Hydractief regelaar
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 25 augustus 2024 09:23 PM

Weet iemand of de hydractiefregelaar voor en achter gelijk zijn?
De achterste regelaar hoor ik wel schakelen maar hij schakelt maar heel af en toe de bol ook echt in. Waarschijnlijk zit de naald van de afsluiting in het elektrocontact vast of is vervuild.

Nu is dat gebeuren nogal lastig uit elkaar te krijgen wat ik begrijp, erg vast, grote kans op lekken achteraf en wellicht nog meer.
Wie heeft er wel eens eentje opengemaakt en schoongemaakt? Waar moet ik rekening mee houden?

En nog een vraag; wie heeft er nog een regelaar liggen die ik over kan nemen? Zelfs al zit de naald vast; ik ben bang dat ik straks een lekkage misschien niet meer verholpen krijg en met een lekke regelaar zit.
Het zou dan wel om een regelaar vanaf modeljaar 2000 moeten zijn.(die hebben een leiding minder namelijk bij de Xantia, bij de XM niet overigens)

Vervelende is dat die dingen bijna nergens te vinden zijn.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 25 augustus 2024 10:10 PM
  [ # 1 ]

De klep wordt bediend dmv een spoel met een afsluiter. Een naald is het niet, hij is wel wat dikker.
Er zitten drie afdichtingen op dat ding, die zijn allemaal wel te verkrijgen.
Vraag is, zit dat ding vast in het huis, of komt er geen stroom op te staan?

Hier is wel een en ander te vinden

http://xantia007.free.fr/10_regulateur_fiche.php

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 26 augustus 2024 01:20 PM
  [ # 2 ]

Hij zit vast; ik hoor hem schakelen maar hij betrekt de bol er niet bij. Computer en relais zijn goed.(VN05’s ok)

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 26 augustus 2024 01:22 PM
  [ # 3 ]

Ik kan het beter in het XM forum plaatsen; er zijn meer XM’s met hydractief. Nu mag dat geloof ik niet dat plaatsen in een ander forum dacht ik….............

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 26 augustus 2024 01:46 PM
  [ # 4 ]

Als je hem hoort schakelen zit hij niet vast. Enige wat je kunt horen is nl het bewegen van de plunjer/naald heen en weer.
Vermoed dan vervuiling in de klep. Om uit te bouwen moet je denk ik het subframe wat laten zakken, maar ik heb geen idee hoe dat bij een Xantia zit

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 augustus 2024 01:56 PM
  [ # 5 ]

Er zijn dacht ik 3 types van. Wel is voor en achter gelijk dacht ik.
Uitelkaar halen kan wel maar met het juiste gereedschap en veel kracht idd…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 26 augustus 2024 03:27 PM
  [ # 6 ]

Ah dat is dan misschien beter; dan hoef ik hem wellicht minder ver uit elkaar te halen? Of moet ik de naald eerst demonteren om bij de klep te komen?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook