Hoi,
Ik heb zojuist aan beide zijden de remschoenen vervangen. Voordat ik de bestaande remschoenen heb verwijderd, heb ik de uitgaande asjes van de remcilinders ietwat ingedrukt met een schoevendraaier. Na het monteren en afstellen van de nieuwe remschoenen komen echter de asjes van beide remcilinders niet meer naar buiten bij het bedienen van de remknop.En sluiten dus niet meer aan tegen de remschoenen. Auto staat nog op bokken en de achterwielen zijn nog niet gemonteerd. Geremd met stilstaande en lopende motor.
Is er iets mis met de remcilinders of maak ik een denkfout?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet,
Marcel
Déesse - Alleen de naam al…...
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De achterremmen krijgen pas druk als er druk op de achtervering is.
Als hij op bokjes staat kun je dit alleen maar doen door de hoogteregeling in de hoogste stand te zetten en mat draaiende motor de knop in te duwen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je hebt veerdruk nodig om te kunnen remmen. Omdat je wagen op bokjes staat en de wielen niet op de grond gaat dat niet. Je zou de wagen misschien in de hoogste stand kunnen zetten terwijl hij op de steunen staat. Dan heb je wel druk.
Hoi,
Bedankt voor de snelle reacties!
Een klein denkfoutje dus… en weer wat geleerd.
Ik ga alles afmonteren en dan moet het goedkomen!
Groet,
Marcel
Déesse - Alleen de naam al…...