5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Over de Jaguar
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10191
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 oktober 2024 10:48 AM
  [ # 61 ]
Han S schreef:
Arjan Verkade schreef:

DOT4 in een remsysteem moet je meestal elke 2 jaar vervangen, eigenlijk ook als je er weinig met rijdt, juist ook omdat het hygroscopisch is.

Staat dat voor je koppeling niet voorgeschreven?

Ik ben het helemaal met je eens en ik ga het remsysteem ook totaal verversen.
Maar de koppeling heeft lang die druk niet nodig en zal ook geen last hebben van kookverschijnselen, dus vraag ik me af of het niet beter is om daar geen DOT4 in te hebben.

Stel je voor dat de rubber cupjes bestand zijn tegen LHM, waarom zou je dat er dan niet in mikken? De kans dat de cilinderwandjes worden aangetast is dan nul komma niks.

Het is mijn probleem hoor, mijn hele werkzame leven oplossingen moeten vinden voor technische problemen en ik kan het niet laten.

En zo’n slave cilinder er onder vandaan sleutelen is een eitje, maar die master cilinder is een h**renklus, typisch Engels.

Je kunt ook overwegen het remsysteem geschikt te maken voor LHM. Houdt je van de straat. Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4900
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 oktober 2024 09:57 PM
  [ # 62 ]

Goed plan Jan, maar ik heb het remsysteem ververst en dat is een behoorlijke publieke vrouwenklus bij de XJ6 en ik zal je vertellen waarom: de achterste schijven zitten tegen het differentieel en daar is heel weinig ruimte.

Ik heb een mooie wartelsleutel maat 10 en 11, maar die is te lang om daar een slag mee te maken want er zit ook nog van alles in de weg. En een kort steek/ringsleuteltje is 12 kantig en een van die ontluchtventieltjes zat muurvast en ik ben er zeker van dat die dat ventieltje had gesloopt.

Dus zoals ik gewend ben een oplossing zoeken. Ik heb een kleine doppendoos en die doppen zijn zeskantig en daar zit een kruiskoppelingetje bij en op dat vierkante stukje dat in de dop gaat past een steeksleuteltje.

Dus de dop op dat ventieltje, kruiskoppelingetje en in gefrot op een klein stukje na, steeksleuteltje er op geknoeid met die kolenschoppen van me in dat stukje ruimte van niks en verdomd, hij kwam los.

En zo ben je dan bezig, maar het houdt je van de straat en Yuri gaat langzaam maar zeker ook van zijn Jaguar houden.
Want hoe ze dat spul bedacht hebben kun je je afvragen, maar wat een geweldig mooie machines zijn het en dan moet je die zes in lijn horen lopen en meemaken wat een soepele motor dat is.

En dan heb ik het niet over de tijdloze lijnen van de MK1 en 2 en de oer XJ6 en 12.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10191
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2024 11:54 AM
  [ # 63 ]

Ja, die manier van sleutelen herken ik.
En als je een benzineslurper wil hebben: 10 keer liever zo’n Jag als jullie dan een SUV.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook