69 van de 70
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 Volgende > 
   
Het BMWerk van Penny Lane!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 augustus 2024 11:35 AM
  [ # 1021 ]

Afgemonteerd (lees: luchtfilterhuis erop gezet) en een proefritje van een kilometer of 12 gemaakt. Dat rijdt Aanzienlijk Beter! Ik heb de indruk dat dat ‘ietsje rijker dan hoe arm het eigenlijk kan’ ook meteen aan de rijke kant is en het stationair toerental mag nog een klein beetje omlaag als het aan mij ligt, maar dat is peanuts. Het ding rijdt nu irritatievrij. Veel mooier lineair doorsleuren, meer vermogen lijkt het en dan vooral bovenin toeren, maar hij is ook stiller gaan lopen en dat is een duidelijk teken van een verbeterde efficiëntie.

Het volgende hoofdstuk is dat-ie dan nu mag bewijzen dat dat op grotere afstand allemaal zo blijft, maar ik vermoed van wel. Op een gegeven moment wilde het ding koud ook niet meer normaal lopen, dus alleen al dat dat probleem over is is een heel goed teken. Dit issue wordt dus, zij het met potlood, onder de kolom ‘opgelost’ genoteerd.

Komend weekend zal ik ‘m nog wat bijtrimmen om te kijken of er nog wat te halen valt in het optimaliseren, maar dat mag geen probleem meer zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2024 11:46 AM
  [ # 1022 ]

Even aan een viergasmeter hangen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 augustus 2024 08:04 PM
  [ # 1023 ]

Neuh. Vacuümmeter eraan, optimaal vacuüm in afgemonteerde toestand opzoeken en daarna kijken hoe het rijdt en oftie zuipt. In het laatste geval kun je nog een beetje spelen met de slag van de acceleratiepomp. En verder kun je toch niks afstellen aan die simpele enkeltraps carburateur, tenzij je ergens vervangende sproeiers van verschillende maten zou weten op te drijven. Een viergastest is dus vooral nodeloos complicerend in een geval als dit. Een vacuümmeter is al pure luxe, want eigenlijk moet dit op gehoor en gevoel al gewoon goed kunnen komen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 augustus 2024 05:32 PM
  [ # 1024 ]

Periode-correcte new old stock Olvis (Made In Holland) zekeringen aan boord: check!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2024 08:14 AM
  [ # 1025 ]

Dat is het volgende wat naar verwachting stuk gaat, een zekering? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 augustus 2024 04:29 PM
  [ # 1026 ]

Wie weet…

Maar als je op een gegeven moment het boordgereedschap compleet hebt, alle boekjes erbij, een periode-correcte verbandtrommel, Laimböck autohandschoentjes, een periode-correcte Ray-Ban in een passende houder, een Verkeers Alarmdienst sticker terug achter de achterruit, een periode-correcte (en geheel onbruikbaar geworden) noodvoorruit aan boord etc. etc. hoort dit er gewoon bij Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2024 05:06 PM
  [ # 1027 ]

En de sticker “Veiligheidsinspecties VVN” met jaartal en de bekende krul, hoe staat het daarmee? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 augustus 2024 02:32 AM
  [ # 1028 ]

Die had ik op m’n Capri! Maar kom er eens aan. Net zoals het juiste kopie deel III in een hoesje tegen de voorruit…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2024 11:40 AM
  [ # 1029 ]

En dat hoesje moet natuurlijk opkrullen in de hoeken vanwege de onbarmhartige UV straling.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 augustus 2024 11:42 AM
  [ # 1030 ]

Derk z’n BMW staat binnen, zoals dat hoort bij echte liefhebbers.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2024 11:59 AM
  [ # 1031 ]
waterman schreef:

Derk z’n BMW staat binnen.

Omdat ie vaak “stuk” is? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2024 04:02 PM
  [ # 1032 ]

Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 augustus 2024 01:58 PM
  [ # 1033 ]

Inmiddels heb ik uit de overgebleven carburateurs een tweede op kunnen bouwen die weer gewoon in goeie conditie is. Weliswaar moet die nog afgemonteerd worden met een verse pakkingset, maar dat komt dan wel als-ie ook in gebruik genomen moet worden. Dan weet je tegen die tijd in ieder geval zeker dat er frisse afdichtingen in zitten. Want dat zou natuurlijk over 2 weken al aan de orde kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld duurt het nog 2 decennia en dan zijn zulke zaken als pakkingen en een acceleratiepomp-membraan allang weer vergaan als ik die er nu al nieuw in zet.

In ieder geval moet het dan nu mogelijk zijn om het ding nog verscheidene jaren te kunnen laten lopen met een Solex 36-40PDSI carburateur, zoals de constructeur dat bedoeld heeft. En dat is fijn, want dat scheelt dan voorlopig een werkstukje ‘luchtfilterhuis verbouwen’ ten opzichte van een vervangtype Weber carburateur. Nog daargelaten dat je daar helemaal opnieuw de juiste sproeierbezetting en afstelgegevens van moet vaststellen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bert123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 09-10-2015

Gepost: 13 augustus 2024 05:40 PM
  [ # 1034 ]

Goed nieuws weer!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 augustus 2024 10:58 PM
  [ # 1035 ]

Zullen we er nog een testje van een nultwee uit 1968 bij doen? Gewoon omdat het kan?


Rainer Günzler rijdt voor de autotest in het ZDF-programma Der Sport-Spiegel de BMW 2002. Tijdsbeeldje! En: hoe dacht de pers indertijd over de 2002?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
69 van de 70
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook