Hallo allemaal,
Mijn moeder is vanaf het eerste moment dat ze de Pluriel in de showroom zag staan verliefd geworden op haar Pluriel en heeft er jarenlang meer rond gereden.
Omdat ze helaas aan haar laatste uren/dagen bezig is kreeg ik het idee om haar laatste rit met haar eigen Pluriel te doen. De uitvaartondernemer denkt mee en kan alles regelen zodat ze veilig mee kan maar ik liep vanochtend tegen een probleem aan: de schakelaar van het bovenste deel van de achterklep werkt niet. We kunnen met de hand de klep wel open krijgen maar ik gok dat het niet gaat lukken om hem naar beneden te laten klappen met het dak.
We willen namelijk “dakloos” rijden.
Heeft iemand een idee hoe ik (of iemand anders) dit snel op kan lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is het dak al opnieuw geïnitialiseerd?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Heeft dat invloed op de schakelaar in de achterklep?
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zeker, er is geen vrijgave als de besturing niet weet in welke stand het dak staat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Net even remote (via de telefoon) wat dingen laten proberen en ik ga er morgen even heen om de reset procedure uit te voeren want het dak reageert inderdaad ook niet op de knop voorin.
To be continued…
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Gelukt!
De reset procedure leek eerst niet te werken. Toen werd het plan om het dak handmatig over het ruitje te draaien. Dacht dat het handig zou zijn om de achterruitjes even omlaag te doen en als je dan toch weer even voorin zit zonder dat ik er erg in had de knop van het dak ingedrukt. Een klik! Dak liep daarna zonder problemen naar achteren, snel alles leeg gemaakt, ruitje omgeklapt en topless naar huis gereden (OK, ik niet, de Pluriellebel wel…).
Nu even een was- en poetsbeurt, keertje naar de uitvaartonderneming om 200% zeker te zijn dat de kist past en dan vrijdag (weer of geen weer) die mooie laatste rit maken voor mijn moeder.
Daarna gaat de Pluriellebel gewoon de hal in, die blijft bij ons!
René bedankt voor de hulp! Ben er heel erg blij mee!
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Graag gedaan.
En sterkte de komende week.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Thanks! Komt goed
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Afgelopen vrijdag heb ik mijn moeder in haar Pluriellebel haar laatste rit mogen geven. Het weer, de herfstkleuren en de relaxte rit binnendoor waren perfect voor dakloos rondrijden.
Ik heb er een geweldige herinnering bij!
Kei veel groeten!
Joost
Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heel waardevol dat je dit voor haar hebt kunnen doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986