Totaal aantal Berichten: 9
- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Hallo,
Ik heb een CItroën C5 uit 2010 waarbij er regelmatig hydraulische olie uit het gaatje van de dop komt. (zie afbeelding) Ik heb gecontroleerd of het reservoir niet te vol is gevuld, maar dat is in orde. Het zijn geen grote hoeveelheden.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Hoe heb je gecontroleerd of het reservoir te vol is ? Dop er af gehaald ? Dan zie je dus helaas niks want het reservoir is een reserve hoeveelheid LDS dat vol staan zijn als de vloeistof uit de veercilinders volledig teruggelopen is, en dat kan niet zonder een speciale ingreep ( bijvoorbeeld door met een diagnose computer de auto in de laagste stand te zetten) of door manueel de retourventielen open te zetten) niet. De “laagste stand” voldoet niet hiervoor.
Heb je in de handleiding gezeten dat het reservoir onder druk staat ? Dat kun je dus niet zomaar openen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9
- C5 1.6 THP
- SpaceTourer C4
- ID/DS D super
Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik heb inderdaad gecontroleerd door middel van de lage stand en het dopje van het reservoir verwijderd. Dit had ik bij een of ander forum gezien.
Ik heb het instructieboekje er nog even op nageslagen en ik zie het nu inderdaad staan dat je hiervoor met het Citroën netwerk contact op moet nemen.
Is de lekkage dan gewoon het gevolg van een te vol systeem of kan het ook een andere oorzaak hebben?