De eerste problemen
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 april 2006 11:18 PM

Dit weekend helaas niet op de meeting geweest. Ik was met vrienden een gezellig weekendje weg. Ook erg gezellig. Maar helaas ook weer iets minder leuke dingen met de XM.

Het begon vrijdag al toen het me op viel dat een 1 of andere onverlaat het nodig heeft hevonden 3 gelijke krassen van voor naar achter over de auto te zetten Twisted Evil  Evil or Very Mad . Maar goed dat ik dat niet heb zien gebeuren. Dan waren er handjes gebroken.

Maar goed ze rijdt er niet minder om zal ik maar zeggen en misschien kan ik het ook wel een beetje wegpoetsen.

Zaterdagmiddag, we waren op de terugreis vanuit beverwijk, dat het me opviel dat mijn koelvloeistoftemperatuurlampje (scrabble/ galgje) brande en ja hoor de meter stond bijna verticaal omhoog. G#%#&^$VER*(*($)(@*ME, Ik heb weer een Citroen hoor. Ik heb werkelijk met alle Citroens is die ik heb gehad wel eens met een te warme motor aan de kant gestaan. Wat is nou weer waarom moet ik zo nodig een Citroen was de eerste gedachte. Motorkap open niks te zien en ook de radiator was gewoon koud. Hmmm Confused wat kan het zijn. Ook de ventilator draait gewoon. Dus het moet bijna wel zozijn dat er geen genoeg koelvloeistof in zit. Vrienden die mee waren zijn naar de dichtsbij zijnde tankstation geweest om het te halen. De auto was inmiddels afgekoelt en dus er maar iets bij gooien. Maar dat was het ook niet. Dan maar de stekker van de waterpomp zodat de ventilator continu draaide om de reis maar porberen te vervolgen. Helaas de motor werd weer snel te heet. Dan maar op een P gaan staan en de ANWB bellen. Wat bleek de thermostaat op de pomp ging niet meer open. De man van de ANWB knipte het ding kapot een plaatste deze weer terug. Goed probleem verholpen. De motor werd erg snel koud en we reden weer. De man van de ANWB reed nog een stuk achter me aan om te controleren of het goed bleef. OP een gegeven moment ben ik gestopt om een babbeltje met de man te maken of eventueel de koppakking eruit zou liggen. Want ja met een beetje geluk kom dat er ook nog bij en is het feest compleet natuurlijk. Maar volgens hem viel het wel wat mee.

Maar goed als je er dan weer mee rijdt vergeet je het wel snel weer. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat je overal op gaat letten. Is er wel trekkracht, zuipt hij niet teveel, lekt er niet iets, staan de achterwielen er nog wel recht onder en ga zo maar door. Maar goed we wachten maar weer af.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 10 april 2006 11:23 PM
  [ # 1 ]

erg klote van die krassen Sad

vergeet niet dat het al een auto met een beetje ervaring is en dat er dan altijd iets kapot kan gaan maar dit kom altijd ongelegen Wink

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 10 april 2006 11:26 PM
  [ # 2 ]

Ga je je thermostaat nu ook vervangen voor een goed/nieuw exemplaar?

Emiel

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 april 2006 11:36 PM
  [ # 3 ]

Ja zeker. Er is nu gewoon te veel koeling. De meter komt net niet op de 60 graden. Das niet ideaal.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 april 2006 11:47 PM
  [ # 4 ]

Balen, vooral van die krassen. En misschien wel het meest van het feit dat je even geen lol meer aan de wagen hebt.
En tja, technische problemen kan je altijd hebben, vooral als je de wagen net hebt. Er wordt immers vaak op onderhoud beknibbeld als de wagen binnenkort ingeruild wordt.

Ik hoop voor je dat de krassen weg te poetsen zijn, succes!

Profiel  

WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 11 april 2006 01:01 AM
  [ # 5 ]

Re: De eerste problemen

Peteryed schreef:

Dit weekend helaas niet op de meeting geweest. Ik was met vrienden een gezellig weekendje weg. Ook erg gezellig.

Dat was het zeker!! :partytime

Peteryed schreef:

...Vrienden die mee waren zijn naar de dichtsbij zijnde tankstation geweest om het te halen. ...

Tsja daar heb je vrienden voor…

Peteryed schreef:

...Dan maar op een P gaan staan en de ANWB bellen….

Ik denk dat het record van te plaatse zijn door deze ANWB-dude wel verbroken is!!!!! Binnen 10 minuten ter plaatse! Zou ie nu medewerker van de maand worden Confused:  In ieder geval een pluim voor de wegenwacht! Die mannen (m/v) weten je toch behoorlijk snel op pad te helpen!

Uiteraard was het sturen in de XM ook zeer de moeite waard. Je voelt je meteen thuis in zo’, HP verveerde wagen! Heerlijk!

Succes met poetsen… als je klaar bent heb ik ook nog een “paar” krasjes die weggepoetst wensen te worden.. Wink  Wink  Wink

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 april 2006 11:36 PM
  [ # 6 ]

Re: De eerste problemen

WaJo schreef:

Succes met poetsen… als je klaar bent heb ik ook nog een “paar” krasjes die weggepoetst wensen te worden.. Wink  Wink  Wink

Maar jij hebt toch een poets machine? Wink Kom eens langs zou ik zeggen Very Happy

Profiel  

dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 414

Gepost: 16 april 2006 07:40 AM
  [ # 7 ]

waar is de tijd van de luchtkoeling…

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 april 2006 06:03 PM
  [ # 8 ]

Dat zei mijn broer ook al, ja?

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 april 2006 12:45 AM
  [ # 9 ]

ah, dat gekras gebeurt dus niet alleen in de randstad…  Evil or Very Mad

leuk he zo’n XM, dat had ik in het begin ook, springende uitgedroogde koelslangen, niet optimaal functionerende thermostaten, koppakkingen…

maar ja…  Razz

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 april 2006 05:39 PM
  [ # 10 ]

Ik was net even de XM aan het wassen. Toen ik me bedacht dat de antenne even omhoog moest. En wat denk je had ik hem in mijn handen. Gewoon afgebroken. Tja het blijft een Citroen. Ik zal op Citromobile maar eens gaan kijken voor een andere.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook