Spiegels klappen niet open bij openen van portier en auto wil niet atarten
Balou1962
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-2024

Gepost: 02 oktober 2024 03:50 PM

Hallo, Ik heb sinds kort een Citroen C4 Picasso Automaat uit 2015.
Fijne auto, comnfortabel en goed zicht.
Echter, als in de auto open (keyless of met een druk op de knop) dan gaan de portieren wel open maar de spiegels klappen niet uit (er brand een blauw lampje onder de spiegel)  .
En als ik dan in de auto ga zitten dan wil hij niet starten ??
En nu komt het : een dag later wil ik de WW bellen, maar toen werkte alles weer normaal.

Nu: 2 dagen later weer hetzelfde probleem

Wie o wie heeft de gouden tip

Alvast bedankt
Peter uit Eindhoven

Profiel  
 
Balou1962
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-2024

Gepost: 10 oktober 2024 08:51 PM
  [ # 1 ]

Een korte update

Na weer enkele keren met dit probleem heb ik de Wegenwacht gebeld.
Lastig probleem ; maar gelukkig vond de WW het is hun eigen database met vaker voorkomende problemen.
Mogelijke oorzaak (WW) Missende hoofdvoeding van de zekeringkast motorruimte door defect relais.

Door overbruggen van het relais kon de auto wel weer gestart worden, maar ik kan de auto niet meer gebruiken.
WW adviseert om de auto naar de citroen-dealer te brengen want alleen daar hebben ze juiste onderdeel.

Dat wordt dus afslepen, want starten gaat niet meer

Profiel  
 
Balou1962
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-2024

Gepost: 17 oktober 2024 04:34 PM
  [ # 2 ]

Hier is het vervolg:
Auto op 11 oktober met de WW-truck (met schroevendraaier relais overbruggen) naar de plaatselijke Citroen dealer gebracht.
Maandag 14 oktober hun diagnose ontvangen: een sleutel defect en verder geen storingen ontdekt ?????
Woensdag 16 oktober bericht dat de auto gereed is : Kosten € 500
Woensdag 16 Oktober : eerst even gesproken met de werkplaats omdat ik weinig vertrouwen had over de diagnose.
              Maar de werkplaats was zeer overtuigd van de juistheid van de diagnose.
              Ok : auto ophalen dus. maar die wil dus niet starten.
              Werkplaats erbij gehaald: hoe kan dat nou.
              Dan moeten de auto toch nog even blijven, was de conclusie
Donderdag 17 Oktober :Weer een nieuw diagnoserapport ontvangen.
              Als ik het rapport goed lees (en dat valt niet mee) dan hebben ze nu toch ook ontdekt dat de WW
              gelijk had en dat de BPGA vervangen moet worden (alleen het defecte relais vervangen kan dus  
              blijkbaar niet. Kosten €700

Wordt vervolgd

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 17 oktober 2024 09:24 PM
  [ # 3 ]

Ik verwacht dat de garage een printplaat niet op componentniveau zal willen of kunnen repareren, maar de hele module zal vervangen. En dan ben je dus €700 verder. Het zou me verbazen als het relais door een handige Harrie niet te vervangen is en mogelijk volstaat alleen het opnieuw doorsolderen van de aansluitingen van het relais op de printplaat al. Starten met de schroevendraaier, naar huis, print met het relais eruit en (laten) fixen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook