2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
verkrijgen koudstart-temperatuurschakelaar
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 mei 2024 02:18 PM
  [ # 16 ]

Voor BMW’s met Bosch D-Jetronic werd als thermo-tijdschakelaar, voor zover ik dat snel kan beoordelen, van april 1971 tot en met augustus 1973 het nummer BMW onderdeelnummer 13621355006 gebruikt, zoals hier als voorbeeld. Die sensor is nog leverbaar, maar hij is niet goedkoop. Beter duur dan niet te krijgen, moet je dan maar denken… Vanaf september 1973 werd onderdeelnummer 13621274631 gebruikt, zoals deze bijvoorbeeld. Die schakelaar is in ieder geval nog tot en met de E30 in gebruik geweest en waarschijnlijk zelfs nog in de E36. Dat betekent ook dat-ie een eind goedkoper is.

Schakeltemperatuur van de eerste versie is 35 graden, schakeltijd is 12 seconden. Van de latere schakelaar is de schakeltemperatuur 15 graden, schakeltijd 8 seconden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 31 mei 2024 06:31 PM
  [ # 17 ]

Je kunt natuurlijk ook gewoon dat ding vervangen door een verborgen drukknop. Je hebt dat ding alleen nodig bij een echt koude start.
Als je start en de startmotor draait dan wordt het koudstartventiel automatisch gebruikt.
Als je bij een d-jetronic het gaspedaal een paar keer snel indrukt dan spuit hij ook extra in, acceleratie verrijking.

Als je die BMW/Bosch variant gebruikt moet je nog een verloop maken voor de draad: Die Jaeger is M18x1.5

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7310
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 juni 2024 08:53 AM
  [ # 18 ]

Dirk sassen heeft ze wel liggen…........ nieuw en gebruikt.

https://ds-sassen.de/shop/de/73-ie-steuerung

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gelaleo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-01-2011

Gepost: 04 juni 2024 12:03 AM
  [ # 19 ]

Is het 100% zeker dat de schakelaar defect is?

Testen kan als volgt:
- de weerstand van de kleine aansluiting (met M4 boutje) met het huis is 2~4 ohm bij kamertemperatuur
- als je bij kamertemperatuur op deze aansluiting 12V zet dan wordt meteen de verbinding tussen de andere aansluiting (M5 boutje) en het huis verbroken. En de sensor wordt voelbaar warm.
- dit verbreken duurt bij lagere temperaturen langer (eerst in de vriezer leggen, verbreekt dan niet meteen, pas na enkele seconden). Eigenlijk doet het hele koudstartsysteem nooit iets als je alleen met mooi weer rijdt.

Hopelijk heb je hier iets aan.
En er bestaat inderdaad geen Boschnr.
En code A4 10.73 betekent productiemaand november 1973. Lekker onzinnig weetje Wink

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juni 2024 03:11 PM
  [ # 20 ]

Wow wat een fantastische meedenk reacties, helemaal top!!
Gecheckt en idd kaduuk, besteld nu bij Sassen.
Thnx!
Revisie onderdeel voor extra luchtschuif bij Chyparse op de kop getikt, dat gaan we op ons gemak later nog een keertje proberen. Mijn handen hebben inmiddels genoeg open gelegen. tongue rolleye

Profiel  
 
gelaleo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 07-01-2011

Gepost: 04 juni 2024 10:07 PM
  [ # 21 ]

Ja, de extra-luchtschuif, dat is er ook zo eentje ... hoeft overigens ook niet dwingend aanwezig te zijn, licht gas geven bij koude motor doet hetzelfde.

Vaak is het niet het waselementje maar zit de schuif zelf vast. Je kan dan de slangaansluiting héél voorzichtig uit het huis trekken (bijv. het huis een beetje warm maken). Alles is van hetzelfde zachte materiaal gemaakt als carburateurs, dus ZAMAK (een zinklegering). Het beschadigt/vervormt heel erg gemakkelijk en je kan het niet terugbuigen zonder dat het scheurt. Dus niet zomaar een tang er op zetten.

Afbeelding Bijlagen
2024-06-04_pic1.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook