Hallo, Ik heb sinds kort een Citroen C4 Picasso Automaat uit 2015.
Fijne auto, comnfortabel en goed zicht.
Echter, als in de auto open (keyless of met een druk op de knop) dan gaan de portieren wel open maar de spiegels klappen niet uit (er brand een blauw lampje onder de spiegel) .
En als ik dan in de auto ga zitten dan wil hij niet starten ??
En nu komt het : een dag later wil ik de WW bellen, maar toen werkte alles weer normaal.
Nu: 2 dagen later weer hetzelfde probleem
Wie o wie heeft de gouden tip
Alvast bedankt
Peter uit Eindhoven
Een korte update
Na weer enkele keren met dit probleem heb ik de Wegenwacht gebeld.
Lastig probleem ; maar gelukkig vond de WW het is hun eigen database met vaker voorkomende problemen.
Mogelijke oorzaak (WW) Missende hoofdvoeding van de zekeringkast motorruimte door defect relais.
Door overbruggen van het relais kon de auto wel weer gestart worden, maar ik kan de auto niet meer gebruiken.
WW adviseert om de auto naar de citroen-dealer te brengen want alleen daar hebben ze juiste onderdeel.
Dat wordt dus afslepen, want starten gaat niet meer
Hier is het vervolg:
Auto op 11 oktober met de WW-truck (met schroevendraaier relais overbruggen) naar de plaatselijke Citroen dealer gebracht.
Maandag 14 oktober hun diagnose ontvangen: een sleutel defect en verder geen storingen ontdekt ?????
Woensdag 16 oktober bericht dat de auto gereed is : Kosten € 500
Woensdag 16 Oktober : eerst even gesproken met de werkplaats omdat ik weinig vertrouwen had over de diagnose.
Maar de werkplaats was zeer overtuigd van de juistheid van de diagnose.
Ok : auto ophalen dus. maar die wil dus niet starten.
Werkplaats erbij gehaald: hoe kan dat nou.
Dan moeten de auto toch nog even blijven, was de conclusie
Donderdag 17 Oktober :Weer een nieuw diagnoserapport ontvangen.
Als ik het rapport goed lees (en dat valt niet mee) dan hebben ze nu toch ook ontdekt dat de WW
gelijk had en dat de BPGA vervangen moet worden (alleen het defecte relais vervangen kan dus
blijkbaar niet. Kosten €700
Wordt vervolgd
Ik verwacht dat de garage een printplaat niet op componentniveau zal willen of kunnen repareren, maar de hele module zal vervangen. En dan ben je dus €700 verder. Het zou me verbazen als het relais door een handige Harrie niet te vervangen is en mogelijk volstaat alleen het opnieuw doorsolderen van de aansluitingen van het relais op de printplaat al. Starten met de schroevendraaier, naar huis, print met het relais eruit en (laten) fixen?
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Ja, dat klinkt aardig en logisch, maar daar durf ik niet aan / ben zelf niet zo super-handig en daarom bang dat ik iets kapot maak en toch ergens aan de kant kom te staan.
Dus Dealer advies opgevolgd en opdracht gegeven om de BPG te vervangen (eenheid beveiliging en aansturing elektrische voedingen) te vervangen
Dat is inmiddels gebeurd, losten €700 , maar ik kreeg korting omdat hun eerste diagnose (defecte sleutel) toch wel discutabel was. Inmiddels €900 verder dus en afwachten of het start-probleem is opgelost