Gisteren in roermond bij een mede forummer en bx rijder een andere kat opgehaald…...Tonie, nogmaals bedankt. Hond was er minder blij mee want die zat met een kat in zijn nek
De mijne was leeg gehaald van binnen met als gevolg meer kabaal en een te hoge CO.
Vandaag vol goede moed eraan begonnen want na een vluchtige inspectie kwam ik niet verder dan 1 beugel en 2 schroeven aan het uitlaatspruitstuk die los moesten.
Bix op oprijplaten gereden, in hoogste stand en aan de achterkant op bokken en verdraaid ik kwam overal goed bij.
Beugel was zo los maar de 2 bouten aan de voorkant zaten zo vast en op een gegeven moment dolgedraaid dat de flex eraan te pas moest komen. Zo gezegd zo gedaan en het ding viel er vanzelf onderuit. Ondertussen nog effe de lambda-sonde omgeschroefd en de nieuwe kat kon eronder.
Het “ding” op een krik gelegd, effe hengelen en hij zat al bijna op zijn plaats. Alles vastgezet en nog wat nieuwe schroeven geregeld en ik dacht…..Klaar!!!
Mooi niet dus. Ik krijg hem aan het uitlaatspruitstuk niet dicht. Hij blijft puffen. Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat er een pakking tussen hoort…...die zat er in elk geval niet waardoor ik denk dat er een paar klungelaars aan de kat gewerkt hebben.
dus….wel of niet? en hoe kan het dat ie zonder pakking wel dicht was?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat hoort een pakking te zitten. Deze is rond en valt vaak niet op dat ie er echt wel tussen zit.
ok, bedankt eric!
Shit en ik besef net dat ik tot dinsdag moet wachten verdorie
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer