, maar die kun je niet zo maar plug en play aansluiten heb ik begrepen.
Startblokkering is oa een probleem.
Is dat met een LEXIA op te lossen?
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Is er iemand die een antwoord op mijn vraag heeft?
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Weet wel dat je met Lexia een nieuwe sleutel kan inleren.
Maar kan je geen ECU scoren inclusief contactslot en sleutels?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986