Bedankt voor de complimenten!
Het hoeft geen museum stuk te worden maar ik wil geen roest zien. En er was al eerder “erop” gelast aan het subframe dus uiteindelijk nog meer roest. Dus chassis moest er gewoon af. Subframe is bijna klaar met alles weer gemonteerd. Dan is het chassis aan de beurt. Meeste tijd koste mij het opnieuw klinken van het achterframe aan de langsdragers want dat is toch een hele kunst als je daarmee geen ervaring heb. Je kan het eigenlijk gewoon met bouten vastzetten maar mogelijk wordt het dan een APK afkeur en eerlijk gezegd is dit veel mooier.
En ja de XM lag al op haar buik toen ik die brug kocht dus 1+1=2. Was ook snel gefixed, ik hoefde alleen maar de dekvloer uit te hakken. Met z’n poetsbrug en een paar bokken kan je alles doen.
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij vervangen van de subframes van de cx, of de langsdragers, worden de klinknagels vervangen door bouten en moeren. Dat staat ook zo in de fabrieksvoorschriften.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, daar heb je helemaal gelijk in zie ik nu. Eerste montage met klinknagels zal wel de snelste dus goedkoopste zijn anders zouden ze wel bouten hebben gebruikt.
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.
De disc protectors:
Ben toch gegaan voor een poging om nieuwe te kopen die wat betreft pasbaarheid in de buurt komen. En het zijn geworden protectors voor de Ford Galaxy. Deze zijn nagenoeg vlak(met gebogen rand) en hebben bijna dezelfde layout. Van deze kon ik ook de maten vinden dus besteld. En ze passen bijna perfect, ze zitten nu echter een kleine cm uit het midden. Ik zou ze 100% passend kunnen maken maar dan wordt het slijpen/lassen/spuiten. En mss. doe ik dat wel een keer. Nu met 2 extra beugeltjes vast gezet. Als basis zijn ze iig. zeer goed. Zal ook op de XM bruikbaar zijn.
https://myalbum.com/album/QQQBGmaeD4Zuny/
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.
Beste forummers,
Vraagje: het klinkt gek maar ik kan met geen mogelijkheid meer ontdekken hoe 2 hitteschilden waren gemonteerd. In de partslist zit het grote schild ergens bij het uitlaatspruitstuk en het kleine schild ergens bij de rechter aandrijfas.
Wie weet het?
Foto: https://drive.proton.me/urls/ECXA0QYBHW#PjshxP2d4RuA
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.
Het rechter plaatje is geen hitteschild. Het is een beschermplaatje voor de tripoïde (of de hoes die erop zit).
Deze wordt gemonteerd bij de linker aandrijfas, de bak, bij het diff:
Dit is het beste plaatje wat ik ervan heb:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, natuurlijk is het geen hitteschild. foutje. Maar inmiddels is tie gemonteerd. Ik heb de hele tijd aan de onderzijde gekeken terwijl die dus aan de bovenkant zit maar aangezien de motor weer in het chassis zit zie je dit niet zo snel. Maar…..de moer + ring zat nog op het draaideind te wachten:)
Bedankt!!
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi werk,maar wat veel werk.
Respect
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dank U zeer,
Zeker veel werk, heb haar wel als project gekocht en mijn inschatting van 1,5 jaar zou ik kunnen halen. Ben nu met de opbouw bezig maar bijna elk onderdeel heeft wel een verfje nodig of moet er weer een beugeltje worden gemaakt. Moet nog wel minstens 3 deuren + achterklep onderhanden nemen. En vwb. interieur het hemeltje en alles lekker reinigen.
De XM was heel veel makkelijker en heel veel minder tijd.
Elke CX heeft roest alleen wist je het nog niet.