Waar ik droevig van word:
Vorig jaar werd bekend dat John Gold stopt met automotive, dus geen verkoop en ondersteuning meer van de bekende JG snelheidsregelaars (Cruise Control in goed Nederlands). Gelukkig werkt mijn JG CC na 14 jaar nog steeds goed.
En vandaag ontdekt dat Webasto is gestopt met het maken van schuif/klapdaken. Ze geven nog wel service door een vestiging van AUTOKLIMAAT in Woerden. Mocht je belangstelling hebben, AUTOKLIMAAT heeft er nog 2 liggen voor inbouw. En gelukkig werkt mijn Webasto 300 Large DeLuxe na 14 jaar en na vanmiddag nog steeds en weer goed.
Adri
Webasto maakt de voorraad op, en dan is het inderdaad schluss ! Jammer, eerst was het Vermeulen Hollandia en dat werd later dus Webasto. Als je parts zoekt kun je vragen bij Jordens schuifdaken in nijmegen, een heel prima bedrijf met een perfecte reputatie.
Dat ze een goeie reputatie erg belangrijk vinden bleek wel toen ik na 15 jaar nog een nieuw dak kreeg, ivm mogelijke roestvorming op een frame. Dit was bij mij niet zo, maar kreeg toch een nieuwe om risico’s uit te sluiten. Kost niks, en was in 15 min geregeld, dus echt ouderwets goed geregeld.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Ach ja, de ouderen onder ons weten dat de schuifdak-geschiedenis nog verder teruggaat. In de zestiger - zeventiger jaren was Coenen Patent dé schuifdak-fabrikant. Heerlijk simpel, je trok/duwde aan de handel en je dak was open. Later moest het allemaal met servo’s open en dicht gaan.
Adri
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vroeger…..Toen fietsten we nog LOL.
Ik hoorde iemand op heyt journaal zeggen: “wat moet de jeugd dan als ze geen fatbike mogen en er geen OV in de buurt is?”
Het woord “trappen” kwam niet bij ze op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
https://www.sunroofcheck.com/nl/
Mijn dak is dus door Jordens schuifdaken vervangen. Overigens was het oude dak nog prima.
voor wie het leuk vind, en zover t nog alles on topic is enzenz.
Aangaande het trappen v/d jongeren: lol trappen lukt nog wel denk ik…...
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Breeze schreef:Mocht je belangstelling hebben, AUTOKLIMAAT heeft er nog 2 liggen voor inbouw..
Adri
Inmiddels nog maar 1. Die andere siert nu mijn Xantia. Wat een genot! Dank voor de tip, Adri! Samen met de JG cruise control (vorig jaar laten inbouwen in Almere) begint mijn auto de naam ‘exclusive’ eer aan te doen.
Autoklimaat bouwt het dak overigens binnen 1 werkdag in. Incl. nieuwe hemelbekleding. Dat doen ze heel netjes. Bijzonder knap. Op het welbekende alternatieve inbouwadres in Nijmegen (Jordens Schuifdaken) hebben ze trouwens ook nog een paar dakjes van Webasto liggen. Dus wie in die regio woont kan daar nog terecht.
Xantia 1.8 16V exclusive, Peugeot 2.0 307 SW
Autohistorie: BX 14 RE, 2CV Spécial, BX 1.6 TGI, BX 1.9 TZI, Xantia 1.8 16V Break, Peugeot 206 1.9D
Graag gedaan.
Heb destijds (2010, Nieuwegein) ook met bewondering staan kijken naar het vakmanschap van de Webasto-dak inbouwer. Je moet het maar durven, een knabbelschaar in een maagdelijk dak te zetten.
Adri
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De 91’er 19 TZI (Vert Triton), waarin ik heel wat jaartjes in het midden van de achterbank vervoerd ben, is bij aflevering door de dealer voorzien van een Webasto Topslider. In de tijd dat airco echt nog geen gemeengoed was een mooie upgrade van de wagen. Dat was wel een handbediende trouwens, dus lekker slingeren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat lekker slingeren vond ik al geen verbetering ten opzichte van de eerste schuifdakversies. Die trok je gewoon naar achteren (open) en naar voren (dicht) En de zogenaamde verbetering van het slingeren naar servo bediening had voor mij ook niet gehoeven.
Het enige is dat de combinatie klap- en schuifdak wat lastiger is om dat puur handmatig te verwezenlijken.
Adri
Breeze schrijft : Je moet het maar durven, een knabbelschaar in een maagdelijk dak te zetten. Dat is inderdaad spannend.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
2d schreef:Een Webasto Topslider.
Heb er nog 1 in de boet liggen, de elektrisch bediende variant.
Uit het dak van een sloop-AX getrokken, die ik als onderdelendonor had aangeschaft.
Heb het plan deze in het dak van de P205 te plaatsen, daar zit nu een after-market handbediend schuifexemplaar in/op.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bibberkip schreef:Breeze schrijft : Je moet het maar durven, een knabbelschaar in een maagdelijk dak te zetten. Dat is inderdaad spannend.
Ik heb inderdaad hier ergens op het forum een keer gelezen dat iemand de buitenmaat er uit geknipt had.
Is zeker al 10 jaar geleden denk ik….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Na demontage heb ik destijds een dunne plaat multiplex op het dak gelegd en met een dikke stift de sparingmaat overgenomen.
Die plaat heb ik nog altijd “ergens” staan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Van zon dakplaatje kun je prima een lasstuk maken als je rot hebt. Heb vele jaren die plaatjes gebruikt omdat ze stevig zijn en dus lekker lassen.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud