63 van de 66
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 05 juli 2024 02:03 PM
  [ # 931 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police
We hebben het al 3 maanden niet Sad

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 juli 2024 05:17 PM
  [ # 932 ]

Heb je al gekeken bij de “connectiviteit”? Wat staat daar?

En welke versie NAC Wave systeem heb je?
Ik heb de versie 4, heb jij die ook? Of nog een eerdere, de 2 of de 3?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 07 juli 2024 03:46 PM
  [ # 933 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Wave 2, de garage melde dat ie geregistreerd staat als actief wat betreft de navigatie data, maar ook na hun ingrijpen werkt het nog steeds niet, hun advies, bel de connected navigatie hulpdesk maar, wij weten er verder niets van af.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 07 juli 2024 06:26 PM
  [ # 934 ]

Heb je zelf al in het menu gekeken hoe eea staat? Is het daar geactiveerd?
En staan de vinkjes correct, onder andere die voor het uitwisselen van data?
Als dat niet goed staat, werkt het niet.

Als je de VIN van je voiture geeft, wil ik wel voor je meekijken.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 08 juli 2024 02:02 PM
  [ # 935 ]

Uiteindelijk kon de garage niets voor ons betekenen, ik heb vanochtend dus maar de klantenservice gebeld, en daar wist iemand van de hoed en de rand, https://citroen.my-customerportal.com/citroen/s/article/39376?language=nl_NL
Op de een of andere manier springt soms de privacy setting aan, zonder het delen van waar je wanneer bent, werkt de tomtom file & flitser info niet.
Nu zat het niet helemaal waar je het zou verwachten maar na consequent elke setting optie doorgespit te hebben van alle menus die ik kon vinden vanuit navigatie kun je dus bij een kaart tab (nee, niet die je aan de rechterzijde opent) eindelijk met wat graven de instellingen terugvinden 2 van de drie stonden niet aangevinkt, wel gedaan nu, en hoppa, we hebben weer up-to-date informatie, jemig, die lui gebruiken zeker Samsung developers voor hun menustructuur, daar waar je zaken verwacht zitten ze dus echt niet :/

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 08 juli 2024 02:28 PM
  [ # 936 ]

Mooi dat je het gevonden hebt bravo
Het zat dus inderdaad dáár waarvan ik het vermoeden had dat het vinkje niet goed stond.

Dat ze dit niet bij je garagist gevonden hebben verbaast me niet.
Ik heb al veel van dit soort zaken meegemaakt, diverse keren moest ik iets zelf oplossen, dan wel een garagist aan de hand van documenten wijzen op een (mogelijke) probleemoplossing.

De tijd dat monteurs zich gewoon bezig konden houden met mechanische zaken ligt achter ons.
Ze moeten nu anders geschoold worden en zijn, en daar gaat wel een generatie overheen voordat dit goed geïmplementeerd is.

Voor nu: veel plezier verder met je nu wél werkend TTT cheese

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 09 juli 2024 11:19 AM
  [ # 937 ]

Dank je, ons grootste probleem was dat het ook op de ‘veel gestelde vragen’ niet makkelijk terug te vinden is, toen we de juiste link kregen was het zoiets van, Aha, daar dus, maar een half uur zelfstandig graven op de website had me er niet gebracht, en gezien de attentie spanne van de huidige generaties, zie ik die zoiets überhaupt nooit terugvinden.
Ook Google bood geen uitkomst btw, en TomTom zelf doet of ze Citroen niet als automerk herkennen.
Knap frustrerend, en zelfs MET het artikel kun je het niet een twee drie vinden, wat een zooitje.

Maar goed, het werkt (weer) en daar ging het om, al blijft 99,- per jaar pijn doen.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Hoane
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-11-2017

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Gepost: 13 augustus 2024 04:16 PM
  [ # 938 ]
Wilco schreef:

...
Knap frustrerend, en zelfs MET het artikel kun je het niet een twee drie vinden, wat een zooitje.
Maar goed, het werkt (weer) en daar ging het om, al blijft 99,- per jaar pijn doen.

Inderdaad een zootje en best duur. Ik heb een paar weken geleden verlengd met een jaar (€ 81,75 omdat ik toevallig ergens een kortingscode oppikte). In de MyCitroën app zie ik dan staan dat de Connected Navigation Pack begint op 9 augustus 2024 en eindigt op 8 augustus 2024 (???). Er staat ook nog aangegeven “Serviceactivering is bezig”. Merkwaardig.

Overigens loopt het “Rijgedrag” in de app altijd een week of 10 achter. Heel vreemd. Blijkbaar worden de ritten wel geregistreerd, maar pas veel later doorgegeven aan de app. Misschien heeft dat te maken met het vorige?

Ook de onderhoudsbeurten komen niet door in de app. Als ik het met de hand probeer in te vullen, krijg ik de foutmelding dat ik geen internetverbinding heb…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12468
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 augustus 2024 10:05 PM
  [ # 939 ]

Die app (van Peugeot of Citroen) is sinds de update begin Augustus 2023, één groot drama, voorheen was het prima. Jammer dat PSA niet de moeite neemt om de recensies in de Google Playstore te lezen, één en al klachten dat het sinds vorig jaar Augustus niet meer werkt, ze blijven maar wijzen naar de telefoon van de klant, probleem is niet aan hun kant.

Profiel  
 
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 16 augustus 2024 01:50 PM
  [ # 940 ]

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum, dus kort even schetsen. Na jaren met een C3/C4 gereden te hebben, zijn mijn vrouw en ik vorige maand overgestapt naar een Berlingo (model 2019). We hebben deze tweedehands, particulier gekocht. Fijne leuke auto met enorm veel opbergmogelijkheden en -ruimte, wat ideaal is voor ons jong gezinnetje en mijn persoonlijke klus en verbouwprojecten.

Enkele weken geleden vertrokken we op vakantie en aan de vooravond kreeg ik het lumineuze idee om nog even de versie van de navigatie/firmware na te kijken. Bleek dat deze nog nooit geüpdatet was; firmware 31.09.46.62-NAC-r0 van 11.17.2018 en de kaarten uit 2018.

Alles hier op het forum even nagelezen en vervolgens de update-software van Citroen gedownload. Toen bleek inderdaad dat er een nieuwe versie beschikbaar was; 42.03.33.42_NAC-r0 - de upgrade van Wave3 naar Wave4.

Na het preparen van de USB-stick, inpluggen in de auto en vervolgens foutmelding ivm compatibiliteit. Dan maar andere USB genomen en opnieuw dezelfde error. Vervolgens op vakantie vertrokken zonder update Smile.

Inmiddels heb ik een nieuwe USB-stick, die gelukkig wel herkend wordt door het systeem, maar kom ik een nieuwe fout tegen. Bovenstaande update zou namelijk zowel de firmware als de kaarten moeten updaten, maar als ik hem inplug krijg ik enkel de boodschap te zien dat de kaarten ‘map-eur’ op de stick staan. Terwijl hij normaal eerst de firmware zou moeten upgraden. En als ik de kaarten dan wil installeren, geeft hij een nieuwe foutmelding. Naar wat ik gelezen heb logisch, aangezien eerst de upgrade naar Wave4 moet gebeuren, vooraleer de nieuwe kaarten geïnstalleerd kunnen worden.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn of wat ik mis doe? Mijn geduld begint stilaan op te geraken…

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Jan

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 augustus 2024 12:00 AM
  [ # 941 ]

Gebruik je een PC, of een Mac?
Bij die laatste kan er eea mis gaan, waardoor de USB niet goed gebruikt kan worden.

En inderdaad, eerst moet de Firmware geupdate worden.
Tot nu toe is het mij altijd gelukt om alleen díe op de USB te zetten, niet samen met de kaarten. Lukt dat bij jou niet?
Ik gebruik daarbij deze link, gebruik jij die ook?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 17 augustus 2024 12:23 AM
  [ # 942 ]

JW, dank voor je reactie.

Het is een gewone Windows-pc.
Heb het zelfs al op twee verschillende toestellen geprobeerd.

Als ik jouw link volg en vervolgens mijn VIN-nummer ingeef, krijg ik de melding dat er effectief updates beschikbaar zijn. Deze kan ik vervolgens downloaden vanuit de Citroen Update-software.

Op de printscreen in bijlage, zie je echter dat het één geheel is van kaarten en firmware…

Groeten,
Jan

Afbeelding Bijlagen
Printscreen.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2221
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 augustus 2024 11:37 AM
  [ # 943 ]

Had je het eerder ook via die weg geprobeerd, of op een andere manier?

Mijn systeem is op dit moment up to date, ik kan het dus niet proberen.
Maar als je me je VIN geeft, zal ik eens kijken of ik er toch iets mee kan.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 17 augustus 2024 11:39 AM
  [ # 944 ]

Het gaat niet zomaar mis met een Mac, je moet gewoon niet zomaar de usb stick eruit trekken nadat hij klaar is, deze moet in de finder verwijderd worden!

Als het niet lukt met downloaden dan moet je de Citroën/DS software even opnieuw installeren. deze is geüpdate maar dat gaat blijkbaar niet vanzelf.

Als je het software pakket van Citroen gewoon z’n werk laat doen moet het goed gaan. De Citroen Software prepareert de stick zelf.
En idd eerst de SysteemFW dan de Maps. Dit heb ik gister nog gedaan en ging gewoon goed. (vanaf een Mac!)
Het updaten duurt trouwens wel erg lang! Half uur is niks, dus zet je auto in het zicht want de motor moet draaien, zet ook eerst je airco uit tenzij je in de auto blijft zitten Wink

Het kan ook zijn dat de updates te ver uit elkaar ligt dan moet er eerst oudere SW geïnstalleerd worden. Je auto SW is hierop voorbereid zodat het systeem niet vast loopt. Safty First!

Profiel  
 
WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-07-2024

Gepost: 17 augustus 2024 11:42 PM
  [ # 945 ]

@GW; ja, vorige keer ook via die weg. Dus spijtig genoeg geen succes. Ik stuur je het VIN in een PB. Alvast hartelijk dank om het eens te willen bekijken.

@wings; de software heb ik gisteren met opzet op een nieuwe pc geïnstalleerd, dus deze zou up-to-date moeten zijn. Deze loopt verder ook gewoon zonder fouten, maar doet dus blijkbaar toch iets mis. De update die nu klaar staat kom ik online tegen in berichten van 2021, dus ik ga ervan uit dat dit inderdaad eerst een ‘oude’ installatie gaat en dat de meer recentere upgrades nadien nog uitgevoerd kunnen worden.

Profiel  
 
 
63 van de 66
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook