Draaibare passagiersstoel
Baer07
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 23-10-2022

Gepost: 24 september 2024 07:52 PM

Hoi allemaal!

Ik heb van mijn Berlingo XTR 2007 een kleine weekend camper gebouwd. Ik mis echter een mogelijkheid om comfortabel in de auto te zitten en zou graag de passagiersstoel draaibaar maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me namelijk af of het mogelijk is i.v.m. de beperkte draai ruimte.
Alvast bedankt!

Profiel  
 
Gepost: 24 september 2024 08:50 PM
  [ # 1 ]

2007, dat is nog het eerste model toch? (de facelift dan). Die lijkt me wel erg smal voor zo’n constructie, de middenconsole zal zeker in de weg zitten. De opvolger is natuurlijk breder en als bestelwagen ook als driezitter leverbaar, dus daarin lijkt me de kans groter dat het zou lukken.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2013
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 24 september 2024 09:42 PM
  [ # 2 ]

Je zult ook moeten zorgen dat ondanks dat de stoel kan draaien, hij wel deugdelijk vast zit, dat is een APK eis. En je wilt niet bij een aanrijding dat die stoel afbreekt en je met stoel en al door de voorruit vliegt.

Er zijn allerlei aanbieders van de zogeheten draaiplateau’s. Kijk eens bij De Wit Schijndel, Obelink, Camperpassie, dat soort zaken, voor zo’n draaiplateau en of er eentje geschikt is voor in een Berlingo. De meesten die ik daar zie zijn bedoeld voor in een Ducato, Jumper of Boxer bus, die zijn een slag groter.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook