ervaringen nieuwe uitlaat GTi Turbo?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 oktober 2024 11:59 AM

Heeft iemand ervaring met de pasvorm, het geluid en/of de duurzaamheid van onderstaande uitlaat?

https://www.citro-SPAM.nl/product/14070225/midden-demper-uitlaat-cx-turbo-2-benzine
SPAM= blijkbaar is deze naam geblokkeerd op t forum…

De reden voor deze vraag is dat ik een enigzins betaalbare tussenoplossing zoek omdat er op termijn toch waarschijnlijk gekozen gaat worden voor een custom rvs uitlaat systeem, maar ik de vereiste karakteristieken nog niet ken, danwel dat ik er zelf een maak, maar de tijd daar nu niet voor heb.
Er ligt nu waarschijnlijk een schotje los in de middendemper wat voor een dramatische hoop lawaai in ‘t middentoerengebied zorgt. Sad

edit: het gaat om een aftermarket uitlaatdemper van een aanbieder in NL met prijs net onder 300,-

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27870
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2024 01:35 PM
  [ # 1 ]

Beau heeft Turbo uitlaten precies zoals origineel van goede kwaliteit. Dan hoef je geen custom RVS uitlaat te laten maken.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 oktober 2024 01:41 PM
  [ # 2 ]

Dat is zo, maar dat geldt als je origineel wilt. Ik wil dat niet. Ik zoek een snelle/goedkope oplossing voor het huidige herrie probleem van mijn (overigens nog wel gasdichte) uitlaat Wink
Andere optie is de huidige demper open slijpen en weer dicht lassen maar daar heb ik nu geen zin in/tijd voor vandaar de vraag of er ervaringen zijn met de, op een NL internetsite aangeboden, middendemper met een prijs van 299,99

 

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1243
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 oktober 2024 03:46 PM
  [ # 3 ]

Welke aanbieder bedoel je dan? We kunnen het niet zien.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 oktober 2024 03:50 PM
  [ # 4 ]

Iets met een naam die door het forum wordt geblokt…
google: 14070225 turbo 2

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2024 08:26 PM
  [ # 5 ]

Evan,
Ik heb zo’n uitlaat gekocht als reserve en daarom dus nog niet gemonteerd.
Op het zicht is de afwerking niet denderend maar hij lijkt mij wel goed bruikbaar, al verwacht ik dat de pasvorm ook niet echt top is.
De verkoper is wel erg behulpzaam en zeer correct.

Verder heb ik ook uitlaten (voor de GTi Turbo) gekocht van IMASAF en die zijn wel echt top (als origineel of beter), en ik ben vrij zeker dat dit degene zijn die Beau aanbied, alleen had ik er 2 van de prijs van 1 Surprisedops:

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27870
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2024 08:51 PM
  [ # 6 ]

Beau heeft ze niet ingekocht van een bepaald merk.

Hij heeft een echt originele volledig laten namaken, zowel qua uiterlijk en geluid. Een originele klinkt namelijk heel anders dan de meeste imitates, je hoort maar zelden het geluid van een originele omdat die er bijna niet meer zijn.

Nadat de proefexemplaren goed waren is er een batch gemaakt, die worden niet door een andere fabrikant geleverd.

Het verschil met het exemplaar dat bij mij onder de auto zat is goed te merken, deze is veel lichter in gewicht dan het replica van het origineel.

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2024 10:09 PM
  [ # 7 ]

Ik heb eigenhandig zowel originele door Citroën geleverde turbo uitlaten gemonteerd (Wimetal) als Bosal/Walker/romax en IMASAF.
En kan u uit eigen ervaring (niet van horen zeggen dus) zeggen dat de IMASAF niet moet onderdoen voor de originele Wimetal zowel in pasvorm gewicht als geluid en levensduur.

Waar Beau ze haalt weet ik niet een ga ik zeker niet over discuteren alleen lijkt het mij zeer sterk dat deze uitlaten exclusief voor hem worden gemaakt/verkocht.

Maar uiteindelijk ging de vraag van Evan over een uitlaat van een andere aanbieder en een andere prijs, en naar mijn mening is dit een te overwegen alternatief.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27870
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2024 10:32 PM
  [ # 8 ]
trxke schreef:

Waar Beau ze haalt weet ik niet een ga ik zeker niet over discuteren alleen lijkt het mij zeer sterk dat deze uitlaten exclusief voor hem worden gemaakt/verkocht.

Ja dat is wel het geval zover ik van hem begreep, het is zijn project en heeft ze in opdracht laten maken. Daarom is er een originele door de fabrikant open gemaakt om ze na te maken.

IMASAF heb ik geen ervaring mee dus ook geen mening over.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook