65 van de 67
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende > 

Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2277

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 augustus 2024 10:51 PM
  [ # 961 ]

We keep fingers crossed Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

Haschi1508
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 28 augustus 2024 10:43 AM
  [ # 962 ]

Helaas weer zonder succes. Ben bang dat er toch in het systeem zelf iets verkeerd staat waardoor ik geen kaart kan installeren. Ik heb ook oudere versies (10 en 12) geprobeerd, maar ook die krijg ik er niet op.
Ik ben nu geloof ik door al mijn opties heen. Alleen factory reset heb ik nog niet geprobeerd, maar daar ben ik een beetje huiverig voor. Iemand daar ervaringen mee? Of zijn er nog andere opties?
groet,
Hans

Profiel  

Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1786

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 28 augustus 2024 11:10 AM
  [ # 963 ]

Dat kan verder geen kwaad anders dan dat je dan persoonlijke settings kwijt bent …

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 28 augustus 2024 03:56 PM
  [ # 964 ]

Bij mijn weten gaan alleen je eigen instellingen terug naar de fabrieks instellingen. Daar zitten ook de geprogrammeerde radiozenders bij, als ik het goed heb.
Maar aan de NAC-Wave wordt daarmee dan niks gedaan, die blijft zoals hij er nu op staat.

Ben dus benieuwd wat er gebeurt, en of het klopt met wat ik meen te weten…...

Groet,
JW

Profiel  

WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 28 augustus 2024 09:47 PM
  [ # 965 ]

@Hashi; als ik afga op mijn persoonlijk ervaringen, loont het dus zeker de moeite om de USB eens te laten prepareren door een andere pc dan diegene die je nu gebruikt. Geen idee wat de concrete oorzaak kan zijn, maar bij mij lukte het alleszins.

@JW; welke update versie krijg jij dan te zien als je mijn VIN ingeeft in de Update-software? Bij mij staat hij namelijk nog steeds op de 42.03.33.42_NAC-r0, of met andere woorden diegene die ik pas heb geïnstalleerd. Als ik jouw website volg, die je me reeds eerder gaf, krijg ik gewoon de melding dat er mogelijks een update beschikbaar is en dat ik daarvoor de software moet installeren. Zonder meer info mbt welke versie er al dan niet beschikbaar is.

Groeten,
Jan

Profiel  

Haschi1508
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 29 augustus 2024 05:01 PM
  [ # 966 ]

@ JW
Klopt wat je zei. Terug naar fabrieksinstellingen verandert de NAC-Wave niet. Staat nog steeds op de laatste versie.
Het enige wat weg is zijn je bewaarde radio zenders, en enkele andere kleine ‘comfort’ instellingen. Maar die zet je er zo weer in.
Helaas wil de USB met de kaartgegevens nog steeds niet installeren. Ben bang dat ik een afspraak moet maken bij de dealer.
gr. Hans

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 29 augustus 2024 11:13 PM
  [ # 967 ]
WallieDeWalrus schreef:

.....

@JW; welke update versie krijg jij dan te zien als je mijn VIN ingeeft in de Update-software? Bij mij staat hij namelijk nog steeds op de 42.03.33.42_NAC-r0, of met andere woorden diegene die ik pas heb geïnstalleerd. Als ik jouw website volg, die je me reeds eerder gaf, krijg ik gewoon de melding dat er mogelijks een update beschikbaar is en dat ik daarvoor de software moet installeren. Zonder meer info mbt welke versie er al dan niet beschikbaar is.

Als ik via je VIN de updates check, krijg ik de volgende tekst. Geen info over welke versie dat dan is.

Overigens, als ik dat zo lees maak ik er uit op dat het over een firmware update gaat.
Is dat zo, als je ‘m opgehaald hebt?

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
2024-08-29_23-07-12_(600_x_270).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 29 augustus 2024 11:30 PM
  [ # 968 ]

Ter aanvulling: als ik de update start via je VIN, komt er ook bij mij de melding dat er kaartgegevens + firmware 42.03.33.42 beschikbaar is.

Als je nu in je auto via het menu in jouw systeem kijkt naar de firmware, welke versie krijg je dan te zien?

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
2024-08-29_23-29-02_(600_x_221).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Profiel  

Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1786

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 30 augustus 2024 08:55 AM
  [ # 969 ]

Kortom de moeite waard om een usb stick incl nieuwste firmware en kaarten nogmaals te proberen …

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  

WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 augustus 2024 02:59 PM
  [ # 970 ]
JW schreef:

Ter aanvulling: als ik de update start via je VIN, komt er ook bij mij de melding dat er kaartgegevens + firmware 42.03.33.42 beschikbaar is.

Als je nu in je auto via het menu in jouw systeem kijkt naar de firmware, welke versie krijg je dan te zien?

Groet,
JW

@JW; die 42.03.33.42 is de versie die ik een tijdje geleden geïnstalleerd heb (de update van Wave3 naar Wave4). Mijn systeem in de auto geeft deze ook weer. Dus om één of andere reden ‘weet’ de update-software nog niet dat deze versie wel degelijk al geïnstalleerd is, desondanks het feit dat ik al verschillende keren met mijn smartphone connectie gemaakt heb met de auto. Zodoende dus ook nog geen recente kaarten voor de Wave4…

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 augustus 2024 06:20 PM
  [ # 971 ]

Er lopen een paar items door elkaar heen, van verschillende posters. Op zich geen probleem, maar soms verlies je dan een beetje het overzicht Wink
Dat zo zijnde, begrijp ik het goed dat je nu wel de Wave 4 firmware hebt, maar (nog) geen kaarten?

Als dat zo is, zou je nog kunnen proberen een kaart afzonderlijk op te halen, en te proberen die te laden.
Dat kan niet via de Citroën Update, maar wél op DIT platform.
Ik zou dan de versie 11.1.0 EUR van september 2021 nemen, en die downloaden
Die kun je niet rechtstreeks op een USB zetten, daarvoor moet hij eerst “ontzipt” worden met 7-ZIP. Hoe dat allemaal gaat is te vinden in die link naar de tuto van Eric op Planète, zie m’n eerdere posting 949.

We zijn benieuwd….

Groet,
JW

Profiel  

WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 31 augustus 2024 10:12 PM
  [ # 972 ]

Ja idd, niet zo heel handig en een beetje het gevolg van het algemeen navigatietopic denk ik…

Het klopt inderdaad dat ik nu de Wave4 update heb (versie juni 2021). Maar zie op het door jou aangehaalde platform dat er sindsdien al weer 4 nieuwe versies verschenen zijn, waarvan de laatste in februari 2023. Ik zou deze dan ook graag installeren. Maar de update-software denkt dat ik de wave4 nog moet installeren, terwijl dit al gebeurt is.

De kaarten zijn tijdens de algemene update bij mij wel degelijk goed geïnstalleerd, maar daar dus hetzelfde probleem dat dit de versie van 2021 is. En ook hier zie ik dat er ondertussen al een 16.0.0 beschikbaar is. Waarom zou je adviseren om deze update niet uit te voeren?

Probleem is dus eigenlijk dat ik de software moet kunnen doen inzien dat de update die hij voorstelt reeds geïnstalleerd is, zodat hij een nieuw voorstel kan doen.

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 01 september 2024 12:47 AM
  [ # 973 ]

Je hebt dus al wel een werkende kaart in het systeem, begrijp ik dat goed?
Zo ja, welke versie is dat dan?

Als je wel firmware maar geen kaart hebt, zoals ik meende te begrepen te hebben, is het beter om stap voor stap te gaan. Daarmee krijg je dan het systeem aan de praat, en kun je vervolgens kijken hoe je verder kunt gaan.
Vandaar mijn suggestie hierboven.

Groet,
JW

Profiel  

WallieDeWalrus
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 september 2024 07:56 PM
  [ # 974 ]

Ja, ik heb ondertussen een werkende versie. Zowel van de firmware als van de kaarten.
Het betreft 42.03.33.42_NAC-r0 en v10.0.0. Beide zijn samen geïnstalleerd via de Update-software.

En daar stopt het. Ik krijg geen nieuwe update-voorstellen in de software. Hij geeft nog steeds bovenstaande updates weer, desondanks dat ze al geïnstalleerd zijn…

Profiel  

JW
> 2000 berichten

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 september 2024 08:53 PM
  [ # 975 ]

Oké, van daaruit kun je verder.
Via die .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) die ik eerder gaf, en met de hulp van de tuto van Eric kun je dan een nieuwere kaart proberen te laden.
Bij mijn weten is daarvoor géén key nodig, die heb je wél nodig als je een nieuwe firmware wilt installeren.

Als je dat gedaan hebt, en de kaart is geladen, kun je over een paar dagen kijken wat “Citroën-Update” zegt over de status van je systeem.
Dat kan overigens alleen als jouw auto verbinding kan maken met het netwerk van Citroën. Oftewel: zit er een SIM in jouw auto, en heeft die een actieve verbinding?

Groet,
JW

Profiel  

65 van de 67
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook