voorwiellager vervangen
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 01 december 2018 03:50 PM

hallo,
zijn er hier mensen die al eens een voorwiellager van een saxo vervangen hebben met dergelijk tool :

https://www.datona.nl/wiellager-trekker.html

is dit te doen ?

thx

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 december 2018 09:48 PM
  [ # 1 ]

Is dit niet zo de van het geld, kijk eens op you-tube, en kijk hoe ze het daar doen, dit doen ze gewoon om de hele binnen arm in. Gebouwtje te. Laten,  gewoon buiten arm fusee uit bouwen en gaan met die, banaan, nog iets iets is simpels is simpels ga naar een bedrijf waar ze hem ook in percenten,  daar waar ze ook dat lager heben, dat zal je je het. Zelfde gelde van het geld, wel even het fusee, goed schoon maken, voor je het weg brengt,

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 01 december 2018 10:24 PM
  [ # 2 ]

Ik vrees ervoor.

Voor zover ik weet moet het volledige boeltje er vanonder en dan eruit persen…

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 01 december 2018 11:15 PM
  [ # 3 ]

hoi Groove; maak het niet te moeilijk joh !  bel bart in malden ! of de vos in beneden leeuwen, en zet een complete fusee , ben je in een uur klaar ! succes !  gr mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 02 december 2018 11:18 AM
  [ # 4 ]

De set lijkt leuk, maar waar laten ze de aandrijf-as?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 december 2018 12:33 PM
  [ # 5 ]

@ mrep

Dat is idd ook een mogelijkheid Smile

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 23 juni 2024 12:54 PM
  [ # 6 ]

Welke draairichting met de centrale wielbout los? Rechts of links als je naast het wiel staat.

Ding zit zo vast dat de dop tussenstuk tordeert.

Lager is stuk volgens de apk, en ik kan ik nieuw lager dan even bij kennis er in persen.

Eens een keer een pers zelf lassen met een pot krik, dat gaat prima. altijd handig.

vrg kees

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 juni 2024 02:26 PM
  [ # 7 ]

Het is standaard rechtse schroefdraad.
Dus tegen de klok in (linksom) losdraaien.

En soms zit ‘ie heel erg vast.
Dan is een slagmoersleutel het aangewezen gereedschap om ‘m los te krijgen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3654
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juni 2024 04:42 PM
  [ # 8 ]

Die moer moet als ik het me goed herinner met 265 Nm vast. Ga er dan maar vanuit dat als hij goed aangetrokken is je hem met minstens 300 Nm of zelfs 350 Nm los moet halen, want je moet de wrijving van de schroefdraad en de moer op de flens er bij tellen. Als de boel verroest is dan kan dat nog hoger zijn.
Ik heb al veel vaker goedkope verlengstangen/tussenstukken gehad die de 200 Nm niet aankunnen.
Dus of een breaker-bar van 80 cm, of een pijp van een meter op de sleutel. Ik gebruik dan een oude Bahco ratel met heel grove vertanding. Met eentje met fijne vertanding sloop je de tanden vrij snel. 
Als je dat met een slagmoersleutel wil doen: Moet je er een nemen die ruim 400 Nm kan maken, anders heeft het geen zin. Pneumatisch is dat veelal geen probleem, met een Accu apparaat heb je dan een goede professionele nodig. Neem de specs met een korreltje zout, dus op spec > 1000 Nm kan werken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook