Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Van welk bouwjaar is de vervangende Pluriel?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Leuk dat je reageert!
De oude is van 2010, de nieuwe van 2008. “zo te zien” (als noob) dezelfde uitvoering qua multimedia, alleen met een waarschuwingspiepje als je boven een bepaalde snelheid komt, rechts op de bovenconsole. In de 2010 zat die niet.
Hier rijden we regelmatig op de cc, zowel mijn vrouw als ik in mijn volvo. In “het westen” gebruiken we hem veel minder.
We weten nog niet wat we met de witte gaan doen. Zou eigenlijk wel wat willen spelen met de electronica omdat ik verwacht dat het dak en de achterklep snel weer werken..
Nu: Pluriel 2008, noir, 93.000 km, nog even Pluriel 2010, gebroken wit,205.000+ kilometer: Ook: Volvo V70XC, eind augustus XC90 (2004)
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat ook relevant is, welke motor ligt er in? Een 1.4 met een handbak of een 1.6 met Sensodrive?
Bij de eerste moet er ook een schakelaar op het koppelingspedaal gemonteerd worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank.
Het is een 1360 cm3 handbak, dus dan dan jammer.
Is dat een klus die de gemiddelde citroen garage/specialist/kenner kan uitvoeren?
Voor haar is het best wel belangrijk dat het er op komt.
We zijn regelmatig in de buurt van Ede en Apeldoorn (familie) dus daar iemand zou ook geen probleem hoeven te zijn.
Nu: Pluriel 2008, noir, 93.000 km, nog even Pluriel 2010, gebroken wit,205.000+ kilometer: Ook: Volvo V70XC, eind augustus XC90 (2004)
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En die uit 2010 is ook een 1.4?
Zo ja, dan kan de monteur zien hoe e.e.a. nu gemonteerd zit.
Daarna een kwestie van de schakelaar op het koppelingspedaal overzetten (hopelijk is de bedrading ervoor wel al aanwezig) en tevens de stuurkolomschakelaar.
Aansluitend de boel activeren in de BSI en mogelijk ook de motor-ECU m.b.v. Lexia.
Iemand met verstand van zaken zou dit voor jullie moeten kunnen uitvoeren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De pluriel is net weg maar dan ga ik vanavond even kijken. Tenminste, ik neem aan dat de schakelaar zichtbaar is vanuit de cabine?
Is er voor zover jij weet iemand die deze software kan uitlezen en eventueel fout vinden. Wij zijn er vrij zeker van dat het dak werkend was, maar vermoedelijk ooit na een reparatie waarbij de accu verwijderd is de mist in is gegaan.
Niet zozeer vanwege de auto of de verkoop, maar vooral mijn eigen gelijk. Technische dingen doen ho maar, er over denekn en het probleem proberen te vinden vind ik dan weer wel leuk. Ik ben zó technisch dat mijn handen slopen waar mijn hoofd “wees nou voorzichtig” zegt…
Wel fijn dat dit forum bestaat en mensen anderen willen helpen.
JP
PS: Voor de volvo heb ik vida, daar kan ik zien wat er fout is en dan ook wat er moet gebeuren. Door de garage of een handige harry.
Nu: Pluriel 2008, noir, 93.000 km, nog even Pluriel 2010, gebroken wit,205.000+ kilometer: Ook: Volvo V70XC, eind augustus XC90 (2004)
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is na de reparatie/loskoppelen van de accu het dak destijds opnieuw geïnitialiseerd?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik weet het oprecht niet. Kofferbak werkt niet, achterruitverwarming niet maar het is mij te toevallig en niet iedereen heeft de expertise voor het dak en elektronica. Na een jaar zonder opengaande kofferbak kan het allemaal wel, maar toen ik die zwarte zag heb ik heel snel ja gezegd tegen de verkoper. Maar om deze voor 250 euro af te geven voor de sloop is niks, maar te lang in de verzekering en MRB is ook geen fijn idee.
Daarom zou het mooi zijn als er iemand of een bedrijf is die dat even kan controleren. Dan heb ik ongelijk, en kan de pluriel naar de onderdelenlijn, of het werkt en kan het nog even naar mijn dochter. Zitten paar nieuwe veren en allerlei andere zaken onder, ook de banden zijn vrij nieuw. Omzetten op de velgen van de zwarte is nog een optie, maar die heeft ook nog redelijk rubber. Veel mooiere velgen
Nu: Pluriel 2008, noir, 93.000 km, nog even Pluriel 2010, gebroken wit,205.000+ kilometer: Ook: Volvo V70XC, eind augustus XC90 (2004)
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Initialiseren is prima zelf te doen. Laat even via PM jouw mailadres weten, dan stuur ik jou de procedure.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Tja, plan je om vrijdag de zwarte pluriel te gaan halen krijg ik het bericht dat de koppakking niet goed vervangen is. Gaat mijn nauwelijks meer kosten maar (hem) wel tijd. Zeg dan maar ‘ns nee…
Tel daarbij op dat de volvo xc90 die ik in Sittard zou bekijken ook een malheur had: De airco was er mee gestopt. Aan de andere kant: Als het na twee gebeurd zou zijn was het ons probleem.
Wel fijn dat beide verkopers er zo professioneel mee om zijn gegaan. Op en neer naar Sittard vanuit Delfzijl is best wel een dagje sturen en twee tankjes LPG…
Maar toch ga ik proberen om bij iemand de oude uit te lezen. Want als dak en actherbak wel opengaan is het een leuke auto voor onze jongste dochter
Nu: Pluriel 2008, noir, 93.000 km, nog even Pluriel 2010, gebroken wit,205.000+ kilometer: Ook: Volvo V70XC, eind augustus XC90 (2004)