Hallo allemaal,
Mijn moeder is vanaf het eerste moment dat ze de Pluriel in de showroom zag staan verliefd geworden op haar Pluriel en heeft er jarenlang meer rond gereden.
Omdat ze helaas aan haar laatste uren/dagen bezig is kreeg ik het idee om haar laatste rit met haar eigen Pluriel te doen. De uitvaartondernemer denkt mee en kan alles regelen zodat ze veilig mee kan maar ik liep vanochtend tegen een probleem aan: de schakelaar van het bovenste deel van de achterklep werkt niet. We kunnen met de hand de klep wel open krijgen maar ik gok dat het niet gaat lukken om hem naar beneden te laten klappen met het dak.
We willen namelijk “dakloos” rijden.
Heeft iemand een idee hoe ik (of iemand anders) dit snel op kan lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Kei veel groeten!
Joost
Nu: C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9356
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is het dak al opnieuw geïnitialiseerd?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Heeft dat invloed op de schakelaar in de achterklep?
Kei veel groeten!
Joost
Nu: C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender
Totaal aantal Berichten: 9356
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zeker, er is geen vrijgave als de besturing niet weet in welke stand het dak staat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Net even remote (via de telefoon) wat dingen laten proberen en ik ga er morgen even heen om de reset procedure uit te voeren want het dak reageert inderdaad ook niet op de knop voorin.
To be continued…
Kei veel groeten!
Joost
Nu: C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender