Hydraulische olie loopt uit de dop van het reservoir
mvdam
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-2006

- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Gepost: 18 augustus 2024 04:17 PM

Hallo,

Ik heb een CItroën C5 uit 2010 waarbij er regelmatig hydraulische olie uit het gaatje van de dop komt. (zie afbeelding) Ik heb gecontroleerd of het reservoir niet te vol is gevuld, maar dat is in orde. Het zijn geen grote hoeveelheden.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Afbeelding Bijlagen
Hydrauliek_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3671
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 augustus 2024 05:05 PM
  [ # 1 ]

Hoe heb je gecontroleerd of het reservoir te vol is ? Dop er af gehaald ? Dan zie je dus helaas niks want het reservoir is een reserve hoeveelheid LDS dat vol staan zijn als de vloeistof uit de veercilinders volledig teruggelopen is, en dat kan niet zonder een speciale ingreep (  bijvoorbeeld door met een diagnose computer de auto in de laagste stand te zetten) of door manueel de retourventielen open te zetten) niet. De “laagste stand” voldoet niet hiervoor.
Heb je in de handleiding gezeten dat het reservoir onder druk staat ? Dat kun je dus niet zomaar openen.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
mvdam
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-2006

- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Gepost: 18 augustus 2024 06:47 PM
  [ # 2 ]

Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik heb inderdaad gecontroleerd door middel van de lage stand en het dopje van het reservoir verwijderd. Dit had ik bij een of ander forum gezien.

Ik heb het instructieboekje er nog even op nageslagen en ik zie het nu inderdaad staan dat je hiervoor met het Citroën netwerk contact op moet nemen.

Is de lekkage dan gewoon het gevolg van een te vol systeem of kan het ook een andere oorzaak hebben?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook