Heb nu bij 200.000Km de distriebutiriem vervangen, incl waterpomp (rotklus),en alle spanrollen en de multiriem.
Nu na 3 maanden krijg ik een piepend geluid van de draaiende motor bij stationair, bij iets gas geven is het weg.
Nu dacht ik dat er wat beweegt aan de distrie-kant, alweer rottig gaat doen, maar kan het gepiep niet thuis brengen (lijkt sterk op een lager van b.v. dynamo, of ander droog lager).
Het gekke is dat als je de motor uit zet, en echt tot stilstand komt, ijlt het geluid nog 2 seconden na. Dan staan alle onderdelen stil…vandaar dit bericht. Best raar !! of heeft iemand een idee? Het is een C5 Break ph2 20,16v 2005 met Al4 bak..De wagen is verder perfect in orde.
Geluid is er met/zonder airco, dop van het koelwatervaatje open/dicht, stuur verdraaien, met een houten stok de motorophanging toucheren. Heb de C naar de garage gebracht, en die vermoed dat het geluid komt van de carterontluchting. Heb er een aftermarket nieuw kleppendeksel opgedaan, de inlaat met ontluchting, originele lekte nogal. Dit vind ik een vreemde diagnose, met andere woorden ik weet het niet meer, verder werkt alles perfect!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien heeft de trommel van de rembekrachtiging een lekje bij de slangaansluiting?
Dat kan verklaren dat het geluid nog even naijlt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Zou dat niet eerder een geluid opleveren, dat als sissend omschreven zou worden?
‘Piepend’ duidt meer op iets bewegends zoals idd een versleten lager, een ophangingsdeel oid. Mss iets van de uitlaat, bv. een hitteschild, of ergens zo’n ‘doorvoeroog’ waar de pijp doorloopt, waar de pijp een paar seconden natrilt na het uitzetten van de motor?
Dank voor jullie reactie, ga deze suggesties na, ik ga elk dingetje na. vooral het na-ijlen bij het afzetten van de motor.( heel zielig kreun geluid, lijkt wel een hond die pijn heeft) er zijn onderdelen die wat na rammelen. Maar een lek in de slang voor de rembekrachtiging zou ook kunnen. het is uiterst moeielijk om het geluid te traceren.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Zit er bij jou zo’n krukaspoulie op met een rubber middendemper? die kunnen een soortgelijk geluid maken.
airfryer=luchtbakker.
ja dat klopt, er zit rubber tussen. Een maat van me heeft zo’n luisterding (net als bij de dokter)kunnen we wat preciezer luisteren, eerst maar eens alle boven en onderkappen eraf halen. Ik houd je op de hoogte.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Heb het gestart zonder multi-riem en gepiep is er nog. Het lijkt er erg op, dat het uit de Al4 bak komt.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Heb een video geplaatst, kunnen jullie mee genieten
https://youtu.be/-p4vqaxZ9qM
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Ben gewoon blijven rijden met onze C5, er was n.l. niets te vinden wat dat geluid veroorzaakte.
Ik had nog één optie, het lekkende (pakking)originele kleppendeksel (inlaat)er terug opgebouwd, met een laagje dikke pakking (carterpan pakking)
Boutjes netjes in volgorde en het goede moment….Geluid is weg !!! Dus mede forummers zelfs een kleppendeksel kan je kop doen ronddraaien. vraag me niet wat de oorzaak is.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Lijkt wel op het uitlopen van een koelventilator met een rot lager. Ook eens gehad.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop