45 van de 45
« Eerste  < Vorige 43 44 45
   
L’Ami 6 Berline de Bogarde
bibberkip
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 05 augustus 2024 11:55 AM
  [ # 661 ]

Owkéé.....dus na wat toegepaste destillatie is het navolgende duidelijk geworden: de motor past op een prettige wijze wederom op de aanwezige gangwissel. Doch, en aanvullend kan gesteld worden dat de éne koppeling goed verlopen is, maar de andere behoeft nog enige fijn-tuning?

pas de signature

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2024 02:59 PM
  [ # 662 ]

De slet doet het weer. Zal komende dagen ergens even een update maken met foto’s…

CLIFFHANGERRRRRR!!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43219
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 augustus 2024 03:55 PM
  [ # 663 ]

Lekker pik bravo

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 augustus 2024 01:42 PM
  [ # 664 ]

En we moesten door. afgelopen donderdag een dagje vrij genomen om dit varkentje te wassen. Op woensdagavond alvast begonnen met dingen losmaken van o.a. he front en toen stond donderdag ochtend al snel het torretje naast de hut.
Lege motorruimte:
https://photos.app.goo.gl/48GKPQhE41udokE49

Motor buiten:
https://photos.app.goo.gl/xaW8Gbu2EM47gWCJ6
Dit is met de nieuwe koppelingsplaat (nr 4). Als referentie de afstand gemeten van de druktafel naar het vliegwiel. 55 mm.

Als eerste de andere drukgroep erin gezet. Die was dermate slecht dat die afviel—deels—-
1 vinger zat veel dieper en zat los.
Daarna de minst oude plaat (nr 2) erin gezet:  https://photos.app.goo.gl/pYTEbtVtX1EuTkf57

Blokje weer in de auto getild en aangesloten. Met druklager op minimale speling absoluut niet vrij te krijgen!!
Afstand gemeten van de druktafel naar het vliegwiel. 60 mm.
WFT!!! gulp

Wat de hel is nu de oorzaak… Na dat ik lagere tijd naar het ding had zitten kijken viel me iets op.. De druktafel zat wel errrugg strak rond het tuitje van de plaat… Drukgroep eraf en GOtDammed, De ring past niet over de plaat heen:
https://photos.app.goo.gl/2mcMF17LV3Kn89N39

Daarna blijkt dat er een nieuwer type ring bestaat:
Oud type:; https://photos.app.goo.gl/kTyvuSwqRRSuUYJs5  Dit gat is 25 mm doorsnee.
Nieuwer type: https://photos.app.goo.gl/UzKtUJ2oHNV1CRpy8  Dit gat is 29 mm doorsnee..

AHAHAAAA Problem solved zou je denken.
De nieuwere ring past op de oude drukgroep dus dat wordt em. Nieuwe plaat (nr 4) erin en drukgroep gemonteerd. aftand nog steeds 55 mm tot vliegwiel.
Blokje weer ingebouwd….

NOTTT!!! Komt niet vrij…

Dus blokje er weer uit… Ik begin op dat moment het ding behoorlijk te haten! Er loopt benzine uit..Zal ik m aansteken?  Dan is het meteen klaar….

Onderzoekje gestart naar de platen:
plaat 4:  https://photos.app.goo.gl/wmS2v3By7L4ASv787 heeft een dunne bovenkant maar verdikt snel.
Plaat 1: https://photos.app.goo.gl/E2W2U9W6fqTJQrfV9  heeft een verjonging.
plaat 2: https://photos.app.goo.gl/arVi7L9BmnBQmxBx5  heeft die verjonging niet..

Vervolgens heb ik een net iets dikkere oude plaat (nr3) gemonteerd met de grote ring op de originele drukgroep. De gemeten aftand van de druktafel naar het vliegwiel. meer dan 60 mm.

Blokje weer ingebouwd en… Komt netjes vrij!!!! cool smile

Conclusie is nu dat het een combinatie is van een te dikke plaat, waardoor de slag te klein wordt, de druktafel te diep zit,  een te kleine ring die aanloopt op de plaathub en een combinatie van beide..

Blokje er weer uit en alles netjes vast gezet met locktite en weer ingebouwd met een nieuwe frisse koolring:
https://photos.app.goo.gl/2zq9CMLQDRGxwLad6

Daarna provisorisch de ontsteking aangesloten en gestart. Kort getest of je nu wel kan schakelen zonder kraken en dat was een feit!
Nog ff olie ververst. We zijn er nu toch.

Weer een uurtje later konden we dan een echte proefrit maken naar de supermarkt om feestbier te gaan halen!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 september 2024 01:25 PM
  [ # 665 ]

We rijden nu een tijdje rond en alles blijft heel! Gisteren doorgesmeerd en 1 ashoes weer vastgemaakt met het rubber elastiek dat daar voor dienst doet. De gebruikte koppelingsplaat bokt een beetje. Die gaan we nog een keer vernieuwen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 september 2024 08:49 AM
  [ # 666 ]

Het ontkoppelen ging tot nu toe goed maar in zn 1 bokte de auto tijdens wegrijden. Dat is f**king irritant. Waarschijnlijk een verglaasde plaat. In het magazijn een nieuwe plaat geruild voor de andere nieuwe:  https://photos.app.goo.gl/wmS2v3By7L4ASv787

deze tweede is minder dik dan deze maar toch wel 2,5 mm dikker dan de plaat di er een aantal weken geleden uitkwam.

Dus voortvarend de motor uitgebouwd. Dat kan ik inmiddels in 50 minuten! Kopje koffie… Nieuw plaatje erin en blokje er weer in. Toch maar even minimaal aangesloten en gestart. DAMN! hij komt nét niet vrij! Grote g*d. not again..
Dus blokje er weer uit en de eerste oorspronkelijke plaat eringeschroefd. Nu is het EINDELIJK goed.
Nog even in de namiddag zon een proefritje gemaakt! Het rijdt weer als van ouds!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bibberkip
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 30 september 2024 09:22 AM
  [ # 667 ]

Maar een verglaasde plaat die herken je toch wel? Als dat zo was, had jij dat zeker gezien. Je kunt altijd het vliegwiel even ‘‘opkuizen’’ in de draaibank even met een klein scotch schuurschijfje erlangs even de normale slijtplekken opfrissen, doen we meestal even, je kent de wagen echt niet meer terug, alles weer fris en soepel.

pas de signature

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25519
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 september 2024 11:35 AM
  [ # 668 ]

Er was aan die plaat niks te zien.  We kunnen ook altijd nog 2,5 mm uit het vleigwiel draaien. maar dat is wel rigoreus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 oktober 2024 09:52 PM
  [ # 669 ]

De slet doet het dus weer… Smile Net als bij de DS komt de juiste combi van vliegwiel, drukgroep en plaat dus nogal nauw, blijkt…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
45 van de 45
« Eerste  < Vorige 43 44 45
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook