Zeker weten, auto is verder in zeer goede staat. ik ben nu een relais aan het plaatsen tussen het contactslot en de startmotor, ik heb gehoord dat de contactsloten wel eens de geest geven. meteen een schakelaar ertussen als startonderbreker plaatsen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
motor geplaatst en nu aan het opbouwen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Vandaag de eerste proefrit gemaakt en alles in orde bevonden, deze BX is weer helemaal terug.
staat nu af te koelen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Respect, mooi werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Geweldig gedaan! Een half jaartje geleden gooide je zo’n beetje de handdoek in de ring en mocht de Bx weg. Toch de boel aangepakt en nu weer klaar. Petje af! Heel plezier van je Bx!
Ik heb er idd weer plezier in, vandaag regen dus in de garage met een fles turtlewax bezig geweest.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Leuk te zien dat je hem er weer bovenop hebt.
Overigens, ik moest er onlangs weer even aan denken. Het is van lang geleden, misschien weet je het niet meer, maar ben je er ooit nog achter gekomen hoe er lucht in de achterremmen kan komen, waardoor je ze regelmatig moet ontluchten?
(Achtergrond, slechts om de herinnering op te frissen: ik heb destijds uitgebreid het probleem beschreven en jij bleek het ook te hebben. Ook jij had al e.e.a. geprobeerd en niets hielp. Sindsdien bleek mij dat vele BX’en en Xantia’s dat hebben - maar ook zeker niet alle. De BX van toen heb ik nog steeds en heeft er ook nog steeds last van, al is het nu aan één zijde veel minder dan aan de andere zijde. Een tweede BX, exact hetzelfde type en zo’n 9 maanden ouder, heeft er totaal géén last van. Nog steeds (zoals onlangs toevallig) denk ik er heel af en toe weer eens over na. Vandaar.)
Hallo, ik had er nog steeds last van, echter in dit voorjaar na de motorvervanging moesten de remmen weer ontlucht worden en toen heb ik een lang eind ontluchting slang ongeveer 4 meter, (te koop bij een bouwmarkt)
gehaald en van de achterremmen naar voren in het reservoir laten lopen. motor laten lopen rem erop ontluchting nippel open en een poosje laten lopen. er kwam ongeveer anderhalve meter aan hele kleine luchtbelletjes langs, dit bij alle vier de remmen gedaan.
Tot op heden na ongeveer 1500 km geen lucht meer in de achterremmen,
toeval of oplossing ?
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Ik vrees toeval. Destijds heb ik dat voor de zekerheid óók al eens geprobeerd, om liters inééns door te kunnen spoelen op alle tangen. Grosso modo nul effect.
Algemeen spoel ik bij elke LHM-verversing sowieso een halve liter per remtang door, gewoon om even snelheid in die leiding te krijgen gezien die zo goed als stilstaande LHM in de uiteinden.
Enfin, zoals ik al schreef: mijn tweede BX (exact zelfde type dus) heeft er zolang ik hem heb totaal géén last van. Nu al 4 jaar en 45kkm. Dus alleen normaal LHM verversen is wat ik daar hoef te doen.
En het hangt ook niet af van de veerbollen denk ik, die ik bij die tweede BX na een jaar vervangen heb door nieuwe. Gewoon nooit lucht, zoals bij elke ‘normale’ auto.
Kortom: sinds die tweede identieke BX weet ik zéker dat het principieel in iets anders moet zitten. Hoofdverdachte is voor mij nog steeds ‘iets’ met/rondom de remtangen, omdat de lucht zich zonder enige uitzondering dáárin verzamelt, en van daaruit de leiding in diffundeert. Wat je inderdaad goed kunt zien bij doorspoelen met transparante slang en een goede lamp, de ‘luchtdichtheid’. Ik doe het altijd zo, en heb daardoor inmiddels veel ervaring met ‘het beeld’.
Nou ja! Wellicht ooit nog.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou de ontluchtingsslang pas in het reservoir hangen als de LHM schoon is. Dus de eerste halve liter of zo weggooien.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
In dit verband is dat echt niet relevant.
(En ja, op die manier zijn er dunkt me nog heel veel meer algemene zaken waar men aan moet denken als men op dit niveau bezig is - wij zijn duidelijk geen beginners.)
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik refereerde aan post #173.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.