hallo,
mijn bx 1.6i schokt als ik rustig rij. bij accelereren is het veel minder. ik weet dat er wat scheelt bij mijn koppeling. het rare is, ze slipte heel erg, en ik heb eens wat ontvetter opd e drukregelaar vanvoor gespoten en afgespoeld, dus niet in de buurt van de koppeling, maar volgens mij is er wat ingelopen, en sindsdien werkt die pakken beter. aleen schokt hij nog, en ik vroeg me af hoe dat komt. het lijkt wel alsof je met pulsen stil remt onderweg. het is binnen de mate maar ik vind het vreemd
iemand een idee?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Misschien een raar iets, maar hoe lang zit dat luchtfilter er al in?
is net geschoond en maakt geen verschil
het is enkel bij rijden. zo gasgeven gaat perfect ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Bougiedop los!? (of vochtig) kan hij ook raar van schokken!
En ik had ook wat ontvetter in me bak laten lopen (perongelukt) daar door schokte hij 2 dagen… daarna was het weg
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Bougiedop los!? (of vochtig) kan hij ook raar van schokken!
En ik had ook wat ontvetter in me pak laten lopen (perongelukt) daar door schokte hij 2 dagen… daarna was het weg
Een keertje als je rustig rijdt subtiel in z’n 3 of 4 de koppeling laten slippen, dan ben je het wat sneller kwijt.
Ich bin ein Breaker
maar op de koppeling mag toch geen olie zitten, dus je moet het wel ontvetten?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:maar op de koppeling mag toch geen olie zitten, dus je moet het wel ontvetten?
Klopt, maar door het ontvetten kan er olie uit het bakhuis op je koppeling gekomen zijn. En onregelmatig verdeeld. Die moet je eraf “slijpen” zeg maar.
Of dat schokkend rijden veroorzaakt betwijfel ik overigens.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:dabeatisflo schreef:maar op de koppeling mag toch geen olie zitten, dus je moet het wel ontvetten?
Klopt, maar door het ontvetten kan er olie uit het bakhuis op je koppeling gekomen zijn. En onregelmatig verdeeld. Die moet je eraf “slijpen” zeg maar.
Of dat schokkend rijden veroorzaakt betwijfel ik overigens.
Ik denk het niet, dan zou je het ook bij het versnellen moeten merken en niet steeds bij dezelfde toerentallen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik ga gewoon wat ontvetter tussen mijn koppeling spuiten, in de gaatjes die ik ervoor kan vinden tenminste. die zijn er toch dacht ik? of gebruik ik beter remmenreiniger? wat mag en wat mag niet?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Simpele Ziel schreef:karel schreef:dabeatisflo schreef:maar op de koppeling mag toch geen olie zitten, dus je moet het wel ontvetten?
Klopt, maar door het ontvetten kan er olie uit het bakhuis op je koppeling gekomen zijn. En onregelmatig verdeeld. Die moet je eraf “slijpen” zeg maar.
Of dat schokkend rijden veroorzaakt betwijfel ik overigens.Ik denk het niet, dan zou je het ook bij het versnellen moeten merken en niet steeds bij dezelfde toerentallen…
Neuh, idd; als je koppeling echt goed vet geslagen is kom je soms amper van de plek af….
Schokkend rijden lijkt me meer iets met een vacuum-probleem of de MAP-sensor van doen te hebben, zo de ontsteking al gecontroleerd is.
Ich bin ein Breaker
ahaa, maar als je de motorkap opendoet en je kijkt naar de carbu dan zie je een fijn buisje lopen dat gaat naar een aansluiting die vlak naast de oranje-bruine stuurelectronicastekker zit. dat buisje is wat gebarsten, mss is dat het probleem?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:ahaa, maar als je de motorkap opendoet en je kijkt naar de carbu dan zie je een fijn buisje lopen dat gaat naar een aansluiting die vlak naast de oranje-bruine stuurelectronicastekker zit. dat buisje is wat gebarsten, mss is dat het probleem?
Mmm, vacuumslang of benzineslang?
Ich bin ein Breaker
en wat doet die vacuumslang???
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
: : :
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:en wat doet die vacuumslang???
vacuum trekken zodat er benzine toestroomt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
die heb ik nu reeds vervangen en het schokken blijft.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht