Goedenmiddag allen.
De revisie van mij ID19P bouwjaar 1966 rood systeem vordert, nu heb ik echter eeen volgend probleem.
Het indrukken van de rempedaal (geen remservo met een knop) lukt bijna niet. Ik voel geen tegendruk. Het lijkt alsof er ergens iets blokkeert of vastzit.
Ik heb de leiding van het linker remplateu afgehaald. Als ik nu rem, dan komt er geen olie uit de losgehaalde leiding.
Waar moet de remdruk vandaan komen?
HD regelaar of veerbollen?
Kan de hoofdremciliner vastzitten?
Waar in de auto bevindt zich deze?
Groet,
Bert
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze auto heeft geen hoofdremcilinder maar een remservo die gevoed wordt met hoge druk, afkomstig uit de achtervering. De auto remt dus alleen als de motor draait (of kort na het afzetten van de motor) en als de achtervering op druk staat: of met de wielen op de grond of met de hoogtebediening in de hoogste stand.
Het remservo zit achter het pedaal in de motorruimte en ja, de plunjer kan vast gaan zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor de remdruk achter komt de druk uit het achter veersysteem.
Maar voor de voorwielen komt het toch uit het hogedruk systeem?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, correct.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste