Ontluchtingsnippels remmen
Citrolen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 22-06-2024

- C5 1.8-16V Ligne Prestige
- BX 14E
Gepost: 28 juni 2024 10:56 AM

Goeiedag,
Ben net nieuw hier op het forum en heb meteen al een vraag. Binnenkort wil ik de remvloeistof van mijn C5 gaan verversen en de remmen gaan ontluchten. Ook wil ik voor de zekerheid meteen de ontluchtingsnippels vervangen door vier nieuwe. Kan iemand mij vertellen welke maat er voor en achter op zit zodat ik ze van te voren kan bestellen? Het gaat om een 1.8 berline uit 2005.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2024 04:20 PM
  [ # 1 ]

Ik zou me meer zorgen maken over het losmaken van de oude! begin maar met kruipolie een week van te voren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citrolen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 22-06-2024

- C5 1.8-16V Ligne Prestige
- BX 14E
Gepost: 29 juni 2024 02:01 PM
  [ # 2 ]

Dat staat zeker op de planning. Heb dat feest al eens meegemaakt met mijn Bx. Als deze heel loskomen gaan er meteen nieuwe in.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9344
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 juni 2024 03:02 PM
  [ # 3 ]

Waarom?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citrolen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 22-06-2024

- C5 1.8-16V Ligne Prestige
- BX 14E
Gepost: 29 juni 2024 04:25 PM
  [ # 4 ]

Naar mijn idee zullen die dan een volgende keer wat makkelijker los te halen zijn. En die dingen kosten ook bijna niks.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9344
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 juni 2024 04:28 PM
  [ # 5 ]

Waarom gaat een nieuwe makkelijker los dan een oude?
Beetje montagepasta erop, dan komt alles los.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citrolen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 22-06-2024

- C5 1.8-16V Ligne Prestige
- BX 14E
Gepost: 29 juni 2024 04:52 PM
  [ # 6 ]

Een nieuwe gaat inderdaad niet per definitie makkelijker los dan een gebruikte met een beetje montagepasta. Dat spul doet vaak wonderen. Wel weet je zeker dat het draad niet roestig is en de kop van de bout nog zes kanten heeft zodat er netjes een dop/steeksleutel oppast.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10150
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 juni 2024 11:56 AM
  [ # 7 ]

Keramisch vet. Werkt ook prima bij monteren van blokken en geeft geen risico op spanningscorrosie zoals je dat hebt bij de veelgebruikte koperpasta.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 30 juni 2024 12:48 PM
  [ # 8 ]

Als ik meer dan 60 jaar geleden in de leer was voor dit vak, draaiden wij bij elke beurt de ontluchtingsnippels iets los zodat die niet vast gingen zitten. Staat sinds lange tijd niet meer in de onderhoudsschemas van de producenten.

Ik pak die nippels tientallen jaren in met koperpasta en geen enkel probleem.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook