Duovraag - audio en dashboard, doch apart van elkaar een vraag hierover
YouriTechnoVroemVroem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-09-2024

Gepost: 03 september 2024 12:08 PM

**wil je niet het hele verhaal lezen, dan staan de twee vragen onderaan dit topic**

Goedendag,

Ik heb mij eerst enige tijd in de archieven van dit forum laten rondsnuffelen, eer ik besloot dit topic aan te maken.
Twee vragen heb ik voor mijn mede-Picasso racers.

Sinds een maand rijd ik deze heerlijke Xsara Picasso uit 2004, na al zeker vijfentwintig jaar het voornemen te hebben gehad ‘de volgende auto een Xsara Picasso te laten zijn’. Nu is ie er eindelijk, en man oh man, wat rijdt ie lekker. Vlot ook.

Als man van 199cm pas ik helaas niet in elke auto achter het stuur. Mijn vrouw had het liefst een klein gebakje gehad, maar zie je mij al opgevouwen met m’n hoofd schuin naar links en beneden achter het stuur van een Opel Adam zitten ? Mij niet gezien. Het verbruik nemen we maar voor lief, ten opzichte van onze vorige auto’s rijdt deze wel érg duur (gelukkig wonen we 10km van de Duitse grens af, scheelt een hoop).

We zijn er heel blij mee en hebben het idee om de komende vijf jaar gebruik te maken van deze auto, enkele reparatie- c.q. onderhoudsbeurten inbegrepen. Wellicht langer. Nu komen de vragen:


Vraag 1:
De audio in deze auto is echt verschrikkelijk. Ik wilde eigenlijk een andere radio hierin zetten, maar na het lezen van een hele zwik aan topics op dit forum en andere websites, heb ik gekozen voor een Bluetooth FM-transmitter, wat tot mijn verbazing, belachelijk goed werkt. Zelfs zo goed, dat mensen die naast me staan in de file en toevallig dezelfde FM-frequentie op hebben staan, worden getrakteerd met onze smaak van muziek (en dat is geen bach, rock of eurodance).

Echter, wat ik dus wil vervangen, zijn de speakers. De meeste topics hier zijn meerdere jaren oud, dus voor mij niet heel informerend meer. Graag zou ik wat links naar webshops (of Amazon.nl, mag ook) krijgen met speakers voor zowel voor als achter (al zit er bijna nooit iemand achterin). Hoeft geen 200+ watt te zijn en hoeft ook geen duur spul.

Verder lees ik over dat je adapters nodig hebt dan wel kunt gebruiken om de nieuwe speakers op de oude bedrading aan te sluiten. Ik ben erg onhandig met kabels als het gaat om het samenvoegen, afkorten of inkorten van kabels om de boel aan te sluiten. Graag zie ik dus wat hulp van hij/zij die hier het fijne van weet. Dank dank dank !!


Vraag 2:
Toen ik de auto net kreeg, zag ik op het dashboard een stukje over de range van de tankinhoud. Ik heb natuurlijk, wie doet dat niet met een auto die hij/zij niet kent, op allerlei knopjes gedrukt en de tijd goed gezet, maar nu kan ik die ‘range’-info niet meer vinden. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om dit weer te zien ?


Sorry voor het lange verhaal, maar zo ben ik nu eenmaal.

Om het op te sommen voor zij die alleen de vragen willen zien:
1] Graag up-to-date links naar webshops voor speakers voor de 2004 Xsara Picasso 1.8V
2] Hoe krijg ik de range-informatie terug op het dashboard


Alvast superbedankt voor de informatie.

Vriendelijke groet,
Een rustige 40’er, muziekproducent, die graag de speakers open zet tijdens het rijden Smile

Profiel  
 
Citroforlive
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-11-2015

Gepost: 16 september 2024 08:23 AM
  [ # 1 ]

Goedemorgen, ik vind het een mooi verhaal, lekker lang ook, haha.

Voor de speakers: ga langs een audioboer, die kunnen je prima adviseren en het hoeft niet duur te zijn.
Als je niet handig ben, kan je duur uitkomen qea ergernis en tobben.

Wat betreft de range: gebruik de knop die aan de kopse kant zit op de rechter stengel naast het stuur.
De stengel van de ruitenwissers dus.

Heel veel plezier met je fijne Picasso!

Citroën Ami 6 berline 1965
Citroën Xsara break 2003

Profiel  
 
Citroforlive
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-11-2015

Gepost: 16 september 2024 08:24 AM
  [ # 2 ]

Excuus, dubbelpost

Citroën Ami 6 berline 1965
Citroën Xsara break 2003

Profiel  
 
YouriTechnoVroemVroem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-09-2024

Gepost: 17 september 2024 12:32 PM
  [ # 3 ]
Citroforlive schreef:

Goedemorgen, ik vind het een mooi verhaal, lekker lang ook, haha.

Voor de speakers: ga langs een audioboer, die kunnen je prima adviseren en het hoeft niet duur te zijn.
Als je niet handig ben, kan je duur uitkomen qea ergernis en tobben.

Wat betreft de range: gebruik de knop die aan de kopse kant zit op de rechter stengel naast het stuur.
De stengel van de ruitenwissers dus.

Heel veel plezier met je fijne Picasso!

Ja, dat probeerde ik dus (de audioboer), maar die stuurt me doodleuk weer heen in de zin van ‘heeft geen zin, allemaal plastic, heb ik geen zin an’. Om vervolgens, toen ik zei ‘maar ik wil gewoon beter geluid’, te zeggen ‘dat kan, maar daar vraag ik 300 euro voor’. Met andere woorden, ik ben nog geen steek verder.

Ik ben op zich wel handig, want bouw al sinds 1999 custom high-end PC’s en ben daarnaast muziekproducer en DJ, maar car audio is een tak van sport waar ik me nooit mee bezig heb gehouden, dus ik verwacht dan een hoop geëtter en gevloek, wat ik liever mijdt.

Dus tja..

V.w.b. de range op de stengel. Stengel ? Smile Zal er straks eens naar kijken, wist niet dat daar een knop op zat. Dank zover, ik laat over de range nog even weten.

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 18 september 2024 08:21 AM
  [ # 4 ]

Uit mijn hoofd zitten er 17 cm speakers in. Ga eens bij jezelf te rade wat je wil besteden aan speakers. Pioneer heeft best redelijke kwaliteit voor een schappelijke prijs.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1334
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 18 september 2024 06:40 PM
  [ # 5 ]

Kijk eens naar Audio System. Zelfs met de kleine maat speakers van onze C1 leveren die een wonderwel mooi en vol geluid. Tot mijn verbazing, moet ik zeggen (mijn zoon had ze gekocht omdat hij zijn rijbewijs had behaald en natuurlijk goed geluid wenste).
https://en.audio-system.de/

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 18 september 2024 10:30 PM
  [ # 6 ]

Ook bij ome Ali zijn best leuke speakers te koop voor weinig.

Voorbeeld van een 17cm speaker (de 6,5 inch moet je hebben denk ik, let op, prijs per stuk):

https://tinyurl.com/3uzeu5j3

Let goed op voordat je bestelt, zijn ze niet te diep? Passen de schroefgaten?

Profiel  
 
Citroforlive
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 07-11-2015

Gepost: 22 september 2024 07:10 PM
  [ # 7 ]

Als een audioboer zo met je omgaat, snel wegwezen.

Er is gewoon prima spul te koop, in diverse prijsklasse.
Probeer het anders eens bij Dijkgraaf automaterialen in Krimpen a/d IJssel.

Mocht je ooit eens hulp nodig hebben, ik woon in Alblasserdam.

Citroën Ami 6 berline 1965
Citroën Xsara break 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook