Beste liefhebbers,
Sinds maart ‘19 ben ik in het blije bezit van een Citroen c35 rd 1990.
Samen met een goede vriend en advies van Harry Martens Limmen hebben we de versnellingsbak weten te repareren en nog wat andere zaken. Net een reis van bijna 3000km gemaakt om hem even goed te testen en leren kennen en ben dol op die bus! Hij zal nog wat liefde en aandacht nodig hebben en ik wil mij daar graag mee bezig houden. Nu ben ik geen monteur, slechts handig en geïnteresseerd.
Daarom ben ik opzoek naar een Nederlandstalige versie van de C35 zodat ik zelf al een eind kan komen mbt klein onderhoud etc. Ik heb wel een Franse versie besteld maar vraag mij af hoever ik daar mee kom. Er lekt nog wat olie uit de bak bij de keerring en op de terugweg begon de remvloeistof ook onder de wagen te lekken, nog niet duidelijk waar het uit komt.
Buiten dat wil ik heb wat beter leren begrijpen en er hopelijk nog wat jaren mee op pad.
Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen? Tegen betaling uiteraard.
Groet,
Isabelle
Totaal aantal Berichten: 2123
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb volgens mij wel eea digitaal.
Waar zit je ongeveer in Nederland?
Sommige zaken zijn lastig uit vogelen soms. En als er dan toevallig een forummer in de buurt zit kan dat wel eens handig zijn
furriegurrie schreef:Ik heb volgens mij wel eea digitaal.
Waar zit je ongeveer in Nederland?
Sommige zaken zijn lastig uit vogelen soms. En als er dan toevallig een forummer in de buurt zit kan dat wel eens handig zijn
Ik zit in Haarlem maar ik schroom niet om een stukje te rijden
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Laat ik het nog maar weer eens delen:
https://drive.google.com/file/d/0B8x7z3qYVL7pcVk3eFYtcmRWMEE/view?usp=sharing
break23m schreef:Laat ik het nog maar weer eens delen:
https://drive.google.com/file/d/0B8x7z3qYVL7pcVk3eFYtcmRWMEE/view?usp=sharing
Dank!!!
hi allemaal,
Ik heb een nederland werkplaathandboek C35 diesel en benzine in gedrukte vorm en ook digitaal.
Echter deze is allen voor de type 1 met de diesel b22
mijn C35 is wel een type 1 maar heeft in het verleden een B25 diesel gekregen.
dat betekend niet alleen een andere motor maar ook de andere motor bedrading voor bv het stop relay , de spanning regelaar, brandstofpomp enz enz
ik heb een kapot kontactslot gehad en heb die vervangen. die doet het half oliedruk brandstofnivea enz
wat gebeurde de diesel wou niet meer stoppen. de dynamo bleef ook spanning leveren (waar hij niet blij van werd kaduk dus)
ik heb het stop relay en de brandstof pomp en de spanning regelaar op een aparte schakelaar gezet dynamo laten repareren.
dat werkt de motor stopt de dyname laad de accu en ik heb een een laadstroomlampje.
ik zou het echter graag weer normaal hebben.
om dat allemaal weer normaal te maken, wil ik eerst ik het nodige uitzoeken.
ik zoek dus een nederlands werkplaatshandboek C35 type 2 met de diesel b25 digitaal of gedrukt of de aanvullingen.
wie kan me helpen
.
liever waggelen dan stuiteren
2cv6 club
2cv6 speciaal/pick-up
Ami 6 break
C35 type 1 2,5D
Ik heb schema’s van een C35 met 2.5 diesel, uit 1984 in ‘t frans. Met Translate of Deepl kom je er wel uit denk ik zo.
Laat maar weten als je ze nodig hebt.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn werkplaatshandboek ligt in de auto die bij de garage staat. Op Google Drive heb ik een digitale versie staan, maar die is ouder met enkel de 2.2 diesel. Kun je dus op korte termijn niet helpen.