[Zomaar een sloopbak eronder schroeven schijnt ook niet te kunnen/quote]
Volgens mij kan dat gewoon hoor. Bij mijn 530i uit 2001 is destijds de defecte bak gewoon vervangen door eentje van de sloop. Geen gedoe met software, gewoon plug & play.
Ik zou toch dat toch nog maar eens navragen.
Totaal aantal Berichten: 6117
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ja, dat was nog aangepraat te kennis van een paar dagen geleden. Inmiddels weet ik beter.
Totaal aantal Berichten: 6117
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wel, der Fünfer ist Beim Firmen Oldenhage gewesen.
Johan heeft de volgende zaken geconstateerd:
1) De bak is eerder ‘open’ geweeest, al dan niet geserviced
2) De olie was smerig, maar niet verbrand. Dat laatste is mogelijk goed nieuws vwb de koppelingen
3) Het carter van de automaat was ontzettend smerig, veel vervuiling. Maar géén metalen deeltjes
4) Het olieniveau was nog voldoende, ondanks wat zweterij
Daarna heeft hij de volgende zaken uitgevoerd:
1) Verversen bakolie
2) Filter vervangen en carterpan reinigen
3) Carterpanpakking vervangen
Dus: nu maar afwachten wat er gebeurt. Volgens Johan zal het binnen 2- 300 kilometer nog meer verbeteren, als gevolg van de zelfreinigende werking van de verse ATF (...). Het verschil is nu al best te merken, al is het subtiel. De wagen komt wat subtieler van zijn plek bij stevig gasgeven en hij schakelt absoluut sneller. Verder voelt het geheel veel soepeler aan. In ieder geval was de thuisreis met de Bimmer enorm aangenaam.
Volgens Johan zijn er geen directe aanwijzingen dat de bak het snel zal opgeven, maar hij kan uiteraard geen garanties geven op die uitspraak.
En zoals de auto nu is zou ik hem zo bij Joep durven neerzetten voor een grondige ‘klokjerond’ keuring. Duidelijker kan ik niet zijn in mijn mening over deze auto.
Und nun mal wieder Freude am Fahren!