Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Koppelomvormers kunnen ook gereviseerd worden…
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar niet zonder de juiste onderdelen. Kip, ei.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom, de wagen kan naar de sloop.
Man, even serieus nu: hoeveel automaatspecialisten heb je nu gebeld? En hoe vaak heb je te horen gekregen dat jouw bak of koppelomvormer niet gereviseerd kan worden? Heb je ZF zelf al benaderd?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
ZF verwijst naar haar partners, zoals Autrans.
Contact (gehad) met de BMW dealer, ZF, Autrans, Ganzeboom (beide ZF-partners). De benodigde onderdelen zijn niet meer leverbaar, heeft Zf zelf ook bevestigd. Maar er zijn ook partijen die daar weer omheen weten te werken blijkbaar, zoals deze. Maar ook daarvan moet je maar weer afwachten of ze waarmaken wat ze beloven.
De wagen kan helemaal niet naar de sloop maar een 1-2-3 oplossing is er blijkbaar niet. Ik ga heus wel wat vinden.
Zomaar een sloopbak eronder schroeven schijnt ook niet te kunnen, in ieder geval niet zonder bijbehorende bak-ecu. Alles hangt van codes aan elkaar en dat kan niet zonder meer uitgewisseld worden. Aan de andere kant lees je ook verhalen op het www dat een andere bak eronder en gaan de oplossing was. Maar ik heb niet zulke diepe zakken dat ik er even een gokje mee kan wagen, zeg maar. Ik wil er best (weer) in investeren, maar niet met trial and error.
Eh, wordt ongetwijfeld vervolgd.
Degene die mijn zf4hp22 reviseert kon nog aan onderdelen komen. Koppelomvormer was te ver heen, vervanger komt uit Duitsland. Ik vraag het na.
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik hou me aanbevolen… En vertel het me ook als hij meer of andere codes nodig heeft. Ik weet dat er een typeplaatje met specifieke code op de bak zit, maar daar ben ik niet zomaar bij natuurlijk. De bak is in ieder geval een 5HP18.
Ok, duurt nog een week verwacht ik. En dan ga ik eerst maar eens proefrijden…..
ZF werkplaatshandboek voor deze bak in PDF heb ik. Kan ik desgewenst per email toesturen.
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Johan Oldenhage gaat de bak servicen. En hij wist een adres om eventueel een revisie te laten uitvoeren.Bij die mnesen wat informatie gevraagd en inderdaad, zij kunnen de bak ‘gewoon’ reviseren. Maar eerst spoelen en dan hopen dat het nog een tijdje goed gaat. Moet namelijk wel even sparen voor een bakrevisie…
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Oh, en de bak onder mijn auto is een 5HP19, niet een 5HP18… (Dat heb ik Johan net ook laten weten).
Je foutmelding heeft te maken met de “lockup” , dat zit inderdaad in de koppelomvormer, soort koppelingsplaat die de koppelomvormer overbrugt. Die lockup wordt hydraulisch bediend. Hoop dat spoelen helpt, anders moet ie uit elkaar. In principe zijn die koppelomvormers “non-servicable” items ( gelast). maar misschien is daar al een oplossing voor.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het kan inderdaad de lock-up plaat zijn in de koppelomvormer, maar ook één van de koppelingen in de bak zelf. Het kan ook nog domweg de sensor zelf zijn trouwens. Of de bekabeling naar die sensor. Maar de bak servicen kan sowieso geen kwaad en hopelijk biedt het dus (tijdelijk) soelaas.
Koppelomvormers kunnen gereviseerd worden, men slijpt ze dan ‘gewoon’ open.
Hilko16TZI schreef:....
Koppelomvormers kunnen gereviseerd worden, men slijpt ze dan ‘gewoon’ open.
Inderdaad, dan kan bij een specialist.
Een jaar of 10 geleden was ik erbij toen een koppelomvormer van een AM6 bak uit een C6 V6 2.7 HDi op de draaibank doorgesneden werd.
Daarvan was de vrijloopkoppeling van de stator kapot, die is toen vevangen. Daarna werd de koppelomvormer netjes dichtgelast en gebalanceerd.
Bij dat bedrijf was het “lopende band werk”.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hilko: ook daar heb ik een ZF werkplaatshandboek van ( engels ).
Kan ik je toesturen , laat maar weten.
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring