Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo.
Die kan zich eerst wel weer even laten zien. Maar vooral: hij valt voorlopig niet meer uit elkaar. We zullen eens zien of ‘t weer een beetje redelijk stand wil houden!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die kan zich zeker weer laten zien, niet alleen maar “even”
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 6123
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mooi man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Respect
BX 1.4 serie 2 RE 1986
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Pedaalrubbers voor de Berlingo van I besteld. Eenmaal Topran (rechts, koppelingspedaal), eenmaal Intergom (links, rempedaal). Kijk je op de achterkant: allebei uit dezelfde fabriek. Op de markeringen voor rem- en koppeling na en het feit dat ze dus spiegelbeeldig gevormd zijn, zijn ze exact gelijk.
Oftewel: je kunt onderdelen kopen van allerhande merken die in de praktijk exact gelijk zijn. Gewoon in dezelfde fabriek gemaakt en aan het eind van de lopende band elk in een andere verpakking gemikt en dat was het dan. Ik zou voor de Topran kiezen in dit geval, want die zit in een recyclebaar papieren doosje in plaats van in het zoveelste plastic zakje. Voor het rubber zelf maakt het geen bal uit.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De achterste lambdasonde was op. Dat mag ook na 293.684 kilometer. Een nieuwe (van Bosch) was vlug genoeg gemonteerd. Storing wissen, klaar. Uiteraard reken ik erop dat de voorste dan ook wel lawaaie zal gaan binnen afzienbare tijd, maar het risico dat dat wegens ernstig vastgeroest op een spruitstukwissel uit gaat draaien was op dit moment even onverstandig om te nemen.
Ik moet misschien maar eens gaan kijken of ik ergens alvast zo’n spruitstuk vandaan kan toveren. Dan is te zijner tijd het wisselen van de voorste lambdasensor ook niet echt een probleem.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Storing is al terug ook. De tweede sonde wordt wel wakker, maar wordt in open loop gehouden. Reden? Onduidelijk. Ik zie nog nergens afwijkende meetwaardes of gedrag waar ik iets mee kan. Maar goed, voorlopig heb ik er even geen tijd voor en het ding draait wel, dus: lekker doorrijden tot-ie strandt. Kan namelijk nog zijn dat een échte storing ook te vinden is, zoals vage klachten dat doorgaans niet zijn.
En anders wordt-ie komend voorjaar vanzelf afgekeurd op foute uitlaatgaswaardes, kan-ie dan lekker de pers in als ‘t tegen die tijd niet te vinden is.
Het geeft een beetje C5-met-rotte-kabelboom flashbacks, dit, en dat is een geouwehoer waar ik in ieder geval niet meer in trap. Zeker niet met een auto waarvan de koets duidelijk achteruit gaat. Run-to-fail-modus = ingeschakeld!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!