Ja, ik wilde weer eens korte een update maken van mijn DS23ie project met daarin een paar foto’s.
Maar om één of andere reden lukt me dat niet.
- Foto’s staan op Google foto’s
- Zorg dat formaat klein is
- Ik maak een link of een url
- Copy paste dit los of tussen [img].
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Via share kan je een link van de foto maken die je daar ook kan kopieëren. Die link paste je hier
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is deze link zichtbaar?
https://photos.app.goo.gl/1ZmJn6QH3RN9TorSA
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zie hem bij allebei
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maart schreef:
Of zo?
(tussen [img] geplaatst) -> dan istie niet zichtbaar.Als bijlage wel zichtbaar (zie hieronder)
Tussen IMG tags moet de url verwijzen naar een .jpg file. Dat doet google foto’s niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanaf je google account
Gebruikte URL.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPq0y7A9rGyGU5H6FvushCoDSUWZtJT1jSdtbusaTcccnn-txDwgNrhjCYu0rzOHLTemYoX2MaS_bQRy9XWiXR0MFMOfYALbOnLClsIvEQmqMWJL3OcUx8WUKDuLdpn4uVIFofudU1ntLxqymjt9OxO=w480-h640-s-no?authuser=0[/img]
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hé Maart. Is je sm eigenlijk al klaar?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi Jan, jazeker, SM is klaar.
Aantal jaren met veel plezier probleemloos mee gereden (blijft een bijzondere auto) maar hij was klaar en ik ben toch meer van het sleutelen en zin in een nieuw project.
Da’s dus deze DS23ie
Hoog tijd voor een korte update.
Motorruimte begint zich weer aardig te vullen.
Dank je Arjan, volgens lukt het nu met de foto.
De motor en bak gereviseerd en weer opnieuw opgebouwd. Injectoren gereinigd en zo’n beetje alle slangen vervangen.
Pfoe, erg veel onderdelen in zo’n IE.
Elektrisch een extra relais geplaatst voor dimlicht en kabelboom hersteld waar nodig (veel nieuwe stekkers)
Ik ben nu in de volgende fase (wordt leuk) om alles weer aan de praat te krijgen.
Met een poelie op een boormachine lukt het net om de hydraulische pomp aan te drijven, en inderdaad, schakelen, koppelen, vering lijkt allemaal te werken. Alles moet nog afgesteld worden maar dat doe ik als de motor weer loopt.
Volgende stap wordt injectie functies controleren en brandstofdruk afstellen. Alles aan de hand van de TT film waar alles (vind ik) heel erg duidelijk uitgelegd wordt.
Wordt vervolgd, ik verwacht dat er ook nog wel een paar vragen komen
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kijk met de luchtslangen van de injectie goed of ze niet hard zijn geworden. Dan krijg je makkelijk valse lucht.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Goede tip. Ik heb alle luchtslangen vervangen. De meeste waren erg bros.
Om diezelfde reden heb ik ook een nieuwe injectie-kabelboom gemaakt. Door de hitte van de motor was de kabelisolatie ook bros.
Heb de auto deels gedemonteerd gekocht. Volgens mij was alles origineel, maar (zoals verwacht) ook veel moeten vervangen.
Ik kreeg de rijhoogte voor niet ingesteld (regelaar reageerde niet op de afstelling bij de stabilisatorstang).
Die had ik als een van de weinige componenten nog niet gecontroleerd. Na een grondige schoonmaak (ook demperplaatjes) werkt het nu weer prima.
Achter laat ik even, die werkt perfect.
De originele (?) radiator was flink lek en 2 rijen.
Vandaag gereviseerde 3 rijen versie erin, hopelijk is het koelsysteem dan wel dicht en kan er koelvloeistof in.