6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
De C5II 2.0i 16V Break van TRXke
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10150
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juli 2024 05:59 PM
  [ # 76 ]

Als je dat voelt als je aan de bovenzijde trekt is het zeker geen stuurkogel.
Misschien het lager in de veerpoot?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 17 juli 2024 08:01 PM
  [ # 77 ]

Ik heb de veerpoot enkele weken terug al vervangen omdat het voor mijn idee daar uit kwam, helaas heeft dit niets veranderd.
Ik ging er vanuit dat er geen lager zit in de veerpoot, iemand die dit kan bevestigen?

De veerpoot die er in is gegaan komt uit een auto met 135000km (wat de helft is van de mijne) het zou echt wel toeval zijn mocht die hetzelfde probleem hebben, al kan dat natuurlijk niet uitgesloten worden.

Opvallend is dat ik de speling met het trekken aan de bovenzijde van het wiel vandaag niet meer kan vaststellen, terwijl dat die 2dagen terug duidelijk aanwezig was.
Het verschil is wel dat de auto toen juist een rit van 2 x 25min achter de rug had en die vandaag maar 2km gereden heeft.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2024 04:26 PM
  [ # 78 ]

Omdat ik uiteindelijk toch speling had gevonden (wagen op de grond in rijstand een met mijn volle gewicht trekkend aan de bovenkant van het wiel was er soms duidelijk speling voelbaar, maar niet altijd…)
Gezien alles vervangen was behalve het wiellager en dat de speling voelbaar was na een rit (niet bij “koude wagen”) dacht ik dat het wel in het wiellager kon zitten hoewel dat verder geen geluid maakte of zwaar draaide.
Dus wiellager vervangen, maar met het fuseelagerhuis in de bankschroef te zetten stootte tegen de fuseekogel en merkte dat die we erg vlot bewoog.
Bij nadere controle bleek er naargelang de stand van de kogel wel vrij veel speling op te zitten, opmerkelijk want die kogels zitten er slechts 6000km in.
Nu bleek de rechtse kogel (die gelijk vervangen was) dit probleem niet te hebben.
Na demontage van het kogelhoesje van de linkse kogel, zag ik dat deze helemaal geroest was (hoesje was volledig intact) maar er was geen vet te bespeuren!
Rechts was er wel gewoon vet aanwezig onder het hoesje, het lijkt mij dan ook een fabricage fout.
Het rare is dat voordien ik tot 4x toe de auto op de 2 palen brug heb gezet om speling te zoeken en daarbij ook de fuseekogels meermaals gecontroleerd heb maar nooit speling heb kunnen vast stellen.
Ondertussen was ik al zover dat ik uiteindelijk toch maar een nieuw wiellager heb gemonteerd en uiteraard ook 2 nieuwe fuseekogels.
En zodoende is het gekraak/geklapper eindelijk opgelost bravo

Maar je gelooft het nooit er is weer iets anders opgedoken Crying or Very sad
Als de wagen stationair draait is er soms een piepend/tjilpend geluid dat plots begint en ook plots weg gaat, net alsof er een nest jonge vogeltjes zit in het vooronder.
Het komt duidelijk van de distributie zijde, die trouwens 2jaar/20000km geleden is vervangen met een SKF set (riem/rollen/waterpomp) en de multiriem met spanrol en alternator is toen ook vernieuwd.
Enige dat niet is vervangen toen is de krukaspoelie, zelfs het lager van de aircocompressorpoelie is toen vervangen.
Iemand een idee?

@JW,
Ik lees op een ander forum dat jij in bezit bent van de “instructie B1EG37P0 Verwijderen - aanbrengen : Distributieriem INJECTIE EW10A.”
Is het mogelijk om mij dit te bezorgen?
Dank!

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 21 augustus 2024 06:11 PM
  [ # 79 ]

Document is onderweg Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2024 08:15 PM
  [ # 80 ]

En ontvangen, waarvoor dank!

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1273
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 augustus 2024 10:52 PM
  [ # 81 ]

Ben ik toch benieuwd wel merk fuseekogel je toen der tijd hebt gemonteerd?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook