Totaal aantal Berichten: 43233
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naast mooi zijn en prijsjes winnen wordt er gereden en tja…Natuurlijk moet er ook geklust worden. Nieuwe bougietjes bijvoorbeeld. Jaguar schreef ooit Champion voor, een merk waar ik geen fan van ben. NGK’s dus, net als er al in zaten
even de luchtkast er af en je kunt er prima bij
Natuurlijk ff een check voor montage
En dan is het gewoon ff de gaten uitblazen, druppeltje kruipolie d’r bij, ouwe er uit, iets kopervet aan de nieuwe bougies, de nieuwe er in, aantrekken met de momentsleutel en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ongewild en toch een prijs gekregen. Van harte proficiat !
Totaal aantal Berichten: 43233
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dankjewel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11723
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman schreef:Van ingewijden heb ik begrepen dat ik er niet te licht over moet denken.
Gefeliciteerd!! Maar met het oog op zo’n opmerking over het scoren van concoursprijzen: nu wordt het dus pas écht een heel geouwehoer om ‘t allemaal netjes & ‘volgens het boekje’ te houden
Ook wel leuk dat ‘t me blijkbaar gelukt is om prijswinnende schroefjes voor je raamlijsten te leveren
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mag je dan in het vervolg als je weer eens schroefjes levert aangeven ‘concours winnende schroefjes’
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43233
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Derk is reeds lang hofleverancier van specialties.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Derk is jouw David Manners van de Lage Landen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7763
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Derk is immers Heel Speciaal.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11723
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zeker weten. En dat heb ik ook op papier, keurig vastgesteld door een ter zake deskundige jury
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43233
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met de winterstalling in aantocht is het verstandig de auto met schone olie weg te zetten. Dus is er ruim 6 liter 20w50 plus een fris oliefilter aangeschaft. Middagje bij een vriend op de brug want ik wilde ook de voorwielophanging nameten, iets wat thuis niet lukt.
Daarnaast geconstateerd dat de reactiearmen van de achteras nieuwe rubbers nodig hebben en dat het ook zin heeft vier nieuwe rubbers in de bladveren te zetten. Dat is voor de komende week dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43233
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, de achterwielophanging dus. Dat is een beetje vreemde constructie: de as hangt namelijk niet midden in de bladveer maar aan het einde ervan:
De zwarte onderdelen op de tekening zijn de rubbers, en die moesten er maar eens nieuw onder. Eerst de vier rubbers van de reactiearmen maar eens. Die armen lagen er snel naast gelukkig.
De rubbers waren wel op:
Onder de pers de oude er uit vechten. En die bitches zaten serieus goed vast…
Daarna verse er in:
Klaarrrrr:
En dan die krengen weer onder de auto zetten:
Het klinkt allemaal lekker simpel. Doch het uitpersen van de oude rubbers en het inpersen van de nieuwe was al 2 uur geknoei omdat alles zo vast zat. Daarna monteren onder de auto, hiervoor moest ik de as iets kantelen. Dat was even gedoe dus. Al met al toch weer 4 uur werk dus om 4 rubbers te vernieuwen. Het is wat het is…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste