De achterdemper van mij xantia is redelijk luid. Graag zou ik deze vervangen. Iemand ervaring met bepaalde merken of beter voor orgineel gaan ?
Walker.
Die heb ik geplaatst om dezelfde reden en is denk ik de stilste.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
En past die zo op de middenpijp of moet ik die ook vervangen ?
Ja, die past.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Net de oude demper gedemonteerd, zag er van buiten goed uit van binnen verrot. Nu wachten op dpd dan de nieuwe monteren. Iemand nog een tip hoe je die het makkelijkst in ze rubbers hangt ? En klopt het dat een 1.8 16v geen midden demper heeft ? Dus tussen de katalysator en de eind demper
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een 1.8i 16v Ph2 heeft inderdaad enkel een demper achteraan.
Overigens heb ik betere ervaringen met Asmet dan met Walker al is walker dan weer veel beter dan Bosal.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Volgens mij was vroeger romax de naam van goed spul. Maar origineel is ook goed. Soms vind je nog weleens wat op m.p. ik zocht een achter demper voor een dw10ated, nfp ofwel echt duur (ruim 200+ ) en er stond er 1 op m.p. voor 25 hele euros, sja die koop was snel rond, het was voor een berline, en ik heb een break, maar het verschil was alleen de beugel, die heb ik even ‘‘omgelast’‘. Ben er zeer blij mee, superstil en toch geen koppel verlies.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
De uitlaat van Walker die ik besteld had was voor een 8v en past dus niet. De 16v versie is niet leverbaar. Waar zou ik de asmet kunnen bestellen? De enige die ik kan vinden voor de 16v is van Bosal of mts. Ik weet nu wel waarom mijn demper wat lawaaiig is, namelijk doorgerot van binnen uit.
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Heb jij een berline of break?
Ik zie nu inderdaad dat de Xantia bij Asmet niet meer in de catalogus staat.
Voor een break heb ik nog een nieuwe liggen, ik denk zelfs ook nog een originele…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ik heb een berline, de uitlaat van de break ziet er redelijk anders uit, al schreef bibberkip dat deze redelijk eenvoudig pas te maken is.
Zijn nog wel andere merken die de demper aanbieden maar geen idee hoe die kwaliteit is.
De vervangende demper E 12892A van de Berline 1.8i-16V is nog leverbaar bij de dealer, daar kost ‘ie € 295,20.
Die van de Break (E 12846J) staat daar op NFP.
De oorspronkelijke dempers 1726 H4 en 1726 H5 (Break) staan ook op NFP.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Zet anders een paar foto’s van je ontdekkingreis erbij, dan kunnen we meekijken. Het aanpassen was een eitje, maar je moet natuurlijk wel het benodigde gereedschap hebben. Je kunt kijken op mp en zoeken op een 1.8-16v. Zo vond ik de mijne ook.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Fotos ga ik doen, kan ook een verslag maken van alles wat ik gedaan heb en nog moet doen. Helaas een auto gekocht die goed onderhouden zou zijn maar waar heel veel werk aan zit. Maar geniet alsnog van de xantia dus het is maar accepteren.
Nu nog een een ruime week in Spanje en via mijn mobiel is dat lastig. Uitlaat gaat steeds sportiever klinken moet bijna een pet kopen
@ trxke als je de uitlaat wilt verkopen zou je me dan een bericht kunnen sturen ?
Voor wie er 1 zoekt voor een turbo diesel is dit wel iets interessants: https://www.bxparts.eu/en/xantia/2446-1726-h7-rear-silencer-xantia-turbo-diesel.html