2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Geen warmte bijrijderskant C5 Aircross
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12493
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 oktober 2024 11:23 PM
  [ # 16 ]

Audi is een heel ander merk en type auto, kun je niet vergelijken met een Citroen.
Ik sleutel al 25 jaar aan Peugeot/Citroen en soms aan andere merken, van oud tot nieuw, tot nu toe 1x meegemaakt dat er een kachelradiateur verstopt was, dat kwam door mengen van koelvloeistof, wat uit noodzaak was gedaan bij een lekkage.

Ommen is helaas uit de buurt voor mij, tenzij je weleens in regio 010 komt, dan is het een kleine moeite om even uit te lezen/calibreren, ik heb Diagbox V9.85.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2250
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 19 oktober 2024 09:47 AM
  [ # 17 ]

Wat nog kan spelen is dat het pollenfilter uit twee delen bestaat.
Ik veronderstel dat dit, gezien de leeftijd van de auto, al eens vervangen is.

Die montage is wat lastig, en als er daarbij iets niet goed gedaan is, dan wel dat slechts één van de twee vervangen is, kan het zijn dat je een ongelijkmatige, ongelijk verdeelde luchtstroom krijgt.

Voorts: op m’n eerdere vragen heb ik geen reactie gezien. Die zijn wél van belang.
En een Email adres waar ik wat documenten naartoe kan sturen, heb ik ook nog niet ontvangen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 19 oktober 2024 11:07 AM
  [ # 18 ]

De garage is geen Citroën dealer (meer). Gaat om Drent Wilmink in Almelo. Ze zijn sinds een jaar (ongeveer) geen dealer meer maar Citroën specialist geworden/gebleven.
Mijn mailadres stuur ik je via PM. Zal kijken of ik iets van die documenten snap Wink

Profiel  
 
A3pjd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-01-2022

Gepost: 22 oktober 2024 03:06 PM
  [ # 19 ]

Heb een C5 aircroos met hetzelfde probleem.
Dealer heeft geen afwijking gevonden en komt met een uitgebreide diagnose. voorlopig nog koude lucht midden en rechts. Links geeftminder koude lucht maar geen wamre lucht
C5 is van augustus 2019

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 22 oktober 2024 06:20 PM
  [ # 20 ]

Dat is toevallig dus. Die van mij is van juni 2019 dus een stuk ouder Wink
Is de auto nu bij de dealer ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12493
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 oktober 2024 11:09 PM
  [ # 21 ]
A3pjd schreef:

Dealer heeft geen afwijking gevonden en komt met een uitgebreide diagnose. voorlopig nog koude lucht midden en rechts. Links geeftminder koude lucht maar geen wamre lucht

Dat is geen diagnose, maar een bevestiging van de klacht(en), hier kun je dus niets mee, je weet nog steeds niet de oorzaak en welke oplossing daarvoor nodig is. Is het een mechanisch defect van de (meng)kleppen of aansturing van de kleppen, denk aan valse info van sensoren, of is de software de weg kwijt? Heeft de dealer geprobeerd e.e.a. te resetten, calibreren of software te updaten?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2250
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 oktober 2024 11:55 PM
  [ # 22 ]

In een van de documenten is te lezen hoe de temperatuur geregeld wordt. Dat gaat niet met sensoren in de circuits, maar mbv berekeningen die gemaakt worden op basis van externe factoren.

3. Regeling van de temperatuur
De interieurtemperatuur maakt het mogelijk, samen met de weergegeven instelling, de benodigde temperatuur te bepalen voor het verwarmen of afkoelen van het interieur, totdat de gewenste waarde is bereikt.
De temperatuur in het interieur wordt berekend op basis van :
.Buitentemperatuursensor
.Zonnesensor
.De opbrengst en de verdeling van de lucht
De berekening wordt uitgevoerd met parameters die bij het afzetten van de motor werden opgeslagen, zoals :
.Buitentemperatuur
.De berekende interieurtemperatuur
.Dag, datum, uren, seconden (hiermee kan de duur van de stilstand worden bepaald)
De interieurtemperatuur van de auto wordt niet gemeten, maar berekend aan de hand van een temperatuurbalans : Resultaat van de optelling van de toegevoerde en verbruikte vermogens (Deze balans wordt voor elke zone gemaakt).

3.1. Normale werking
Bij een airconditioning met gescheiden regeling wordt bij de regeling rekening gehouden met de verschillende instellingen. De bedieningen van de regelorganen voor de gescheiden regeling worden afzonderlijk berekend voor de bestuurderszijde en passagierszijde, om de gewenste waarde te bereiken.
Bij regelorganen met centrale regeling, waaronder de aanjager, wordt voor een evenwicht gezorgd bij de berekeningen, waarbij de bestuurderszijde prioriteit heeft.

3.2. Werking na langere tijd stilstaan
a) Korter dan 5 uur stilstaan :
.De interieur- en buitentemperatuur worden opgeslagen bij het parkeren van de auto
.In de wekfase bepaalt de intelligente servicecentrale de tijd dat de auto stilstaat na de signalen van de zonlichtsensor en buitentemperatuursensor te hebben ontvangen
.Op basis van deze gegevens bepaalt de elektronische eenheid airconditioning de binnentemperatuur.
b) Langer dan 5 uur stilstaan :
.In de wekfase bepaalt de intelligente servicecentrale de tijd dat de auto stilstaat
.Nadat informatie over de buitentemperatuur en de hoeveelheid zonlicht is ontvangen wordt aan de hand van een berekening de binnentemperatuur geschat
-OPMERKING : Als de accu wordt losgenomen, gaan deze gegevens verloren.

Dat maakt het extra belangrijk om een goede diagnose te (laten) maken, door iemand die begrijpt hoe dat werkt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook