Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Ik was begonnen met klei, maar misschien heb ik niet de juiste klei, want dit leek een onbegonnen project. Dan zou ik weken bezig zijn om alles eruit te krijgen.
En bedankt nog voor de tips! Ik ga even naar het andere draadje kijken.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien handig om even foto te plaatsen van de vervuiling.
Een idee krijgen van wat voor vervuiling het is lijkt me de eerste stap.
Daarna kan je bepalen welke stappen je moet nemen om verbetering te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Ik zie dat ik geen close-up foto’s heb van het vuil, dit zal ik deze week even maken en delen.
Of de grote versie.
Het linker spatbord is ooit vervangen en overgespoten, dus die glimt mooi, maar op de motorkap kun je al een beetje de dofheid zien.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het verschil met het spatbord is idd te zien.
Klei is naar mijn idee een goede eerste stap, hiermee haal je de vervuiling OP de lak weg, dit doe je na het wassen maar voor andere stappen.
Doordat je vervuiling op de lak weghaalt kan je idd wat extra glans krijgen, maar doffe lak ga je er niet helemaal glimmend mee krijgen. De lak wordt er wel super glad van, zo weet je of je klaar ben met de klei.
Verder lijkt me dat je dat je gewoon meerdere stappen moet doen met een polijstmachine om de glans terug te halen. Ik denk dat dit met de hand niet te doen is.
Daarna ontvetten en beschermen.
Afhankelijk van wat precies je eisen en wensen zijn denk ik dat zelfs een pro hier makkelijk 3 dagen tot meer dan een week mee bezig is.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Bedankt voor de tips! En dat klinkt voor een pro al een boel werk / geld .
Ik hoef geen glimmende en showroom model, ik zou het wel leuker vinden als de viezigheid eruit zou zijn.
De eerste keer heb ik het met klei geprobeerd, maar ik denk dat ik niet de juiste heb gehad, want een heel klein stukje duurde al heel lang om het vuil eruit te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb verschillende types klei, de ene is wat agressiever en een ander wat milder. Een mildere variant geeft ook minder microkrasjes.