Mijn Xantia berline van 2000 heeft nu alweer roestproblemen maar nu echt op de gehele
zijbalk kant bijzit.
Zal geheel moeten vervangen worden.
Ook gezien dat aan de zijde, kant bestuurder, er daar ook al een hele scheur vooraan in de zijbalk-
dorpelplaat komt te zitten.
Zie daar ook al roest.
Zou dit nog degelijk te herstellen zijn?
Heb gezien dat er klaarblijkelijk nog maar enkel opzet plaatwerkdelen zouden te koop zijn en geen originele delen meer.
Heb ook aan zijde bestuurder gezien dat er bobbeltjes in het koetswerk van de achtervleugel zijn gekomen op twee plaatsen.
Zal daaronder dan ook zeker nog vorming van roest zijn.
Vreemd is wel dat ik onlangs nog enkele Xantia’s in afbraak zag die deze problemen dan geheel niet hadden.
Zou dit allemaal nog degelijk te herstellen zijn? Zal wel weer wat kosten vrees ik.
Iemand enige raad of informatie hoe dit te laten verwerken?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Groeten, Lbarré
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt als einde voor dit ding. Laswerk is erg arbeidsintensief en ja dat kost veel geld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je op de sloop xantia’s zag met goeie balken, wat let je dan om die eraf te halen en op de jouwe te lassen?
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Probleem is wel om die goede, maar wel gelaste balken er nog degelijk af te halen en dan iemand vinden om
deze op mijn Xantia te monteren, te lassen.
Ook nog afwachten naar de prijs die ze me voor deze gelaste balken dan op de sloop gaan vragen.
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Als ik heb goed begrijp is je buitendorpel doorgeroest?
Dat kan zeker goed hersteld worden daar moet je niet aan twijfelen, alleen gaat daar wel wat tijd in kruipen waardoor dit ook wel een prijs gaat hebben als je dit laat doen en goed laat doen.
Bij mijn weten zijn er nog wel overzetdorpels leverbaar van Vanwezel.
Die kan je prima gebruiken zonder er over te zetten, dus de oude dorpel helemaal weg halen en dan de nieuwe “overzet” dorpel in de plaats lassen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.