Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2024
- (Grand) C4 Picasso Picasso
Hallo allemaal;
Ik heb een C4 grand Picasso uit 2009.
Echter krijg ik na uitlezen van de OBD storing P0246. Na wat research gedaan te hebben ben ik er achter gekomen dat het een bedradings probleem kan zijn van de solenoid. ( volgens een kenner is dit een veel voorkomend probleem van deze HPT motor)
Echter hiervoor moet het subframe los of laten zakken.
Mijn vraag is, is dit makkelijk zelf te doen ?
Of is dit echt gespecialiseerd werk ?
Groet Rob
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Beschik je over een brug, een twee- of vierkolommer?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2024
- (Grand) C4 Picasso Picasso
Ik bezit geen brug.
Een subframe los nemen zou ik niet zonder een volledig uitgeruste garage doen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je moet onder de auto werken. Daarnaast moet het deels te laten zakken subframe ondersteund worden.
Uiteraard is dat zelf te doen, mits je zelf over een volledig geoutilleerde werkplaats beschikt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2024
- (Grand) C4 Picasso Picasso
Dat heb ik allemaal niet, had gehoopt dat het een simpel klusje zou zijn.
Rest mij niets anders vrees ik dan een afspraak maken bij een garage.
Is dat een duur grapje om de solenoid en of bedrading te vervangen ?
Een subframe losnemen is nooit een simpel klusje, daar zit vaak je voorwielophanging, stuurinrichting, motor en versnellingsbak ook aan vast , een subframe is letterlijk een frame waarmee de auto vast zit aan alles onder je motorkap. Dat frame losnemen is een beste klus zeg maar.
Een Citroën garage heeft in hun werkplaats computer exact staan hoeveel tijd en geld iedere specifieke klus kost. Dat is vaak vrij ruim genomen is mijn persoonlijke ervaring. Echter een universele garage die niet exact weet hoe die specifieke klus moet uitgevoerd worden is vaak ook veel tijd kwijt om uit te zoeken hoe ze de klus moeten doen.
Dat was bij mij het geval toen ik een nieuwe distributieriem moest. De Citroën garage gaf een vaste prijs en tijd, de universele garage gaf initieel een lagere prijs op voor de klus, maar kon niet garanderen dat het niet duurder zou worden door zoekwerk en niet het juiste gereedschap te hebben.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2024
- (Grand) C4 Picasso Picasso
Bedankt voor de reacties.
Auto staat nu in de garage, maar niet voor de solenoid maar voor een defecte dynamo….
Eind volgende maand ga ik toch naar mijn dochter in Frankrijk en zal eens kijken of het daar lukt.
googlend dus een draad probleem naar de turbo soilenoid? (ben geen monteur..)
als je gewoon een nieuwe kabelboompje maakt van de solenoid naar de ECU; kom je er toch ook? zolang je maar een veilige route kiest en de kabelboom netjes in een buisje legt, heb je dat al uitgesloten, voordat je een vermogen uitgeeft aan het vervangen van de wastegate/solenoid oid.