Voor iedereen die foto’s wil zien van hoe de ex gs van wouter er nu bij rijdt:
http://www.mijnalbum.nl/Album=8TXMQJRA
Groetjes, Eric
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooie foto’s
zeker in de laagste stand
handig zo’n krat bier
Ja tnx, ik heb je trouwens gespot vandaag, voor het stoplicht oranjesluis, kan dat?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het blijft een leuke wagen, wees er zuinig op!
Enneh, laat me raden; je raam was van die plaatjes af gegaan?
Hoe heb je ze er weer op gezet? Ik heb vernomen dat het goed met silliconenkit zou kunnen. Ik heb het eerst geprobeerd met lijm voor binnenspiegels. Die is immers voor glas<> metaal verbinding. Mar dit was geen langdurig succes.
Nou die foto’s zijn van het eruit halen, het zit er nu weer in en ik heb het mechaniekje weer gangbaar gemaakt maar ik moet op die plaatjes nogwel wat verzinnen, zal wel proberen met rutienkit, maar had jij hetzelfde probleem, of ben je in het verleden ook eigenaar van deze auto geweest??
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik had/heb het zelfde probleem. En nee, ik ben niet eigenaar geweest van jouw GS, ik heb er zelf eentje, zie het register.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij zag ik je net rijden met de GS
op de maasdijk richting hoek van holland
met een aanhangertje erachter met kratjes bier als ik het zo snel even goed zag
@ patje, ow ik dacht het even want er zat op mijn ruit namelijk ook een soort rare lijm, dus ik dacht mischien is dat die spiegellijm waarover je vertelde.
@ Arjan, Ja dat kan goed, ik ging ff inkopen doen samen met een maatje van me
raamgeleide strip vervangen door die van een GSA.
incluus ruit en mechaniek dus.
die is niet gelijmd, maar met een U profiel onder de raam door.
die moet je wel goed in de wax houden ,want dat profiel is roestgevoelig.
maar heeft niet het lijm probleem.
mvgr wupke(GS(A) kenner pur sang.
Ow bedankt voor de tip Wup!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ja ik heb die ruit toen gelijmd, helemaal volgens protocol maar het heeft niet gehouden. Echt heel lang beziggeweest met schuren, schoonmaken etc…
Ben altijd GS freak geweest, sinds mijn geboorte. Helaas was de X3 mijn eerste auto en ook al heeft die vriend me gewaarschuwd, ik had te weinig sjoege en toendertijd nog niet eens een rijbewijs. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald en ik rond ben gaan rijden (zonder APK) kwamen natuurlijk de problemen met de boetes en ben ik bij een automaterialenhandel/spuiterij/schadespecialist waar je zelf mag sleutelen/spuiten etc, aan de gang gegaan. Het mechaniek was gewoon goed maar de bodem was een drama.
Vind het nog steeds wel jammer dat ik de auto heb moeten verkopen maar het was toen te erg, ik had er reeds een vierkante meter plaatwerk uit de bodem geslepen en er kwam steeds meer ellende boven. Een offerte voor het laswerk kwam op 1100 euro. Toen heb ik de auto verkocht aan Yme, die in een paar maanden tijd alles heeft gelast en een nieuwe APK op heeft geklust. Daarop heb ik een beslissing genomen: dit nooit weer, ik leer zelf lassen.
Ik ben blij dat mijn eerste auto een goede toekomst tegemoet gaat. Deze moet echt blijven bestaan.
Hoewel verstand mij duidelijk richting BX dwingt en ik nu ook een paar zorgenkindjes heb in de restauratie van mijn CX en de DS ook aandacht blijft vragen blijft de GS mijn eerste liefde en ik sluit niet uit dat ik ooit een type 1 Pallas zal rijden. Met blauw interieur welteverstaan.
Iets moderners dan BX hoop ik niet dat er ooit komt, ze zuipen naar hedendaagse begrippen maar de Xantia moet zich nog bewijzen dat die het hoge gewicht en gebrek aan karakter waard is.
En zonder bolletjesvering wens ik niet te rijden. Punt.
Ondanks de inefficiente motor van de GS(A) zijn ze heerlijk om naar te luisteren. De direkte besturing en de geweldige vering heb ik altijd als zeer prettig ervaren.
Ik het trouwens nog wat garagebonnen liggen van de FH-37-TJ, als je ze wil hebben moeten we een keer wat afspreken. Ze zijn van de eigenaar voor mij, Joost van Woelderen. Nog eerder is deze auto in het bezit geweest van Bart Voorneveld, van de GS/A vereniging.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ow, leuk zo een stukje van haar historie te horen, die rekeningen wil ik wel graag hebben ja, ga je toevallig naar citromobile in utrecht?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wunderbar schreef:Ow, leuk zo een stukje van haar historie te horen, die rekeningen wil ik wel graag hebben ja, ga je toevallig naar citromobile in utrecht?
Daar reken ik wel op ja
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Alcyone schreef:Wunderbar schreef:Ow, leuk zo een stukje van haar historie te horen, die rekeningen wil ik wel graag hebben ja, ga je toevallig naar citromobile in utrecht?
Daar reken ik wel op ja
Zondag misschien?Ik wel namelijk.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
JacquesPlafond schreef:...Dan meld ik me ook maar eens
Joost hier.Leuk, om mijn eerste ‘grote’ voiture hier terug te zien. Nog veel leuker om te zien dat m’n oude liefde zo goed wordt verzorgd.
Aan deze X3 heb ik toch wel hele warme herinneringen overgehouden. Het was mijn wens, een GS. Ik had een eend en vooral geen verstand van auto’s. Deze zag er goed uit en de prijs was erg ok, dus zonder ook maar een schroevendraaier in de bodem te hebben gestoken, was de koop gesloten.Onwijs rijplezier, prachtige motor en eigenlijk best wel snel in mijn herinnering. Maar ohhhhhh die roest…
Toen ik eens serieuzer ging kijken, bleek ik mijn vuist op meerdere plekken door de bodem te kunnen steken. Dat was het einde van de fun want ik kon (en kan) niet lassen.Na de verkoop ben ik deze auto nooit vergeten.
Hey, bedankt voor het posten van de foto’s; ik weet nu dat ze goed terecht is gekomen.
Olla! Leuk je hier te zien!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hallo, hier Wouter, de een-na-laatste eigenaar van de GS X3.
Ik zie nu pas de foto’s van Eric. Wat ontzettend gaaf wat je allemaal hebt gedaan!! Ik had al door bij de verkoop dat ie in goede handen zou komen, maar dit had ik nooit durven dromen!!
Ik hoop dat je de GS snel eens meeneemt naar een van de meetings van het Citroën Forum, zie daarvoor de afdeling aankondigingen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX