Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman schreef:Dat remsysteem van zo’n oud Engels hok is wel een beetje raar opgebouwd overigens omdat de rembekrachtiging “op afstand” zit en het systeem dus feitelijk twee hoofdremcilinders heeft.
Dat is leuk, maar als je weet hoe de remmerij in elkaar zit bij een rechtsgestuurde BMW 02-serie vanaf ‘71 weet je 1 ding en dat is dat je dan echt beter aan zo’n Jaguar kunt werken
credit: bmw2002faq.com user: scanner; meer beeld hier
Dan heb je dus zelfs drie hoofdremcilinders: één generale hoofdremcilinder en dan twee, elk apart bekrachtigde, sub-hoofdremcilinders. Bovendien heb je twee circuits op je voorremmen (vier zuigers per klauw), net als een normale linksgestuuurde 02. Eén van die voorste circuits wordt bediend met de ene HRC en de ander met de andere HRC, die tegelijk ook de achterremmen verzorgt. Zo houd je dus twee gescheiden remcircuits voor en en apart circuit achter. Eén en ander noodzakelijk gemaakt door het feit dat de motor naar rechts gekanteld ligt, zodat er daar geen ruimte overblijft voor een normale 3-circuit bekrachtigde HRC. En of ‘t nou niet, net als bij jouw Jag dus ongeveer, zou hebben gekund om de normale LHD-HRC te bedienen met 1 apart cilindertje achter een RHD-pedaal?
Maar het kan dus altijd idioter…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou idd, wat een debiele constructie is dat zeg!
Hoe dan ook, het rempedaal in m’n shaguar is nog steeds hard en er hang ook geen druppel remvloeistof meer aan. Ik ga langzaamaan geloven dat het gelukt is. Door met raamrubbers en snorren. Ook de deur rechts voor inmiddels van een goed passende snor aan de binnenkant kunnen voorzien. Nu nog een achterdeurtje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En dan vinden we een HRC voor een nultwee best duur á €225,- ongeveer (nieuw), maar de hele set HRC’s (revisie) van een rechtsgestuurde 02 kost je dik een rug. En dat is nog vóór het statiegeld & de verzendkosten. En exclusief het extra leidingwerk. Reken maar dat je dan je remvloeistofverversingen wel gaat bijhouden om te voorkomen dat die cilinders naar de vaantjes gaan
Maar goed. Wel lekker dat die HRC van de Jag alsnog in orde is. Veilig gevoel, de mat blijft heel en je loopt na een ommetje met de mobiele gentleman’s club niet onbedoeld andermans laminaat te stempelen met DOT4. Da’s dan toch een mooie drievoudige overwinning
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Fijn dat het weer gelukt is met de HRC.
Type lijkt erg veel op die ik in mijn HY heb.
Daar inmiddels ook alles aan vervangen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met werkende remmen en een middagje over heb ik ook de laatste deur aangepakt, rechts achter. Hier geen rotte plekken, wel ontbrekende raamsnorren en rammelende houtlijsten. Geen wonder want de boel zat, op z’n zachts gezegd niet heel erg netjes in elkaar. Tja, wat verwacht je ook hè als je 35.000 eurootjes uitgeeft aan een deelrestauratie zoals de vorige eigenaar deed. Zucht.
De houten raamomlijsting zat met dubbelzijdig tape vast terwijl de uit het hout gebroken originele klemmetjes nog gewoon in de deur zaten en de onderlijst zat gewoon los, de schroeven was men “vergeten”
Ik word daar echt doodziek van. Wat een gebeun. Doe je werk gewoon goed of blijf er met je klauwen van af!
Soit, omdat nu toch al een halve timmerman ben heb ik ook dit maar even netjes gemaakt
Met het hout gedemonteerd kon ik nu ook de raamsnorren plaatsen. Natuurlijk is hier niet voor te koop wat direct past, dus dan zelf aan de slag met het aanpassen van ingekochte materialen. Het resultaat is echter prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi werk weer.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Voor dat bedrag een deelrestauratie mag je zo’n ding idd wel even correct monteren.
Ziet er nu prima uit!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Iets met puntjes op de ï zetten. Niet bepaald het niveau van afwerking wat je mag verwachten bij zo’n auto, maar nu weer netjes in orde. Mooi werk!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jemig de pemig, de laatste post is van juni natuurlijk is er echt wel wat gedaan met de inmiddels geliefde shaguar. Natuurlijk vooral lekker gereden. De vakantie hebben we er niet mee gedaan, te heet en geen zin in mogelijk gedoe. Maar na de vakantie was er een door de Jaguar club georganiseerde meeting bij Huis Doorn en daar werd ook het jaarlijkse concours D’élégance georganiseerd. Op de gok ingeschreven, en daar had ik gelijk spijt van want het echt goed schoonmaken en alle puntjes op de I zetten is dus gewoon een week werk. Kolere.
Maar goed, op een mooie zondag togen wij naar Huis Doorn… in de kofferbak een speciaal voor deze dag aangeschafte klaptafel, wat stoelen en een complete Engelse lunch in een mandje. Je moet immers wat..
We hebben vervolgens een prettige plek onder een boom uitgezocht en zijn gewoon eens gaan zitten en rondkijken. De Jaguargasten hadden deze meeting gezamenlijk met een rijtuigenclub georganiseerd en waar paarden zijn daar is wat te beleven (en gedoe) dus we zaten op de eerste rang. Helemaal top.
De Jury kwam vervolgens de wagen bekijken, vragen stellen en een juryrapport opmaken. Als je in de prijzen zou vallen werd dat in de loop van de middag duidelijk gemaakt, ze komen dan een of andere strik op je wagen plakken. Het zal wel. De concurrentie was serieus. Van C- en D -types tot mk1’s, s-types, xj’s en xk’s. Alles van 1948 tot zo’n beetje midden jaren negentig kon meedoen en er waren werkelijk fantastisch mooie auto’s te zien.
Tot onze grote verrassing bleken de juryleden onder de indruk van de auto want ineens prijkte er een strik op de auto.
Een uurtje later was er dan een prijsuitreiking waarbij we naar voren werden geroepen om een prijs in ontvangst te mogen nemen:
In de klasse tot 1960 zijn we tweede geworden!
Commentaar van de jury: prachtige auto met bekende historie, met oog voor detail en respect voor patina en originaliteit gerestaureerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is mooi! Gefeliciteerd!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo zie je maar, waar al je inspanningen (onbedoeld?) toe leiden
Gefeliciteerd ermee
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dat is heel fijn, zo’n waardering! En goed dat je er gewoon mee rijdt.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Leuk! Kan ie nou naar de sloop?
Gefeliciteerd, het is je moeite allemaal waard geweest.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko16TZI schreef:Leuk! Kan ie nou naar de sloop?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:Zo zie je maar, waar al je inspanningen (onbedoeld?) toe leiden
Voor mij was het eigenlijk een beetje begonnen als een geintje, gewoon eens kijken wat zo’n evenement nou inhoudt en wat voor mensen je er tegenkomt. Achteraf blijkt het allemaal wat serieuzer te zijn dan gedacht. Een aantal leden van de jury die hier naar je wagen komt kijken is ook jurylid bij het “nationaal” concours wat dit jaar op Marienwaard gehouden werd en voorheen bij het Loo en Soestdijk. Wisten wij veel… daarnaast betekent “hier” winnen ook dat je mag deelnemen aan dat grote concours. Dat hadden we natuurlijk niet bedacht en ook niet in de planning staan, precies dat weekend zaten wij in Engeland voor de international autojumble in Beaulieu. Ook schuif je binnen de club door naar de zogenaamde hoofdklasse, waarin eerdere winnaars om de eer strijden. Een heel systeem dus
En als laatste blijkt die prijs nog invloed te hebben op de waarde van dat ding. Je mag adverteren met “concours winnende auto” wat dat ook waard mogen zijn. Van ingewijden heb ik begrepen dat ik er niet te licht over moet denken.
Zo zie je dus waar inspanningen onbedoeld toe kunnen leiden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste