Heeft iemand ervaring met de pasvorm, het geluid en/of de duurzaamheid van onderstaande uitlaat?
https://www.citro-SPAM.nl/product/14070225/midden-demper-uitlaat-cx-turbo-2-benzine
SPAM= blijkbaar is deze naam geblokkeerd op t forum…
De reden voor deze vraag is dat ik een enigzins betaalbare tussenoplossing zoek omdat er op termijn toch waarschijnlijk gekozen gaat worden voor een custom rvs uitlaat systeem, maar ik de vereiste karakteristieken nog niet ken, danwel dat ik er zelf een maak, maar de tijd daar nu niet voor heb.
Er ligt nu waarschijnlijk een schotje los in de middendemper wat voor een dramatische hoop lawaai in ‘t middentoerengebied zorgt.
edit: het gaat om een aftermarket uitlaatdemper van een aanbieder in NL met prijs net onder 300,-
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Beau heeft Turbo uitlaten precies zoals origineel van goede kwaliteit. Dan hoef je geen custom RVS uitlaat te laten maken.
Dat is zo, maar dat geldt als je origineel wilt. Ik wil dat niet. Ik zoek een snelle/goedkope oplossing voor het huidige herrie probleem van mijn (overigens nog wel gasdichte) uitlaat
Andere optie is de huidige demper open slijpen en weer dicht lassen maar daar heb ik nu geen zin in/tijd voor vandaar de vraag of er ervaringen zijn met de, op een NL internetsite aangeboden, middendemper met een prijs van 299,99
CX GTi Turbo 2 - All Black
Welke aanbieder bedoel je dan? We kunnen het niet zien.
Iets met een naam die door het forum wordt geblokt…
google: 14070225 turbo 2
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Evan,
Ik heb zo’n uitlaat gekocht als reserve en daarom dus nog niet gemonteerd.
Op het zicht is de afwerking niet denderend maar hij lijkt mij wel goed bruikbaar, al verwacht ik dat de pasvorm ook niet echt top is.
De verkoper is wel erg behulpzaam en zeer correct.
Verder heb ik ook uitlaten (voor de GTi Turbo) gekocht van IMASAF en die zijn wel echt top (als origineel of beter), en ik ben vrij zeker dat dit degene zijn die Beau aanbied, alleen had ik er 2 van de prijs van 1 ops:
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Beau heeft ze niet ingekocht van een bepaald merk.
Hij heeft een echt originele volledig laten namaken, zowel qua uiterlijk en geluid. Een originele klinkt namelijk heel anders dan de meeste imitates, je hoort maar zelden het geluid van een originele omdat die er bijna niet meer zijn.
Nadat de proefexemplaren goed waren is er een batch gemaakt, die worden niet door een andere fabrikant geleverd.
Het verschil met het exemplaar dat bij mij onder de auto zat is goed te merken, deze is veel lichter in gewicht dan het replica van het origineel.
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb eigenhandig zowel originele door Citroën geleverde turbo uitlaten gemonteerd (Wimetal) als Bosal/Walker/romax en IMASAF.
En kan u uit eigen ervaring (niet van horen zeggen dus) zeggen dat de IMASAF niet moet onderdoen voor de originele Wimetal zowel in pasvorm gewicht als geluid en levensduur.
Waar Beau ze haalt weet ik niet een ga ik zeker niet over discuteren alleen lijkt het mij zeer sterk dat deze uitlaten exclusief voor hem worden gemaakt/verkocht.
Maar uiteindelijk ging de vraag van Evan over een uitlaat van een andere aanbieder en een andere prijs, en naar mijn mening is dit een te overwegen alternatief.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
trxke schreef:Waar Beau ze haalt weet ik niet een ga ik zeker niet over discuteren alleen lijkt het mij zeer sterk dat deze uitlaten exclusief voor hem worden gemaakt/verkocht.
Ja dat is wel het geval zover ik van hem begreep, het is zijn project en heeft ze in opdracht laten maken. Daarom is er een originele door de fabrikant open gemaakt om ze na te maken.
IMASAF heb ik geen ervaring mee dus ook geen mening over.
Vanmorgen maar een middendemper opgehaald in Borculo, hetzelfde als de internetverkoper aanbiedt. Er was namelijk niet meer te rijden kwa geluid. Hij zit er onder en t klinkt best aardig. Hij is stiller dan met de vorige demper toen ik nog dacht dat ie goed was. Stil genoeg, ook zonder einddemper. Kwalitatief valt vooral op de de passing wat afwijkt. De diameter van de voorste pijp lijkt wat groter terwijl de dubbele pijpjes net iets dunner zijn.
T pas dus net niet maar na aanpassen van de verbindingsbuisjes zit t nu goed vast met een hechtlasje voor de zekerheid.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
.