Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ben ik helemaal met je eens Kaas. De 6 cilinder is al behoorlijk relaxed om te rijden, de p5b met V8 is zal dat wellicht nog meer uitstralen en heeft ook nog wat meer luxe aan boord. Als voormalig Citroenrijder moet ik wel opletten op slechte wegdekken en drempels, het veercomfort is best goed maar vooral die zware starre achteras heeft tijd nodig om alles te verwerken. Desondanks ontzettend comfortabel en het straalt een prettige rust uit waardoor ik me minder erger aan andere weggebruikers.
Waar ik intussen wel gek van wordt is dat het uitlaatspruitstuk dus nu weer is gaan blazen. De Rover specialist wordt er ook een beetje moedeloos van. Het spruitstuk zelf is gevlakt en de laatste keer zijn er opnieuw nieuwe pakkingen gemonteerd. Zijn verzoek is of ik zelf alle boutjes nog eens bij warme motor wil natrekken - twee bouten en vijf klemmen. Da’s nog best lastig door het hitteschild onder de stroomverdeler. Eens kijken of ik nog een setje lenige en hittebestendige vingers heb liggen.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat probleem met dat uitlaatspruitstuk had m’n Mercedes 190 ook. Nadat ik in de voorpijp een flexibel stuk geplaatst had was het voorgoed opgelost. Gewoon de voorpijp doorzagen, er een X aantal centimeter tussenuit halen en een flexibel stukje er tussen lassen. Het zorgde er voor dat de hele boel niet meer van voor tot achter aan het resoneren was, en daarna liep er niets meer los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou eigenlijk niet nodig mogen zijn - de boel is keurig van voor naar achteren opnieuw gemonteerd. Maar wel een idee als het zo door gaat . Ik las op een Engels forum ook iets over rode hittebestendige siliconenkit. Ga ik ook eens nazoeken. Voor verschillende zaken intussen de ervaring dat een superdun laagje vloeibare pakking een simpele oplossing is.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die kit heb ik gebruikt om een naar beneden gedonderde binnenste ruit van mijn oven opnieuw te kitten.
Is bestand tegen 250 graden, kortstondig 300.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Andere tip was een likje hittebestendig vet. Nikkelvet (niet zo’n fijn goedje) maar ook kopervet. Dat heb ik als montagepasta staan, ook een idee. Glijdt alles in elk geval mooi op elkaar bij het monteren.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De Rover-specialist is te druk om dit soort dingen tussendoor te doen. Dus zelf maar weer eens wat elbow-grease opgedaan. Afgelopen weekend het spruitstuk gedemonteerd om kijken waar het probleem zit. De krik onder de auto gezet om de eerste bevestiging van de uitlaat op de versnellingsbak iets te lossen - en daar maar weer mee gestopt: zie hieronder. Spruitstuk er af, pasvlakken schoongemaakt en geconstateerd dat de verbinding met de valpijp vol zat met versteende uitlaatpasta. Dat lijkt het probleem te zijn geweest, de pasvlakken in de conische verbinding kwamen niet op elkaar. Schoon geschuurd en met een lik uitlaatmonagepasta weer gemonteerd. De pijp zit nu duidelijk een stukje verder het spruitstuk in. Alles weer vastgezet, warm laten worden en nagetrokken. En nu hoor je weer vooral het wat holle geluid van de roestvrijstalen uitlaatpijp. Result! Nu maar eens wat langere ritten maken om te kijken of dit nu zo blijft.
Ik probeerde met de originele krik en kriksteun de auto linksvoor wat omhoog te krijgen om een uitlaatsteun te kunnen lossen. Het enige wat los kwam was de kriksteun zelf Voordat ik een antiroestbehandeling laat doen moet er links en rechts wellicht nog iets worden opgelost. Dat kan ik dan weer niet zelf. Ook het spuitwerk dat ik had laten verrichten op plekken die er wat onrustig uitzagen begint omhoog te komen, dat wordt ook iets waar ik iemand naar moet laten kijken, ik was niet van plan deze auto met een rollertje bij te werken, dat is meer iets voor de C35.
Conclusie: je hebt helemaal geen DS nodig om bezig te blijven.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor las- en plaatwerk kan ik je Boudewijn van Chateau Deux Chevaux echt aanraden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zag wat ze bij jouw auto deden - heel mooi werk. Misschien ook maar eens vragen of hij nog een keer een niet-citroen te grazen wil nemen.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In zat nog een beetje in mijn maag met de verbogen kriksteun. Loop ik op de Britisch Car Clus Day tegen twee binnendorpels aan compleet met voorste kriksteun. NOS - en ook nog echt in nieuw staat, geen vliegroest, niets. Beducht voor de prijs toch maar eens geïnformeerd. €75 per stuk. Zelfs al is alleen de kriksteun nodig, dan nog is dat goedkoper dan nieuwe steunen laten maken. Valt het opeens een keertje mee met de kosten. Er zijn in Engeland genoeg mensen die hele stukken van hun auto zelf in plaatstaal namaken, maar in Nederland is de vraag naar dit soort onderdelen blijkbaar nihil. Nou ja, behalve als je zoals ik door de kriksteun heenkrikt. Nog even piekeren hoe die stukken ijzer mee te nemen (geen neerklapbare achterbank, niet eens een verstelbare leuning op de voorstoelen), maar gelukkig staat er op die beurs ook nog iemand met een bus die de chassisdelen voor me mee kon nemen. Binnenkort maar eens praten wanneer de roverspecialist tijd heeft voor wat laswerk.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zijn mooie mazzeltjes! Ik kan je nog als tip meegeven om echt een keer naar de International Autojumble bij het National Motor Museum in Beaulieu te gaan. Wij zijn daar een paar weken geleden geweest en dat was echt geweldig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Beaulieu is inderdaad een geweldige beurs. Op het spoor gezet door een vriend was ik daar een jaar of 15 geleden voor het eerst - toen nog met mijn DS. Sindsdien kom ik er om de paar jaar. Twee dagen beurs, hotelletje of camping en prachtige omgeving. Vorig jaar met vier man in de Rover - een heerlijke reiswagen voor de lange afstand bleek toen. Voor een prikkie 5 liter en 1 gallon 40W50 gekocht om met een olielekkage toch thuis te geraken. Onderdelen voor de Rover zijn zelfs daar schaars - wat dat betreft doe jij het beter met een Jaguar. Maakt niet uit, waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer.