2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Emissiestoring
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10150
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 september 2024 11:40 PM
  [ # 16 ]

De 1.6HDI van 2006 die ik had heeft geen drukregelaar, maar een hoeveelheidsregelaar in combinatie met een druksensor. Hier is voor gekozen omdat alle brandstof op druk brengen en een deel weer retour laten gaan onnodig veel energie kost die wordt omgezet in verwarming van de geretourneerde brandstof.
Die hoeveelheidsregelaar is behoorlijk gevoelig voor vervuiling.
Hij zit aan passagierskant bovenop de hogedrukpomp.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 10 september 2024 03:09 PM
  [ # 17 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

P0087 foute code.
Is een brandstof probleem, dat kan van alles zijn.
Het kan ook de hogedrukpomp zijn, maar niet zeker.
Eerst ga ik de brandstofregelventiel nog vervangen, dat is niet zo een hoge kost.
Dan zien wel wel, als de auto in “noodloop” blijft.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10150
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 september 2024 10:18 PM
  [ # 18 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 16 september 2024 09:53 PM
  [ # 19 ]

Het probleem is opgelost.
We hebben de brandstofregelklep die op de hogedrukpomp zit vervangen.
Hebben ondertussen een 30 tal km gereden zonder een storing te krijgen.
Hopelijk blijft het zo.
Dank aan iedereen, die hier zijne mening en hulp heeft aangeboden.

Profiel  
 
Pogi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 08-09-2007

- C5 HDI 110 berline
Gepost: 17 september 2024 09:52 PM
  [ # 20 ]

[color=red]

klever33 schreef:

Wat ik zo lees en wat er vervangen is, bekruipt mij het gevoel dat de brandstofregelklep op de hogedrukpomp
wel eens het probleem zou kunnen zijn.

Ik ga er vanuit dat er een Bosch inspuitsysteem gemonteerd is.

Hebben deze nu vervangen deze klep.
Storing is weg, auto rijd terug normaal.
Bij Citroën kosten deze 400 euro, heb deze op internet gekocht, 110 euro+ verzending.
Bedankt voor deze bijzondere tip.
Totaal heeft deze herstelling mij 400 euro gekost.Nieuwe brandstof filter+ hogedruksensor zijn ook vervangen, was eigenlijk niet nodig geweest

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook