Beste, ik heb een probleem dat ik bij mijn vroegere Picasso ook heb gehad, namelijk mijn aanjager werkt niet, op geen enkele stand. Ik heb een paar weken geleden mijn airco laten vullen en een of 2 weken later doet die niets meer, op geen enkele stand, display doet het gewoon en is ook nooit uitgevallen, dus op autoknop drukken gaat de aanjager niet werken, maar ook niet als ik alles uitzet en manueel probeer aan te zetten. Ik heb ook al geprobeerd om met sleutel te rommelen maar dat geeft ook geen effect, en de zekering in motorcompartiment is ook ok. Wat kan ik nog proberen alvorens ik onderdelen ga vervangen die misschien niet stuk zijn zoals de kachelweerstand of contactbedrading
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Probeer eens bij je kachelweerstand de stekker wat in te spuiten met contactspray.
Het mooiste is uitlezen met de Lexia/Diagbox, maar weet niet of je die hebt.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Zal vermoedelijk het weerstandsblok zijn in het kachelhuis. Zit in de luchttunnel voor de aanjagermotor.
Rene Hoekstra schreef:Probeer eens bij je kachelweerstand de stekker wat in te spuiten met contactspray.
Het mooiste is uitlezen met de Lexia/Diagbox, maar weet niet of je die hebt.
neen zo een uitlezen heb ik niet, wil hem wel eerst laten uitlezen om zeker te zijn want bij mijn vorige Picasso heb ik die ook vervangen, en dat was niet het probleem. Ik heb al meermaals gelezen als de kachelweerstan stuk is dat de aanjager nog werkt op hoogste stand, en bij mij deed de aanjager totaal niks.
Update, toen ik in de auto stapte en vertrok, en nog even met de knoppen speelde, schoorde aanjager terug aan, en werkt op alle standen, maar hoor af en toe een getik en aan de dashboard verlichting te zien is er mss een probleem met de stroom want de displayhelderheid is niet continu hetzelfde, vrees een beetje voor de compressor en daarom uitlezen
klever33 schreef:Zal vermoedelijk het weerstandsblok zijn in het kachelhuis. Zit in de luchttunnel voor de aanjagermotor.
Kachel eerstand bedoel je ?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vroeger werkte dat met echte weerstanden. Tegenwoordig is dat een module waar het elektronisch geregeld wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat ding is er nog een met verschillende weerstanden.
Rene Hoekstra schreef:Probeer eens bij je kachelweerstand de stekker wat in te spuiten met contactspray.
Het mooiste is uitlezen met de Lexia/Diagbox, maar weet niet of je die hebt.
Moet je de accu afkoppelen als je de kachelweerstand vervangt of onkoppelt om de stekker en contact in te spuiten met contactspray ?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.